اینستاگرام

قابلیت پشتیبانی از NFT در اینستاگرام در دسترس کاربران 100 کشور قرار گرفت

متا از افزودن قابلیت پشتیبانی از NFT در اینستاگرام برای 100 کشور جهان خبر داد. این اقدام می‌تواند در جهت رشد توکن‌های محبوب NFT باشد.

علیرغم شک و تردیدهای پایان‌ناپذیر در مورد آینده توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، متا در حال سرمایه‌گذاری بر روی این فناوری است. بزرگ‌ترین شرکت رسانه‌های اجتماعی جهان امروز اعلام کرد که ویژگی‌های مبتنی بر کالکشن دیجیتالی که اخیرا در اینستاگرام به طور آزمایشی در دست اجرا است را برای 100 کشور در آفریقا، آسیا-اقیانوسیه، خاورمیانه و آمریکا عرضه می‌کند.

طبق این بیانیه، ویژگی جدید به کاربران اینستاگرام اجازه می‌دهد هر نوع از NFT موجود خود را از طریق اتصال کیف پول دیجیتال به اپلیکیشن خود به اشتراک بگذارند. این قابلیت ابتدا با پشتیبانی از اتریوم، Polygon و فلو کار خود را آغاز و سپس به کاربران این امکان را می‌دهد تا به کیف‌پول‌های مجازی رمز ارز مانند تراست، متامسک، کوین‌بیس و غیره متصل شوند. استفاده از این ویژگی کاملا رایگان خواهد بود.

متا، غول رسانه‌های اجتماعی که پیش‌تر فیس‌بوک نامیده می‌شد، در اکتبر گذشته با تغییر نام تجاری خود برای کمک به رشد متاورس، نشان داد که آماده پذیرش Web3 (نسل سوم اینترنت) است. این شرکت هزینه‌ای معادل 10 میلیون دلار برای پلتفرم خود به نام “Reality Labs” که به عنوان بازوی اصلی پروژه متاورس فعالیت دارد، خرج کرده و 1000 کارمند را به استخدام خود در آورده است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا پیش از این در مورد برنامه‌ریزی جهت پشتیبانی از NFT صحبت کرده بود و در ماه مه برای سازندگان منتخب، این ویژگی را عرضه کرد.

متا و nft

مارک زاکربرگ در مورد این به‌روزرسانی و اضافه شدن پشتیبانی NFT به اینستاگرام گفت:

ما به غیر از ساخت فناوری، در تلاش هستیم تا به تقویت اکوسیستم خود نیز کمک کنیم. زیرا در نهایت، این کاربران هستند که اکثر محتوا را بر روی پلتفرم ما قرار می‌دهند و به آن شکل می‌دهند. بنابراین من فکر می‌کنم بخش بزرگی از وظیفه ما این است که در راه کسب درآمد سازندگان از طریق راه‌های مختلف قدم برداریم.

هنوز مشخص نیست که آیا قابلیت پشتیبانی از NFT در اینستاگرام برای اروپا نیز عرضه خواهد شد و اینکه آیا متا قصد دارد از توکن غیرقابل تعویض در سایر بلاک‌چین‌ها مانند سولانا پشتیبانی کند یا خیر.

متا یکی از بازیگران کلیدی عرصه فناوری است که به دنبال توییتر و ردیت، از NFT به عنوان یک تکنولوژی رو به رشد استقبال کرده است. با این حال، با وجود آنکه بسیاری از شرکت‌ها به دنبال حمایت از این فناوری هستند، توکن‌های غیرقابل تعویض مخالفانی نیز دارند که از ماهیت سوداگرانه بازار و تاثیرات مخرب زیست‌محیطی بلاک‌چین‌های مبتنی بر الگوریتم اثبات کار مانند اتریوم انتقاد کرده‌اند. ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم نیز در میان منتقدین تلاش متا برای ساخت متاورس قرار دارد، اگرچه انتقاد او تنها حول مفهوم این فناوری تعریف شده است.

او هفته گذشته گفته بود با توجه به آنکه می‌داند متاورس رشد خواهد کرد، اما شرکت‌هایی مانند متا در تلاش برای ساخت چیزی هستند که هنوز مردم درک روشنی از کاربرد و عملکرد آن ندارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*