تصاویر ماموریت آپولو 11

نادرترین و شگفت انگیزترین تصاویر ماموریت آپولو 11

در این مطلب می‌توانید نادرترین و شگفت انگیزترین تصاویر ماموریت آپولو 11 را مشاهده کنید. این تصاویر شامل اولین عکس‌های گرفته شده توسط یک انسان از سطح ماه هستند.

53 سال پیش در چنین روزهایی بود که نیل آرمسترانگ و باز آلدرین، فضانوردان اسطوره‌ای ناسا برای اولین بار روی سطح ماه فرود آمدند. ما پیش از این عکس‌های معروفی از آن روز تاریخی را دیده بودیم، اما در این مطلب قصد داریم 25 تصویر نادیده گرفته شده را جمع‌آوری و مشاهده کنیم. این عکس‌های جذاب هنوز روح و شگفتی اولین سفر بشر به سطح کره ماه را به تصویر می‌کشند.

ماموریت آپولو 11 در 16 جولای 1969 میلادی به انجام رسید. در این ماموریت بی سابقه 9 روزه، آپولو 11 از کیپ کندی فلوریدا برای کاوش و فرود در سطح ماه به فضا پرتاب شد. این اولین فرصت بشریت برای مطالعه‌ی حضوری کره ماه بود؛ بنابراین ناسا اطمینان پیدا کرد که خدمه خود را با مجموعه‌ای از دوربین‌ها و لوازم جانبی پیشرفته به ماه می‌فرستد.

نتایج این ماموریت فوق‌العاده بود و صدها عکس و ویدیو به ثبت رسید که ناسا آنها را از طریق کتابخانه تصویری آپولو 11 در دسترس عموم قرار داده است. حالا در حالی که تقریبا در پنجاه و سومین سالگرد اولین فرود انسان روی ماه قرار داریم، ما به جستجوی آرشیوها پرداخته‌ایم و تصاویر نادر و جذابی را از ماموریت آپولو 11 پیدا کرده‌ایم که کمتر دیده شده‌اند و خیلی آنها را در روزنامه‌ها و رسانه‌ها ندیده بودیم یا به دست فراموشی سپرده شده بودند.

ممکن است این‌ها بهترین عکس های ماموریت آپولو 11 نباشند،‌ اما بسیار دیدنی و شگفت‌انگیز هستند و ارزش دیدن را دارند. در ادامه می‌توانید نادرترین و شگفت انگیزترین تصاویر ماموریت آپولو 11 را مشاهده کنید.

مجموعه‌ای نادر از تصاویر ماموریت آپولو 11

1. موشک Apollo 11 Saturn V درست قبل از پاکسازی برج پرتاب در مرکز فضایی کندی در 16 جولای 1969 میلادی.

تصاویر ماموریت آپولو 11

2. از چپ به راست: چارلی دوک (کپکام یا مامور ارتباطات)، جیم لاول (فرمانده پشتیبانی) و فرد هیز (خلبان ماژول قمری) در طول ماموریت آپولو 11 با چهره‌ای مضطرب.

تصاویر ماموریت آپولو 11

3. خلبان مایکل کالینز، یک دوربین تلویزیونی را در حالی که داخل ماژول فرماندهی آپولو است در دست دارد.

تصاویر ماموریت آپولو 11

4. این عکس، نیل آرمسترانگ را در تونلی نشان می‌دهد که ماژول قمری و ماژول فرماندهی را به هم متصل می‌کند. به گفته مارکوس مهرینگ، آنچه در اینجا می‌بینید یک مانیتور اضافی است که با نوار خاکستری همیشه به دوربین متصل شده است. خدمه در ابتدا چنین مانیتور یا ابزار دیگری را برای کنترل تصویر نداشتند و از این موضوع شاکی بودند؛ بنابراین این چیزی بود که به آنها اعطا شد.

تصاویر ماموریت آپولو 11

5. نمایی از ماژول قمری عقاب و تصویری دیدنی از زمین در طول سواحل فراقمری. دوری از خانه دلهره‌آور به نظر می‌رسد.

تصاویر ماموریت آپولو 11

6. یکی از چندین عکس گرفته شده از سطح ماه.

تصاویر ماموریت آپولو 11

7. ماژول قمری به سمت سطح ماه فرود می‌آید. محل فرود آپولو 11 در مرکز تصویر قرار دارد.

تصاویر ماموریت آپولو 11

8. نیل آرمسترانگ این منظره را در عرض چند ثانیه پس از فرود روی ماه از پنجره خود ثبت کرد. این یکی از چندین عکسی است که با عجله گرفته شد؛ چرا که فضانوردان می‌خواستند در صورت تصمیم به عدم اقامت روی ماه، حداقل چند تصویر از نمای نزدیک ماه را ثبت کرده باشند.

تصاویر ماموریت آپولو 11

9. این یکی از 68 صفحه از فهرست بررسی ماژول قمری از سطح ماه است و مراحل لازم را درست قبل از این که نیل آرمسترانگ اولین قدم‌های تاریخی خود را روی سطح ماه بگذارد، شرح می‌دهد.

تصاویر ماموریت آپولو 11

10. نیل آرمسترانگ در ساعت 109:30:53 از ماموریت خود به کنترل کننده‌های زمینی گفت: «من بیرون می‌روم و تعدادی از اولین عکس‌هایم را از اینجا می‌گیرم.» بروس مک کندلس، کنترل کننده زمینی نیز به او پاسخ داد: «دریافت شد نیل. ما صدای شما را واضح و بلند دریافت می‌کنیم و می‌بینیم که شما چند عکس و نمونه احتمالی خواهید گرفت.»

تصویری که در اینجا مشاهده می‌شود کیف پرتاب را روی سطح ماه نشان می‌دهد و در واقع اولین عکسی است که توسط یک انسان روی ماه گرفته شده است. باید به این نکته تاکید کنیم، آن عکس تاریخی که از پایین آمدن نیل آرمسترانگ از نردبان برای اولین بار گرفته شده، توسط دوربین نصب شده روی ماژول قمری ثبت شد و یک انسان آن را نگرفته بود.

تصاویر ماموریت آپولو 11

11. تصویری از باز آلدرین، زمانی که با هر دو پای خود از ماژول قمری روی سطح ماه فرود می‌آید. او برای اولین بار تنها چند لحظه با قدم گذاشتن روی سطح ماه فاصله دارد.

تصاویر ماموریت آپولو 11

12. باز آلدرین یک سری عکس از ردپای فضانوردان آپولو 11 برای کارشناسان مکانیک خاک در زمین ارسال کرد که این عکس یکی از آنهاست.

تصاویر ماموریت آپولو 11

13. ناسا می‌گوید این تنها تصویر خوب هاسلبلاد از نیل آرمسترانگ در سطح ماه است. دوربین تجاری Hasselblad 500 EL عکس‌های رنگی را از این ماموریت گرفت و قادر بود در خلاء فضا کار کند. در این تصویر می‌بینیم که آرمسترانگ در حال بسته‌بندی یک نمونه جمع‌آوری شده است.

تصاویر ماموریت آپولو 11

14. فضانوردان آپولو 11 پرچم ایالات متحده آمریکا را درست در زیر مرکز این منظره نصب کردند. این تصویر توسط باز آلدرین از سمت فرودگر گرفته شده است. همچنین این اولین نگاه فضانوردان به میدان تخته سنگی (بالا سمت راست) بود که احتمالا از برخوردی که دهانه غربی را ایجاد کرد، شکل گرفته است.

تصاویر ماموریت آپولو 11

15. باز آلدرین در حال استقرار لرزه‌سنج است. این کار کمی طول کشید، زیرا فضانورد باید دستگاه را به سطح می‌رساند.

تصاویر ماموریت آپولو 11

16. نمای نزدیک از پد پایه ماژول قمری را با پوشش مخصوص آن مشاهده می‌کنید.

تصاویر ماموریت آپولو 11

17. این منظره از پنجره نیل آرمسترانگ گرفته شده و سایه سیاه ماژول قمری و مجموعه‌ای از رد پاها را مشان می‌دهد که فضانوردان در طول سفر تاریخی خود به وجود آورده‌اند.

تصاویر ماموریت آپولو 11

18. ضربان قلب نیل آرمسترانگ در بالا و ضربان قلب باز آلدرین در پایین در طول سفر خود در سطح ماه دیده می‌شود. برای نیل آرمسترانگ، ضربان قلب شدید و استرس‌زایی مشاهده می‌شود، زیرا در حال مستندسازی و انتقال نمونه‌های جمع‌آوری شده بوده است.

تصاویر ماموریت آپولو 11

19. این عکسی از باز آلدرین است که هنوز کلاه اسنوپی خود را بر سر دارد. نیل به دلیل نور بسیار درخشانی که از سطح منعکس می‌شد، تلاش می‌کرد تا یک پرتره واضح از همکار خود بگیرد. درست قبل از این تصویر بود که باز آلدرین نمایی نمادین از نیل آرمسترانگ (در عکس پایینی) را ثبت کرد.

تصاویر ماموریت آپولو 11 تصاویر ماموریت آپولو 11

20. با تنظیم دوربین روی برد نزدیک، باز آلدرین این نمای واضح از سیستم کنترل واکنش چهارگانه و یک نمای تار از پرچم ایالات متحده و دوربین تلویزیون (بالای وسط) را در همان سطح تار ثبت کرد. این عکسی نیست که باز آلدرین به دنبال آن بود و در نهایت عکس پایینی را گرفت، اما چیز بسیار جالبی در آن وجود دارد.

تصاویر ماموریت آپولو 11 تصاویر ماموریت آپولو 11

21. اولین عکس از چندین عکسی که زمین را از سطح ماه نشان می‌دهد. فضانوردان این تصویر را هنگام شروع سفر خود به سمت زمین ثبت کردند.

تصاویر ماموریت آپولو 11

22. منظره‌ای باشکوه از زمین در حالی که خدمه آپولو 11 به سمت خانه می‌روند.

تصاویر ماموریت آپولو 11

23. ماژول فرماندهی آپولو 11 در حالی که در حال پایین آمدن به عرشه U.S.S Hornet در 24 جولای 1969 است. حلقه شناور که توسط غواصان نیروی دریایی نصب شده بود به تازگی برداشته شده است.

تصاویر ماموریت آپولو 11

24. یکی از دو کانتینر محموله‌ای که از نمونه‌های آپولو 11 به زمین برگشته و پر از نمونه‌های سطح ماه است که به پایگاه نیروی هوایی الینگتون می‌رود.

تصاویر ماموریت آپولو 11

25. سلام نیل آرمسترانگ به دوستان پس از آزادی از قرنطینه. در بدو ورود، خدمه آپولو 11 به عنوان یک اقدام احتیاطی به مدت 21 روز از دوستان و خانواده خود جدا شدند.

تصاویر ماموریت آپولو 11

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. یه عکس هست که گیف پرتاب هست وبدون پوشش دقیقا روی سطح ماه قردرگرفته اگر جاذبه وجود نداشته که بابدمعلق میبوددرصورتیکه پایه ماژول قمری که سنگین تر هست با پوشش فلزی رودارن قرارمیدن؟؟؟!!!

  2. نیل آرمسترانگ روحت شاد و یادت گرامی 🌷🌷🙏🙏