فضاپیمای مرموز چین

چین یک فضاپیمای مرموز را به مدار زمین ارسال کرد

به گزارش برخی از خبرگزاری‌های چینی زبان، سازمان فضایی این کشور یک موشک جدید به مدار زمین ارسال کرده است. ماجرای فضاپیمای مرموز چین چیست؟

به نقل از برخی منابع چینی، آژانس فضایی این کشور طی یک مأموریت محرمانه موشک قابل استفاده مجدد خود را به صورت آزمایشی به مدار زمین فرستاد. فعالیت اخیر چین مرموز و سری است و جزئیاتی از آن منتشر نشده است. لازم به ذکر است که طی دو سال اخیر این دومین مأموریتی است که چینی‌ها انجام می‌دهند و در آن از فضاپیمای قابل استفاده مجدد بهره می‌گیرند.

جزئیات فضاپیمای مرموز چین

فضاپیمای مرموز چین

به گزارش خبرگزاری شین هوآ این راکت چینی که لانگ مارچ نام دارد از طریق پایگاه مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان (JSLC) به مدار زمین پرتاب شده است. شین هوآ اعلام کرده این فضاپیمای آزمایشی قبل از بازگشت به محل فرود برنامه‌ریزی شده در چین، مدتی در مدار زمین خواهد ماند و در این بازه زمانی تکنولوژی‌های قابل استفاده مجدد در مدار تأیید می‌شوند.

به گزارش این خبرگزاری ارسال این فضاپیمای چینی صرفا برای پشتیبانی فنی و استفاده‌های صلح‌آمیز بوده است. در گزارشی که توسط شین هوآ منتشر شده جزئیات و اطلاعات دیگری دیده نمی‌شود، ولی حدس می‌زنیم که وسیله فوق سری چین یک هواپیمای رباتیک فضایی است. گفته شده اندازه این هواپیما تقریبا همچون فضاپیمای رباتیک بوئینگ ایکس 37 خواهد بود.

فضاپیمای مرموز چین

گفتنی است که در سال 2020 چینی‌ها دقیقا فضاپیمایی مشابه لانگ مارچ را که از قضا قابل استفاده مجدد بود به مدار زمین پرتاب کردند. عده‌ای معتقدند که این راکت همانی است که در سپتامبر 2020 از زمین برخاست و مأموریت داشت تا محموله کوچکی را در مدار آزاد کند.

از باب قیاس این دو راکت می‌توان گفت که هواپیمای رباتیک بوئینگ ایکس 37 آمریکا وقتی در مدار به پرواز درآمد حدود 800 روز در آنجا ماند و حالا حدس می‌زنیم که آمریکایی‌ها دو هواپیمای 8.8 متری ساخت بوئینگ را در ناوگان خود داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*