تاکسی های بدون راننده

صدور مجوز فعالیت تاکسی های بدون راننده در چین

بایدو موفق به دریافت مجوز فعالیت تاکسی های بدون راننده در چین شد. از این پس روبوتاکسی بایدو می‌تواند در ووهان و چونگ‌کینگ به مردم خدمات ارائه دهد.

شرکت بایدو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تاکسی های بدون راننده این شرکت معروف به روبوتاکسی برای فعالیت در شهرهای ووهان و چونگ‌کینگ مجوز لازم را دریافت کردند. اعطای این مجوز حاکی از آن است که چین مقررات خود را برای تاکسی های تمام اتوماتیک بدون راننده تسهیل کرده است؛ چرا که طبق مقررات قبلی حتما باید یک نفر پشت فرمان این خودروها قرار می‌گرفت تا بتواند در شرایط اضطراری خودرو را کنترل کند.

جزئیات فعالیت تاکسی های بدون راننده در چین

با توجه به این که تاکسی های بدون راننده بایدو مجوز فعالیت را دریافت کردند، این غول فناوری قصد دارد خدمات روبوتاکسی خود را در مناطق تعیین شده ووهان از ساعت 9 تا 17 و در مناطق تعیین شده چونگ‌کینگ از ساعت 9:30 تا 16:30 ارائه دهد. در هر یک از این شهرها قرار است 5 دستگاه روبوتاکسی نسل پنجم آپولو به مردم خدمات‌رسانی کند.

تاکسی های بدون راننده

وی دونگ، نایب رئیس گروه رانندگی هوشمند بایدو در همین رابطه عنوان کرد این شرکت قصد دارد طی همکاری با رگولاتورها در شهرهایی چون پکن و گوانگژو نیز مجوزهای لازم را کسب کند. وی افزود دریافت مجوز برای فعالیت در شهرهای ووهان و چونگ‌کینگ همانند فرود روی ماه است و به زودی در مریخ یا سایر سیارات نیز فرود خواهیم آمد.

گفتنی است شرکت Cruise LLC نیز مدتی قبل در آمریکا توانست مجوز فعالیت تاکسی های بدون راننده در مناطق تعیین شده سانفراسیسکو را دریافت کند، اما این شرکت که توسط جنرال موتورز حمایت می‌شود به دلیل 2 تصادف جاده‌ای توسط رگولاتوری به شدت کنترل می‌شود.

بایدو که به عنوان بزرگترین موتور جستجوی چین محسوب می‌شود بعد از این که درآمد حاصل از تبلیغات آن در فضای موبایل کاهش پیدا کرد، ورود به حوزه هوش مصنوعی و خودروهای خودران را در دستور کار خود قرار داد. در همین راستا واحد رانندگی هوشمند این شرکت برای خودروسازانی چون جیلی پلتفرم‌های ویژه‌ای را طراحی کرده و اپلیکیشن تاکسی آنلاین آن نیز با خودروهای خودران در شهرهای بزرگی چون پکن و شانگهای به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

تاکسی های بدون راننده

این غول فناوری چینی در ماه جولای از نسل جدید روبوتاکسی با نام آپولو RT6 پرده برداشت که به دلیل طراحی ویژه هزینه تولید آن نسبت به نسل قبلی حدود 50 درصد کاهش یافته و در آینده باعث ارزان‌تر شدن سفرها خواهد شد. بایدو در حال حاضر تعداد قابل توجهی از روبوتاکسی‌های خود را در جاده‌های چین به حرکت درآورده و تا پایان سال 2022 نیز تعداد آنها به 600 دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*