بارش شهابی برساوشی

تقارن جذاب بارش شهابی برساوشی و ابرماه ماهی خاویاری را در 20 مرداد از دست ندهید

تقارن بارش شهابی برساوشی و ابرماه ماهی خاویاری را در 20 مرداد 1401 از دست ندهید. در ادامه با جزئیات رصد این دو پدیده نجومی جذاب آشنا خواهیم شد.

تقویم نجومی مرداد ماه برای علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی دو رویداد جذاب را به همراه دارد. علاقه‌مندان در تاریخ 20 مرداد 1401 می‌توانند آخرین ابرماه سال 2022 و یکی از بهترین بارش‌های شهابی را رصد کنند.

رصد بارش شهابی برساوشی و ابرماه ماهی خاویاری

در غروب روز پنجشنبه 20 مرداد 1401 آخرین ابرماه سال با نام ماه ماهی خاویاری به اوج خود خواهد رسید. از آنجایی که قبایل بومی آمریکایی آلگونکوین در این زمان از سال ماه‌های خاویاری را به آسانی شکار می‌کردند، به همین دلیل برای این ابرماه نام ماه ماهی خاویاری در نظر گرفته شده است.

گفتنی است هنگامی که ماه کامل در نزدیکترین فاصله با زمین قرار گیرد، ابرماه رخ می‌دهد. در این زمان ماه حدود 14 تا 30 درصد روشن‌تر از سایر ماه‌های کامل دیده می‌شود. البته ماه ماهی خاویاری به دلیل درخشش بالای خود روی رصد سایر پدیده‌ها تاثیر منفی خواهد گذاشت.

بارش شهابی برساوشی

علاوه بر ابرماه ماهی خاویاری، در 20 مرداد 1401 بارش شهابی برساوشی به عنوان یکی از بهترین بارش های شهابی نیز رخ خواهد داد و در 22 مرداد شاهد به اوج رسیدن آن خواهیم بود. البته فعالیت این بارش شهابی تا 10 شهریور همچنان ادامه خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*