لادا ای لارگوس

خودرو برقی لادا ای لارگوس معرفی شد؛ دستاورد جدید روسها در دوران تحریم

لادا ای لارگوس به عنوان اولین خودرو تمام برقی شرکت لادا معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو برقی روسی آشنا خواهیم شد.

صنعت خودروسازی روسیه پس از حمله این کشور به اوکراین با تحریم‌های شدیدی مواجه شد، اما خودروسازان این کشور از جمله لادا با وجود تحریم‌ها همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند. در همین راستا لادا به تازگی از خودرو لادا ای لارگوس به عنوان نخستین خودرو تمام برقی خود پرده برداشت. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو برقی روسی آشنا می‌شویم.

مشخصات خودرو برقی لادا ای لارگوس

 لادا ای لارگوس

نسخه استیشن داچیا لوگان

در شرایطی که خودروهای کانسپت معمولا از طراحی آینده‌نگرانه و جدیدی بهره می‌برند، اما لادا نخستین خودرو برقی خود را بر اساس یک خودرو قدیمی یعنی نسخه استیشن داچیا لوگان طراحی کرده است.

 لادا ای لارگوس

نسخه سواری

در حال حاضر لیست مشخصات لادا ای لارگوس منتشر نشده و به همین دلیل به اطلاعات اندکی از این خودرو دسترسی داریم. البته طبق تصاویر منتشر شده این خودرو قرار است در دو نسخه تجاری سبک و سواری تولید شود که از لحاظ ظاهری به نسل اول داچیا لوگان استیشن شباهت خواهند داشت.

لادا ای لارگوس

نسخه تجاری سبک

همانند سایر خودروهای برقی، طراحان لادا برای این خودرو یک جلوپنجره بسته را در نظر گرفتند و طراحی سپرها نیز دستخوش تغییراتی شده است. طراحان برای بخش‌هایی از سپر، لوگوی جلو و آینه‌های کناری از رنگ آبی استفاده کردند که روی برقی بودن آن تاکید دارد.

lada e largus

هم‌اکنون از مشخصات فنی لادا ای لارگوس نیز جزئیاتی منتشر نشده، اما این خودرو قرار است در کارخانه Izhevsk لادا به تولید برسد؛ کارخانه‌ای که پیش از تحریم‌ها محصولات رنو در آن تولید می‌شد و اکنون با اعمال تغییراتی برای تولید خودرو برقی لادا e largus آماده می‌شود.

طبق خبرهای منتشر شده، اولین سری از این خودرو برقی روسی در سال 2023 میلادی روانه بازار خواهد شد. همچنین تا آن زمان شرکت لادا قصد دارد در نقاط مختلفی از روسیه ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی را احداث کند که زمینه افزایش عرضه خودروهای برقی در این کشور را فراهم خواهد ساخت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*