آخرین ابرماه سال ۲۰۲۲

آخرین ابرماه سال ۲۰۲۲ را از دست ندهید + تاریخ رویداد

باز هم یک فرصت دیگر برای تماشای ابرماه دست داد. برای اینکه از آخرین ابرماه سال ۲۰۲۲ جا نمانید، همراه ما باشید تا در ادامه به تاریخ و جزئیات این پدیده آسمانی زیبا بپردازیم.

ابرماه یک پدیده زیبا است که دیدن آن حس خوبی را به فرد منتقل می‌کند. اگر از علاقه‌مندان به آسمان هستید، حتما آخرین ابرماه سال میلادی جاری را از دست ندهید.

تاریخ رویت آخرین ابرماه سال ۲۰۲۲

آخرین ابرماه سال ۲۰۲۲ امروز یعنی ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ در آسمان  شب می‌درخشد. این پدیده که به عنوان ماه خاویاری نیز شناخته می‌شود، بهانه‌ای است که در این شب تابستانی از خانه بیرون بیایید و از تماشای این نمایش آسمانی لذت ببرید. توصیه می‌کنم یک دوربین دوچشمی همراه خود داشته باشید تا بتوانید این قمر زیبای زمین را نزدیک‌تر رصد کنید.

علت نامگذاری

آخرین ابرماه سال ۲۰۲۲

Gordon Johnston در رابطه با نام ابرماه آگوست و سپتامبر (مرداد و شهریور) می‌گوید که نام مستعار ابرماه خاویاری از سالنامه نجومی Maine Farmer گرفته شده که در آن نام‌های بومی آمریکایی برای قمرها لیست شده است. بومیان آمریکا این وقت از سال را زمان مناسبی برای صید ماهیان خاویاری می‌دانستند.

آخرین ابرماه سال ۲۰۲۲ در غروب پنج شنبه به حداکثر بزرگی خود می‌رسد؛ اما Johnston اعلام کرده است که این ابرماه را می‌توان از صبح چهارشنبه تا صبح شنبه در آسمان مشاهده کرد، پس شانس زیادی برای لذت بردن از این منظره زیبا دارید.

در صورتی که به دلیل وجود ابرها، شرایط آب و هوایی و دیگر موانع نمی‌توانید آخرین ابرماه سال ۲۰۲۲ را تماشا کنید، می‌توانید پنج شنبه ساعت ۱۰:۳۰ شب به وقت رم (۰۰:۳۰ جمعه به وقت تهران) از شبکه اینترنتی Virtual Telescope گزارش این پدیده آسمانی را به صورت زنده ببینید. البته به کار بردن اصطلاح ابرماه خیلی هم برای این پدیده درست نیست. در این پدیده درواقع ماه در نزدیک‌ترین حالت خود به زمین قرار می‌گیرد و کمی بزرگ‌تر و درخشان‌تر به نظر می‌رسد.

بارش شهابی برساوشی

Johnston ابرماه مرداد را ابرماه حاشیه‌ای می‌نامد چرا که این پدیده سومین ابرماه امسال است و ابرماه های تیر و مرداد کمی نزدیک‌تر و در نتیجه بزرگ‌تر بودند. زیبایی ماه کامل در این نیست که خیلی بزرگ باشد یا نه؛ زیرا در هرصورت فوق‌العاده و تماشایی خواهد بود. به تنها چیزی که نیاز دارید، زمان بندی مناسب، آسمانی صاف و چشمانتان است.

علاوه بر اینکه در این زمان می‌توانیم آخرین ابرماه سال ۲۰۲۲ را ببینیم، به اوج بارش شهابی برساوشی نیز نزدیک می‌شویم. بنابراین حواستان به این پدیده جذاب هم باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*