دوربین گلکسی Z Fold 4 و Z Flip 4

مشخصات دوربین گلکسی Z Fold 4 و Z Flip 4 سامسونگ

روز گذشته، شرکت سامسونگ به طور رسمی از گوشی های تاشو گلکسی زد فلیپ 4 و گلکسی زد فولد 4 رونمایی کرد. اکنون می‌خواهیم مشخصات دوربین گلکسی Z Fold 4 و Z Flip 4 سامسونگ را بررسی کنیم.

سامسونگ در روز گذشته و در جریان رویداد ماه آگوست گلکسی آنپکد، چند محصول جدید خود را رونمایی کرد که از جمله آنها باید به گوشی های تاشو گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 اشاره کنیم. این گوشی‌ها نسبت به مدل‌های قبلی خود ارتقا پیدا کرده‌اند؛ البته گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 هم گوشی‌های تاشوی فوق‌العاده‌ای بودند، اما حالا با پیشرفت‌هایی که تجربه کرده‌اند به محصولات بهتر و کاربردی‌تری تبدیل شده‌اند.

مشخصات دوربین گلکسی Z Fold 4 و Z Flip 4 را ببینید

یکی از پیشرفت‌هایی که در گوشی های تاشوی گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 می‌بینیم در دوربین آنها رخ داده است. اول از همه ما یک سنسور کاملا جدید 50 مگاپیکسلی داریم که دوربین اصلی گلکسی Z Fold 4 را تشکیل می‌دهد. برای مقایسه باید بگوییم که گلکسی زد فولد 3 با دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی عرضه شده بود. این دوربین دارای گشودگی دیافراگم f/1.8 و اندازه پیکسل 1.0 میکرومتر است.

یکی از تفاوت‌های قابل توجه با مدل قبلی در اینجا این است که اندازه پیکسل بزرگتر شده که اجازه می‌دهد نور بیشتری وارد لنز شود. گفته می‌شود دوربین اصلی جدید گلکسی زد فولد 4 برای حالت تصویربرداری پیش‌فرض خود از ترکیب پیکسل‌ها استفاده می‌کند که تعداد پیکسل‌ها را قربانی عملکرد بهتر در نور کم خواهد کرد.

دوربین گلکسی Z Fold 4 و Z Flip 4

علاوه بر دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، ما یک دوربین جدید دیگر هم در گلکسی زد فولد 4 داریم که مربوط به لنز تله فوتو می‌شود. دوربین تله فوتوی Galaxy Z Fold 4 از 12 مگاپیکسل به 10 مگاپیکسل کاهش پیدا کرده که شاید در نگاه اول ناامیدکننده به نظر برسد، اما فراموش نکنید که سری گلکسی اس 22 هم از لنز تله فوتوی 10 مگاپیکسلی برخوردار هستند و عملکرد بسیار خوبی هم دارند. ناگفته نماند که بزرگنمایی در این لنز از 2 برابر به 3 برابر افزایش یافته است.

آخرین دوربینی که ارتقا پیدا کرده و می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، دوربین زیر نمایشگر است که در صفحه اصلی گوشی در حالت باز شده قرار دارد. این دوربین اکنون توسط یک لایه نمایشگر متراکم‌تر پوشانده شده که می‌تواند کار بهتری در پنهان کردن آن از دید کاربران انجام دهد؛ البته طبق بررسی‌های اولیه، هنوز هم این دوربین زیر نمایشگر قابل مشاهده بوده و نمی‌توان گفت به طور کامل مخفی شده است.

گلکسی زد فولد 4 دارای سه دوربین در پشت و دو دوربین در جلو است. دوربین‌های جلو یکی از زیر نمایشگر پنهان شده و دیگری در صفحه نمایش کاور قرار دارد. در ادامه، لیست دوربین های گلکسی Z Fold 4 سامسونگ را مشاهده می‌کنید:

  • دوربین اصلی: 50 مگاپیکسلی (ثبت عکس با وضوح 12 مگاپیکسل در حالت پیش‌فرض)
  • لنز تله فوتو: 10 مگاپیکسلی با بزرگنمایی سه برابری
  • لنز فوق عریض: 12 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی زیر نمایشگر: 4 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی در صفحه نمایش کاور: 10 مگاپیکسلی

اکنون نوبت به گلکسی Z Flip 4 رسیده تا پیشرفت‌ها و مشخصات دوربین آن را بررسی کنیم. گلکسی زد فلیپ 4 تقریبا همان سخت افزار دوربین موجود در نسل قبلی یعنی گلکسی زد فلیپ 3 را حفظ کرده، اما بهبودهایی را نیز تجربه کرده است. قسمت اصلی که در دوربین اصلی گلکسی زد فلیپ 4 ارتقا پیدا کرده، عملکرد آن در محیط‌های کم‌نور است. برای رسیدن به این هدف، سامسونگ اندازه پیکسل‌ها را در این دوربین بزرگتر از قبل کرده و از 1.4 میکرومتر در زد فلیپ 3 به 1.8 میکرومتر در زد فلیپ 4 رسانده است.

دوربین گلکسی Z Fold 4 و Z Flip 4

پیکسل‌های بزرگتر به این معنی هستند که نور بیشتری وارد لنز می‌شود و در نتیجه دوربین در شرایط کم‌نور و محیط‌های تاریک می‌تواند عکس‌ها و فیلم‌های بهتر را ثبت کند. پیشرفت دیگری که در این بخش مشاهده می‌شود، اضافه شدن یک واحد پردازش عصبی یا NPU به دوربین گلکسی زد فلیپ 4 است که بخش نرم افزاری کارها و به خصوص بخش پردازش تصویر را مدیریت می‌کند.

در نهایت، چند ویژگی نرم افزاری نیز وجود دارد که یکی از آنها حالت Camcorder است که به شما اجازه می‌دهد عکسبرداری با یک دوربین فیلمبرداری را تقلید کنید. البته این گزینه قبلا هم وجود داشت و به نظر می‌رسد سامسونگ نام آن را به Camcorder تغییر داده و البته بهبودهایی را روی آن اعمال کرده است. ویژگی دیگر این است که می‌توانید انتخاب کنید که کدام قسمت از صفحه نمایش گوشی شما نقش منظره‌یاب را ایفا کند.

گلکسی زد فلیپ 4 دارای دو دوربین اصلی و فوق عریض و همچنین یک دوربین سلفی بوده و همان پیکربندی قبلی را حفظ کرده است. این دوربین‌ها از نظر رزولوشن و تعداد مگاپیکسل نیز تفاوتی با گلکسی زد فلیپ 3 نکرده‌اند و ما شاهد دو دوربین اصلی و اولترا واید 12 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی در این گوشی تاشو هستیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*