مونتاژ خودروهای ایرانی در روسیه

خودروهای ایرانی در روسیه مونتاژ می‌شوند

صنعت خودروسازی روسیه به علت تحریم‌های بین المللی آسیب جدی دیده است. به نظر می‌رسد مونتاژ خودروهای ایرانی در روسیه استارت خورده است.

صنعت خودروسازی ایران هر روز با شگفتی تازه‌ای مواجه می‌شود و در جدیدترین اخبار مرتبط با این صنعت این‌طور آمده که محصولات خودروسازان ایرانی قرار است در کشور روسیه مونتاژ شوند. یکی از وب‌سایت‌های معتبر حوزه خودرو که در زمینه نقد و بررسی اتومبیل فعالیت می‌کند تصویری از سدان ایران خودرو تارا منتشر کرده است.

مونتاژ خودروهای ایرانی در روسیه آغاز شده است؟

به گفته رئیس مرکز ایرانیان خارج از کشور در روسیه، شاید کشور چین به علت فرار از تحریم‌های بین المللی با روسیه همکاری نکند، اما موضع ایران در این خصوص فرق می‌کند و ما ترسی از تحریم‌های بین المللی نداریم. وی در ادامه خاطرنشان ساخته ایران سال‌هاست توسط دولت ایالات متحده تحریم شده و از این جهت ترسی ندارد.

مونتاژ خودروهای ایرانی در روسیه

Rossiyekaya Gazeta توضیح داده ایران کشور دوست و همسایه ما است و برای مونتاژ خودروها در روسیه آماده است و قرار شده برندهایی نظیر Pobeda، Moskvich و Volga را مجددا احیا کند. رسانه روسی نام‌برده درباره شرکت خودروسازی ایران خودرو گفته، یکی از معروف‌ترین شرکت‌های خودروسازی در ایران است که پیش‌تر با سمند در بازار روسیه حضور پیدا کرده است. همچنین ایران خودرو محصولاتی نظیر پژو فرانسه و هایما و دانگ فنگ چینی را در ایران مونتاژ می‌کند.

همان‌طور که می‌دانید صنعت خودروسازی روسیه پس از درگیری میان این کشور با اوکراین و به علت خروج اروپایی از این کشور دچار مشکلاتی نظیر کمبود قطعه و فناوری شده است. هم‌اکنون به نظر می‌رسد پس از خروج اروپایی از این کشور، ایران نزدیک‌ترین گزینه برای همکاری در بخش صنعت خودروسازی است.

مونتاژ خودروهای ایرانی در روسیه

لازم به ذکر است همراه با تحریم‌های بین المللی علیه روسیه، شرکت‌های خودروسازی معتبر نظیر رنو، نیسان، سیتروئن، بی ام و و مرسدس بنز و فولکس واگن از این کشور خارج شدند. در چنین شرایطی روسیه سعی دارد با همکاری دیگر شرکای خود، صنعت خودروسازی‌اش را سر پا نگه دارد.

چین هم قصد دارد به واسطه برخی از خودروسازان دولتی خود نظیر چری و جک به بازار روسیه ورود کند. این فرصت بزرگی برای شرکت‌های چینی است تا از بازار وسیع روسیه استفاده تمام و کمالی کنند. گفتنی است که شرکت‌های مذکور هم برای عرضه محصولات خود در روسیه برنامه‌های جامعی دارند و روس‌ها هم از این برنامه‌ها استقبال کرده‌اند. نظر شما درباره مونتاژ خودروهای ایرانی در روسیه چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*