آنتی ویروس های آینده نیازی به آپدیت نخواهند داشت !

یکی از مشکلات نرم افزارهای آنتی ویروس ، نیاز به آپدیت های مستمر است.در واقع این نرم افزارها تنها قادر به شناسایی برنامه های مخربی هستند که برای آنها تعریف شده و اگر آپدیت نشده باشند ، ویروس های جدید می توانند به کامپیوتر قربانی آسیب وارد کنند.اما اخیرا محققان در حال کار بر روی یک سری از الگوریتم‌های یادگیری عمیق برای آنتی‌ویروس‌ها هستند که بدون نیاز به آپدیت پایگاه داده نرم‌افزار، بتوانند کدهای مخرب و مضر را شناسایی و حذف کنند !

اگر سیستم شبکه‌های عصبی مصنوعی می‌تواند خبره و آموزش دیده شود تا چهره را تشخیص دهد، پس چرا نتوان آن را برای تشخیص کدهای مخرب و آسیب‌رسان آموزش داد؟ ظاهراً بر اساس نتایج راه‌اندازی یک شرکت که به‌صورت استارتاپ راه اندازی شده و Deep Instinct نام دارد، این امر که جواب سؤال بالاست، امکان‌پذیر است.

بر اساس گزارشات منتشر شده، این شرکت توانسته یک آنتی‌ویروس یادگیرنده را تولید کرده که قادر است تا تروجان‌های جدید را با ۲۰ درصد دقت بیشتر نسبت به بهترین نرم‌افزارهای حافظتی موجود، پیدا کند. شایان ذکر است که این ادعا هنوز کاملاً تایید نشده ولی به هر حال باید در نظر داشت که رویکرد این شرکت بدون حمایت سایر دست‌اندرکاران امر به نتیجه نخواهد رسید. در همین راستا نیز محققان دو شرکت مایکروسافت و Invincea مقالاتی را در زمینه پتانسیل سیستم‌های یادگیرنده عمیق تشخیص تروجان و ویروس ارائه کرده‌اند. گفتنی است در یکی از آزمایشات صورت گرفته، این سیستم‌ها توانسته‌اند ۹۵ درصد بدافزارها را بدون آپدیت، تشخیص دهند که به نوبه خود دلگرم کننده است.

مانند بسیاری از سیستم‌های خودیادگیرنده، این نرم‌افزارهای خود یادگیرنده تشخیص بدافزارها هم نیز در مراحل اولیه خود هستند که اگر بتوانند موفق شوند، می‌توانیم شاهد برگشتن ورق بازی باشیم.

منبع: engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*