خودروی آبی–خاکی H1-Panther

با خودروی آبی–خاکی H1-Panther آشنا شوید؛ غول دو زیست آمریکایی + ویدیو

با خودروی آبی–خاکی H1-Panther آشنا شوید. این غول دو زیست آمریکایی ترکیبی از یک آفرودر قدرتمند و قایق سریع است. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

خودروهایی که بتوانند هم روی جاده‌های خاکی و هم همانند قایق در آب حرکت کنند به عنوان یکی از پروژه‌های بلندپروازانه خودروسازان در قرن نوزدهم میلادی محسوب می‌شد. این خودروها تا جنگ جهانی دوم در حال توسعه بودند و سرانجام در دهه 1960 میلادی و پس از پایان جنگ جهانی دوم به بازار راه پیدا کردند. در حال حاضر نیز برخی از شرکت‌ها نظیر شرکت آمریکایی WaterCar خودروهای آبی – خاکی را تولید می‌کنند.

مشخصات خودروی آبی–خاکی H1-Panther

خودروی آبی–خاکی H1-Panther

شرکت آمریکایی WaterCar که به عنوان یکی از خودروسازان معروف در حوزه تولید وسایل نقلیه دو زیست شناخته می‌شود در سال 1999 میلادی فعالیت خود را به شکل رسمی آغاز کرد و تا به امروز توانست 27 نوع وسیله نقلیه دو زیست را تولید کند. هاموی دو زیست به عنوان جدیدترین محصول این شرکت به شمار می‌رود که ترکیبی از یک خودرو آفرودر و قایق سریع است.

خودروی آبی–خاکی H1-Panther

این خودروساز برای محصول جدید خود نام H1-Panther را در نظر گرفته است و بدنه آن کاملا به هاموی شباهت دارد. البته خودروی آبی–خاکی H1-Panther را باید نسخه ارتقا پیدا کرده Panther دانست که این خودروساز آن را در سال 2013 طبق یکی از محصولات جیپ طراحی کرده بود.

خودروی آبی–خاکی H1-Panther

شرکت WaterCar این خودروی آبی-خاکی را طبق شاسی ارتقا پیدا کرده و به‌روز شده هاموی توسعه داده است و برای کاهش وزن نیز به جای قطعات سنگین شاسی هاموی نظیر فولاد و چدن از فولاد ضد زنگ سبک و آلومینیوم استفاده کرده است. در واقع این خودرو به واسطه بدنه قوی آلومینیویمی 6061 و سلول‌های شناور متشکل از فوم بسته می‌تواند روی آب شناور شود.

خودروی دوزیست

این خودروساز آمریکایی برای تامین نیروی آبی–خاکی H1-Panther روی زمین از پیشرانه درون‌سوز شورولت LS3 استفاده کرده است. همچنین پیشرانه مرکوری براوو 2 Outdrive با یک ملخ فولادی ضد زنگ نیز وظیفه تامین نیروی در آب را بر عهده دارد.  موتور این خودرو می‌تواند قدرتی برابر با 395 اسب بخار و گشتاور 508 نیوتن‌متر را به تولید برساند. حداکثر سرعت این خودرو در بزرگراه 112 کیلومتر بر ساعت و در آب نیز 35 گره اعلام شده است.

شرکت WaterCar اعلام کرد خودروی آبی–خاکی H1-Panther ظرف مدت 20 ثانیه از حالت خاکی به آبی تبدیل خواهد شد. برای این خودرو یک باک سوخت 144 لیتری در نظر گرفته شده که با این میزان سوخت در خشکی می‌تواند 611.5 کیلومتر و در دریا 154.5 کیلومتر را پیمود. با وجود این که وزن این وسیله نقلیه به 2 هزار و 268 کیلوگرم می‌رسد، اما این خودرو روی آب بسیار سریع بوده و هم‌اکنون بهترین خودروی دوزیست در بازار محسوب می‌شود.

خودروی دوزیست

این خودرو از قابلیت شخصی‌سازی بسیار بالایی برخوردار است و مشتریان می‌توانند موارد مختلفی از آن را طبق سلیقه خود تغییر دهند. همچنین شرکت سازنده در ساخت این خودروی دو زیست از قطعات باکیفیتی استفاده کرده و به همین دلیل قیمت پایه این خودرو به 465 هزار دلار می‌رسد. البته برای خرید خودرویی که ترکیبی از یک آفرودر قدرتمند و قایق سریع است، پرداخت چنین هزینه‌ای منطقی خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*