خودرو برقی

این خودرو برقی نه تنها آلودگی ندارد، بلکه هوا را تصفیه می‌کند!

دانشجویان دانشگاه تکنولوژی آیندهوون در هلند موفق به ساخت یک خودرو برقی شدند که نه تنها آلودگی ندارد، بلکه هوا را نیز تصفیه می‌کند.

35 دانشجوی دانشگاه تکنولوژی آیندهوون هلند موفق شدند یک خودرو الکتریکی را بسازند که نه تنها برای محیط زیست آلودگی به همراه ندارد، بلکه به گونه‌ای طراحی شده تا در زمان حرکت با جذب دی اکسید کربن، هوا را تصفیه کند.

آشنایی با یک خودرو برقی که هوا را تصفیه می‌کند

خودرو برقی Zem که با هدف ارائه راهکاری موثر برای حل معضل آلودگی هوا توسط دانشجویان دانشگاه تکنولوژی آیندهوون هلند توسعه پیدا کرده است، به گونه‌ای طراحی شده تا کاملا با محیط زیست سازگار باشد.

خودرو برقی

در واقع علاوه بر این که طراحان برای صرفه‌جویی در مواد اولیه، قسمت‌های زیادی از این خودرو را با چاپگر سعه‌بعدی ساخته‌اند، تمام قطعات پلاستیکی آن نیز از مواد بازیافتی بوده تا پس از پایان عمر آن بتوان به راحتی بخش‌های زیادی از این خودروی برقی را بازیافت کرد.

خودرو برقی

این خودرو برقی به یک تکنولوژی جدید نیز مجهز شده تا بتواند در زمان حرکت دی اکسید کربن هوا را جذب کرده و آن را ذخیره کند. از این رو این خودرو علاوه بر این که هیچ نوع آلودگی را به همراه ندارد، بلکه از قابلیت تصفیه هوا نیز بهره می‌برد. ضمن این که از این دی اکسید کربن ذخیره شده می‌توان برای تولید سوخت‌های جدید، کود شیمیایی و مصالح ساختمانی استفاده کرد.

خودرو برقی

این ماشین الکتریکی به طور سالانه قادر است 2 کیلوگرم دی اکسید کربن را ذخیره کند. هرچند 2 کیلوگرم در سال رقم قابل توجهی نیست، اما دانشجویان دانشگاه آیندهوون بر این باورند که با سرمایه‌گذاری بیشتر می‌توان کارایی آن را افزایش داد. همچنین اگر سایر خودروسازان نیز به شکل انبوه از این فناوری استفاده کنند، به طور سالانه مقادر زیادی از دی اکسید کربن از هوا جذب شده که نتیجه آن تصفیه هوا خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*