ممنوعیت فروش محصولات وان پلاس و اوپو در آلمان

ورود محصولات وان پلاس و اوپو به آلمان ممنوع شد

فروش محصولات وان پلاس و اوپو در آلمان ممنوع شد و ویوو هم احتمالاً در امان نخواهد بود؛ حالا چه بر سر بازار گوشی ها در آلمان و اروپا می‌آید؟

گزارش‌ها حکایت از این دارند که وان پلاس و اوپو حداقل در حال حاضر در حال خروج از آلمان هستند. اوپو شاید به کل از بازار آلمان خداحافظی کند و برندهای دیگری هم تحت تاثیر شکایت حول محور حق ثبت اختراع قرار گرفته‌اند. این ممکن است محدودیت‌هایی اساسی برای گوشی‌های هوشمند در آلمان را در پاییز پیش رو به دنبال داشته باشد و تاثیری منفی روی رقابت شرکت‌ها در زمینه قیمت محصولات بگذارد. پس از اینکه نوکیا بر سر حق ثبت اختراع علیه اوپو طرح دعوی کرد، دادگاهی در مونیخ آلمان در روز جمعه فروش محصولات وان پلاس و اوپو را رسماً ممنوع اعلام کرده است.

فروش محصولات وان پلاس و اوپو در آلمان ممنوع شد

وبسایت آلمانی اوپو

اوپو در پیروی از تصمیم دادگاه گوشی‌های هوشمندش را از وب‌سایت آلمانی خود حدف کرده است. در فروشگاه آنلاین وان پلاس هم فروش هر گونه گوشی هوشمند متوقف شده است. با وجود این، همچنان امکان مبادله محصولات وجود دارد و در حال حاضر هم نمی‌توان پیش‌بینی کرد که پیامد نهایی چه خواهد بود. خرده‌فروش‌های بین‌المللی نظیر مدیامارکت، سترن و آمازون می‌توانند کالاها را به خارج از کشور توزیع کنند و در عین حال، نوکیا می‌تواند در جواب تقاضای توقیف گمرکی کند.

وبسایت آلمانی وان پلاس

اوپو در وب‌سایت آلمانی خود نوشته است که هیچ اطلاعاتی از هیچ‌کدام از محصولات آن در وب‌سایت موجود نیست. با این حال، کاربران همچنان می‌توانند بدون محدودیت از محصولات اوپو استفاده کنند، از پشتیبانی شرکت بهره ببرند و به تمام بروزرسانی‌های آینده دسترسی داشته باشند.

قوانین سخت‌گیرانه آلمان گریبان‌گیر ویوو هم می‌شود

از ممنوعیت فروش محصولات وان پلاس و اوپو که بگذریم، ویوو هم از طرح دعوی بر سر حق ثبت اختراع در امان نخواهد بود. نوکیا از این شرکت چینی برای پتنت‌هایی که حقوق انحصاری‌شان را خودش در اختیار دارد شکایت کرده است. نوکیا به خاطر قوانین سخت‌گیرانه آلمان در زمینه حق اختراع توانسته است به راحتی از چندین شرکت شکایت کند. همان‌طور که گفته شد، اوپو قصد خروج کامل از آلمان را دارد. شاید در نگاه اول تصمیم اوپو خیلی شجاعانه به نظر برسد اما باید گفت که فروش آلمان فقط 1 درصد از کل سود این شرکت را در بر می‌گیرد.

گوشی های وان پلاس، اوپو و ویوو

اگر سایر کشورهای اروپایی هم دنباله‌روی آلمان شوند، این احتمال وجود دارد که اوپو کل بازار غرب اروپا را کنار بگذارد. کارشناسان معتقدند که این حتی بیشتر به ضرر مصرف‌کنندگان خواهد بود از آنجا که اوپو حدود 10 درصد از سهم بازار آلمان را در اختیار دارد. نبود محصولات وان پلاس و اوپو نهایتاً به محدودیت‌های عمده در زمینه گوشی‌های هوشمند منجر خواهد شد. این اتفاق در کنار کمبود تراشه، تاثیر منفی روی قیمت‌ها را به همراه می‌آورد؛ خصوصاً وقتی ممکن است فروش محصولات ویوو هم تا قبل از پایان سال جاری میلادی در آلمان ممنوع شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*