ارز دیجیتال Toncoin تلگرام

ارز دیجیتال Toncoin تلگرام چیست؟ آیا می‌توان به آن اعتماد کرد؟

کمپانی تلگرام شبکه بیت کوین TON و ارز دیجیتال Toncoin را توسعه داده است. تاریخچه این رمزارز چیست و آیا می‌توان به آن اعتماد کرد؟

این روزها همه دوست دارند وارد بازی رمزارزها شوند. از کارآفرین‌ها گرفته تا توسعه‌دهندگان و شرکت‌های مطرحی مثل تلگرام همه می‌خواهند جزوی از دنیای ارزهای دیجیتال باشند. ارز دیجیتال Toncoin تلگرام مدتی هست که در بازار عرضه می‌شود، اما دقیقاً آن چیست؟ چرا تلگرام آن را عرضه کرده؟ چگونه می‌توان از آن استفاده کرد و آیا مطمئن است؟

ارز دیجیتال Toncoin یا TON چیست؟

Toncoin، توکن شبکه TON است. TON مخفف عبارت “The Open Network” یا شبکه آزاد است و به یک بلاکچین Layer-1 طراحی شده توسط کمپانی تلگرام اشاره دارد. Layer-1 به سطح توسعه بلاکچین اشاره دارد و چارچوب یا معماری اصلی یک شبکه بلاکچین را نشان می‌دهد.

شبکه بلاکچین TON

این شبکه به صورت مقیاس‌پذیر طراحی شده است و می‌تواند «میلیاردها کاربر» را در خودش جای دهد. این کار که از طریق اشتراک‌گذاری بلاک چین انجام می‌شود، تکنیکی است که شامل استفاده از چند بلاک چین در یک شبکه خواهد بود که همگی هدف خاص خود را دارند (مثل حاکمیت، ثبت تراکنش و غیره). در حال حاضر شبکه TON متشکل از زنجیره اصلی، زنجیره کار و زنجیره خرده شده است.

این باعث پخش بار کاری شبکه در چندین زنجیره می‌شود و می‌تواند از رویارویی یک زنجیره با مجموعه بلاک‌های تأیید نشده جلوگیری کند. بلاک‌چین‌های مطرح دیگری مثل Zilliqa نیز از این تکنیک اشتراک‌گذاری استفاده می‌کند و شبکه اتریوم هم به زودی این تکنیک را پیاده‌سازی خواهد کرد.

شبکه بلاکچین TON

شبکه TON از مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) برای تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌کند. PoS یک مکانیزم پرمصرف است که شامل اعتباردهنده‌هایی برای تأیید تراکنش‌ها از طریق فرآیند شناخته شده‌ای به نام استکینگ می‌شود. PoS کارآمدتر است و محیط دوستانه‌تری دارد و به همین خاطر است که بسیاری از شبکه‌های بلاکچین مکانیزم اثبات کار (الگوریتمی که بیت کوین استفاده می‌کند) را کنار گذاشته و به اثبات سهام روی آورده‌اند.

اولین چالش‌های شبکه TON

شبکه TON برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ برای تسهیل کردن پرداخت‌های رمزنگاری شده از طریق اپلیکیشن تلگرام راه‌اندازی شد. اما درست بعد از راه‌اندازی، با چالش‌هایی مواجه شد. وقتی این شبکه آغاز به کار کرد، ارز دیجیتال آن “Gram” نام داشت. پس از آغاز فروش عمومی توکن‌های Gram، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده زمانی که متوجه شد تلگرام موفق به فروش اولیه ۱.۷ میلیارد دلاری این رمزارز شد، در این ماجرا ورود کرد. تلگرام به این کمیسیون گفت که فروش این رمزارز را به طور موقت محدود خواهد کرد، اما این کمیسیون جلوی فعالیت‌های آن را گرفت.

اما این تنها مشکل شبکه TON در آغاز فعالیت‌هایش نبود. موجی از حملات آنلاین برای کلاهبرداری از TON شروع شد که عوامل مخرب از نام TON بر علیه قربانیان استفاده می‌کردند. این افراد با وعده ارائه رایگان توکن‌های Gram اقدام به کلاهبرداری کردند. این درحالی بود که هیچ توکنی برای عرضه وجود نداشت و تلگرام هم با بیانیه‌هایی سعی کرد مردم را از این کلاهبرداری آگاه کند. ولی این کافی نبود تا جلوی لکه‌دار نشدن شهرت تلگرام را بگیرد.

ارز دیجیتال Toncoin تلگرام

به گزارش Coin Desk، بعد از شکست تلگرام در نبرد با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، این کمپانی اعلام کرد که ۷۲ درصد پرداخت‌های اولیه برای خرید توکن گرم را به سرمایه‌گذاران بازمی‌گرداند. ولی تنها ۷۰ درصد آن‌ها را بازگرداند.

در نهایت پاول دوروف (مؤسس تلگرام)، تصمیم گرفت که راه شرکت تلگرام را از شبکه TON جدا کند. البته این باعث مرگ شبکه TON نشد و در سال ۲۰۲۰ بار دیگر این شبکه احیا شد و دوروف طرفدارانش را تشویق کرد تا به توسعه این پروژه کمک کنند. خبر خوب اینکه علاقه‌مندان دوروف به حرف او گوش کردند و در این راه به این کارآفرین اعتماد کردند.

این شد که TON به شبکه‌ای که امروز می‌بینیم تبدیل شد تا بتواند به پرداخت سریع رمزنگاری شده کمک کند. در سند وایت پیپر پروژه TOF آمده است که این شبکه می‌تواند در صورت لزوم، در هر ثانیه میلیون‌ها تراکنش را پردازش کند. همچنین توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) را با استفاده از این شبکه بسازند و در کنار هدف اصلی آن که فرآیند پردازش پرداخت است، از مزایای فناوری بلاکچین بهره‌مند شوند. درحال حاضر سیستم پرداخت شبکه TON، تن کوین (Toncoin) نام دارد. اما Toncoin چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال Toncoin تلگرام چگونه کار می‌کند؟

تن کوین به توکن داخلی شبکه تون اشاره می‌کند، اما در واقع آن یک سکه است. زیرا تن کوین دارای بلاک چین (یا بلاک چین‌های) اختصاصی خودش است و روی زنجیره‌های دیگری مثل اتریوم توسعه پیدا نکرده است. Toncoin از طریق اکوسیستم TON موارد استفاده مختلفی دارد که همه‌ی آن‌ها در وب‌سایت رسمی شبکه TON آورده شده است.

ارز دیجیتال Toncoin تلگرام

اولین استفاده، این است که شما می‌توانید از ارز دیجیتال تن کوین روی پلتفرم TON Wallet استفاده کنید. این سرویس به کاربرانش اجازه می‌دهد بدون نیاز به هیچ واسطه‌ای، به سرعت پرداخت‌هایشان را انجام دهند. علاوه بر این، شما می‌توانید از این رمزارز برای پرداخت خدمات مختلف استفاده کنید. مثل برنامه‌هایی که توسط اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز بر بستر اکوسیستم TON ساخته شده‌اند. این مورد در سایر بلاک چین‌هایی که خالق DApps هستند، مثل اتریوم و آوالانچ پشتیبانی می‌شود.

شما همچنین می‌توانید با ارز دیجیتال Toncoin تلگرام ، از برنامه حاکمیتی TON برای رأی دادن در تغییرات و توسعه شبکه TON استفاده کنید. با استفاده از این سیستم رأی‌گیری، به جای آنکه تمام تصمیم‌گیری‌ها بر عهده سازندگان باشد، کاربران نظرات خودشان را در چگونگی عملکرد TON ارائه می‌کنند. و باز آنجا که TON یک شبکه با مکانیزم اثبات سهام است، هزینه‌های اعتبارسنجی نیز با ارز دیجیتال تن کوین انجام می‌شود.

تراکنش‌های تن کوین فوق‌العاده مقرون به صرفه هستند. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات صنعت رمزارزها، رشد کارمزد تراکنش‌ها در بلاک چین‌های مختلف است. توسعه‌دهندگان شبکه TON این مشکل را فهمیده‌اند و شبکه را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که کارمزد تراکنش‌ها در آن کمتر از ۰.۰۱ دلار باشد. حتی کارمزد سوآپ (جایگزین کردن) تن کوین هم کمتر از ۰.۰۵ دلار است. در مقایسه با بسیاری از دیگر بلاک چین‌ها، این کارمزدها ناچیز هستند و می‌توانند استفاده از TON را برای افراد بیشتری امکان‌پذیر کنند.

مثل هر ارز دیجیتال دیگری، قیمت ارز دیجیتال Toncoin هم دائماً در نوسان است؛ اما در حال حاضر که این مقاله را می‌نویسیم با ارزش کمتر از ۱ دلار ارائه می‌شود. تا ماه جولای ۲۰۲۲، علیرغم افت فراگیر بازار رمزارزها، شاهد افزایش تقاضا و ارزش تن کوین بودیم. اکنون این ارز دیجیتال توسط بسیاری از صرافی‌های شناخته شده جهان مثل Binance و Coinbase به رسمیت شناخته شده است. اما سوال بحث برانگیزی که هنوز پاسخی به آن ندادیم این است که آیا می‌توانیم واقعاً به Toncoin اعتماد کنیم؟

مبادلات تن کوین در Binance

آیا تن کوین امن است؟

قبل از هر چیزی این را باید بدانید که اکثر رمزارزهایی که امروزه در بازار عرضه می‌شوند، مثل یک سرمایه‌گذاری پر ریسک هستند. زیرا صنعت ارزهای دیجیتال تا حد زیادی کنترل نشدنی است، مملو از کلاهبرداری بوده و عوامل زیادی وجود دارد که می‌تواند به وضعیت آن آسیب بزند. اما همه چیز نسبی است. اما چه نظری می‌توان در مورد تن کوین داد؟ آیا این رمزارز، امن است؟

شبکه بلاکچین TON

اینکه Toncoin یک کوین مشروع با اهداف قانونی است، انکارناپذیر است. ایده‌های امیدوارکننده‌ای در پشت این پروژه وجود دارد که ابزارها و خدمات بسیار مفیدی را در اختیار عموم مردم قرار می‌دهند. TON پتانسیل خوبی در بازار رمزارزها دارد. توانایی آن در مقیاس‌پذیر در حین حفظ ساختار غیرمتمرکز و کارمزدهایی بسیار پایین در تراکنش‌ها، باعث استحکام بخشیدن به جایگاه آن شده است. اما به خاطر داشته باشید که صنعت کریپتوکارنسی مدام در حال تغییر است و همان عواملی که می‌توانند روی رشد ارز دیجیتال Toncoin تأثیرگذار باشند، می‌تانند پشت آن را هم خالی کرده و به یک سرمایه‌گذاری پر ریسک تبدیل کنند.

Toncoin می‌تواند آینده‌ی امیدوارکننده‌ای داشته باشد

در حالی که هیچ چیزی در بازار رمزارزها تضمینی نیست، اما می‌توان حدس زد که شبکه TON و سکه Toncoin می‌توانند در ماه‌ها و سال‌‌های آینده به مهره‌های تأثیرگذاری برای صنعت تبدیل شوند. با گسترش پیدا کردن شبکه و رشد امکانات، ما می‌توانیم ببینیم که این شبکه و ارز دیجیتال ذاتی آن، بیشتر و بیشتر نزد مردم محبوب می‌شوند.

رفع مسئولیت

سرمایه گذاری در تمام بازارها، از بورس و فلزات گرانبها مثل طلا گرفته تا ارزهای دیجیتال همراه با ریسک است. این مطلب به هیچ عنوان به معنی توصیه گجت نیوز به سرمایه گذاری نیست و شما باید بعد از تحقیقات کافی و با مسئولیت شخصی اقدام به سرمایه گذاری کنید. موارد مندرج در این مقاله، صرفا نتیجه تحقیق و تحلیل بازار بوده و نویسنده و وب سایت گجت نیوز هیچگونه مسئولیتی در قبال سرمایه گذاری افراد و سود و زیان احتمالی آنها، به عهده ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*