فیات فست بک

فیات فست بک معرفی شد؛ اولین شاسی بلند کوپه فیات

فیات فست بک به عنوان اولین شاسی بلند کوپه فیات ویژه بازار آمریکای جنوبی از جمله آرژانتین و برزیل معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

شرکت فیات به صورت رسمی نخستین تصاویر فیات فست بک را منتشر کرد. اولین شاسی بلند کوپه فیات برای بازار آمریکای جنوبی از جمله آرژانتین و برزیل طراحی شده است. شاسی بلندهای کوپه در بخش خودروهای لوکس بازار موفقیت چشمگیری داشتند و اکنون برندهای اقتصادی نیز قصد دارند با عرضه آنها بسیاری از نگاه‌ها را به خود جلب کنند. در همین راستا خودرو فست بک به عنوان اولین تجربه این خودروساز ایتالیایی در این حوزه به شمار می‌رود.

مشخصات فیات فست بک

فیات فست بک بر اساس کانسپتی با همین نام توسعه پیدا کرده است که در سال 2018 شاهد معرفی آن بودیم. البته برای فیات فست بک نسبت به نسخه کانسپت تغییرات زیادی در نظر گرفته شده و اکنون به مدل کوپه شاسی بلند فیات پالس شباهت زیادی دارد. گفتنی است فیات هر دو خودرو را طبق پلتفرم MLA ویژه بازار آمریکای جنوبی توسعه داده است.

فیات فست بک

فیات فست بک در قطعات متعددی مثل درهای جلو، گلگیرهای جلو، کاپوت، جلوپنجره و چراغ‌های جلو با فیات پالس مشترک است. ضمن این که سپر جلوی این خودرو نیز کاملا به پالس آبارث شباهت دارد. البته طراحان با بازطراحی سایر بخش‌ها توانستند سطح آیرودینامیک این خودرو را به میزان چشمگیری افزایش دهند.

علاوه بر این، چراغ‌های باریک افقی به بی ام و ایکس 6 شبیه بوده و طراحان شیب زیاد شیشه عقب و اسپویلر یکپارچه با در صندوق را نیز طبق ترند جهانی شاسی بلندهای کوپه طراحی کردند. اوورهنگ عقب فیات فس بک نسبت به پالس کشیده‌تر شده و روی سپر عقب نیز طراحان از یک دیفیوزر و سراگزوزهای تزئینی استفاده کردند.

فیات فست بک

در حال حاضر تصویری از کابین فیات فست بک منتشر نشده، اما انتظار می‌رود این خودرو در بخش کابین نیز به فیات پالس شباهت زیادی داشته باشد. از این رو احتمالا این خودرو در کابین به یک نمایشگر لمسی 10.1 اینچی برای اطلاعات سرگرمی و یک نمایشگر 7 اینچی برای صفحه‌آمپر دیجیتالی مجهز خواهد بود.

از مشخصات فنی این شاسی بلند کوپه نیز اطلاعاتی در دست نیست، اما خبرها حاکی از آن است که این خودرو به یک موتور 1.3 لیتری تنفس طبیعی مجهز خواهد شد که می‌تواند قدرتی برابر با 107 اسب بخار و گشتاور 134 نیوتن‌متر را تولید کند. ضمن این که این خودرو با یک موتور 1 لیتری توربو با قدرت 130 اسب بخار و گشتاور 200 نیوتن‌متر نیز قابل سفارش خواهد بود. قدرت تولیدی از این پیشرانه‌ها توسط گیربکس‌های دستی یا CVT به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد.

فیات فست طی ماه‌های آینده روانه بازار آمریکای جنوبی خواهد شد و در آن زمان فیات لیست کامل مشخصات این شاسی بلند کوپه ایتالیایی را نیز منتشر خواهد کرد. در حال حاضر مشخص نیست این خودرو به سایر بازارها نیز عرضه خواهد شد یا خیر، اما از آنجایی که این خودرو روی پلتفرم ویژه بازار آمریکای جنوبی توسعه پیدا کرده است، احتمالا فقط در همین منطقه شاهد عرضه آن خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*