جیلی رادار R6

جیلی رادار R6، پیکاپ برقی چینی‌ها بالاخره رخ نشان داد + مشخصات، ویدیو و تصاویر واقعی

جیلی رادار R6 یک پیکاپ برقی چینی است که امروز برای اولین بار، به سراغ تصاویر واقعی این وانت دو کابین الکتریکی خواهیم رفت. پس با نسخه نهایی Geely RADAR R6 آشنا شوید.

پس از نمایشگاهی از عکس‌های تبلیغاتی و نسخه‌های آزمایشی، اکنون وقت آن رسیده است تا به سراغ تصاویر رسمی و نسخه نهایی پیکاپ برقی جیلی رادار R6 برویم. اما به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از رسیدن به بحث‌های فنی و تصاویر این وانت زیبا، با گجت نیوز همراه شوید تا تیزر معرفی جذاب آن را تماشا کنید.

معرفی جیلی رادار R6

اول از همه به سراغ چرخ‌های آن می‌رویم. هرچند که شرکت Geely، قشر جوانان و سفرهای آفرودی آن‌‌‌ها را یکی از اهداف مهم در طراحی این خودرو عنوان کرده بود، اما اکنون که به چرخ‌های کوچک آن نگاه می‌کنیم، واقعا نمی‌دانیم چه بگوییم! لاستیک‌های 225/65R17 در کنار این رینگ‌های زیبا، واقعا چهره خوبی دارند اما چرا رینگ‌های 17 اینچی؟ آیا چینی‌ها عقل خود را از دست داده‌اند؟

جیلی رادار R6

در ادامه به ابعاد رسمی جیلی رادار R6 می‌رسیم که شامل 5620 میلی متر طول، 1900 میلی متر عرض و 1830 میلی متر ارتفاع می‌شود. از آن جایی که این خودرو EV، یک پیکاپ کامپکت است، فاصله محوری آن فقط به 3120 میلی متر می‌رسد. برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید، کافی است بدانید که فاصله محوری در پیکاپ‌های Heavy Duty تا 4.3 متر هم می‌رسد.

پیکاپ Geely RADAR ار 6

تا اینجای کار چیز جذابی از جیلی RADAR R6 ندیدیم اما رنگ بندی آن که شامل رنگ‌های سبز و سبز روشن، بژ، خاکستری و سفید می‎‌شود، شاید کمی دلخوش کننده باشد. همچنین هیچ خبری از طراحی دو رنگ نیست؛ دقیقا به مانند فقدان دستگیره‌های درب پاپ اوت! طراحی ظاهری هم در ساده‌ترین حالت خود است. چراغ‌های LED معمولی در کنار فلاپ‌های هواکش گلگیر و سپر به همراه یک دیفیوزر، تمام چیزی است که در نمای جلو پنجره دیده می‌شود.

پیکاپ Geely RADAR ار 6

از ریل‌های سقفی، آنتن کوسه‌ای و سانروف دو تکه که عبور کنیم، به چراغ‌های خطر جذاب می‌رسیم که با طرح ستاره‌ای خود، چهره‌ی کسل کننده‌ی جیلی رادار R6 را تغییر داده‌اند. همچنین در قسمت بارِ این پیکاپ می‌توانید درگاه برقی 220 ولت AC با جریان‌‌های 10 و 16 آمپری را هم پیدا کنید.

پیکاپ Geely RADAR ار 6

ابعاد قسمت بار به 1525 میلی متر طول، 1450 میلی متر عرض و 540 میلی متر عمق محدود شده‌ است.

مشخصات فنی جیلی رادار R6 (اعداد رسمی)

جیلی رادار R6

این خودرو از پلتفرم اختصاصی SEA (مخفف Sustainable Experience Architecture یا همان معماری پایدار) جیلی بهره می‌برد و می‌دانیم که خودروهای AWD و 4WD زیادی با این پلتفرم ساخته شده‌اند. اما متاسفانه طراحان و مهندسین چینی با RWD کردنِ جیلی رادار R6، یک سورپرایز دیگر را به جوانان این کشور هدیه داده‌اند؛ بله پیکاپی که برای مقاصد آفرودی طراحی شده بود، فقط با سیستم دیفرانسیل عقب به بازار خواهد آمد!

جیلی رادار R6

در محور عقب جیلی RADAR R6، یک موتور الکتریکی با قدرت 268 اسب بخار را داریم که می‌تواند در کمتر از 6 ثانیه، سرعت 100 کیلومتر در ساعت را در اختیار خریداران قرار دهد. قدرت این موتور از پکیج باتری‌های 100 کیلو وات ساعتی نشات می‌گیرد که با هر بار شارژ شدن می‌توانند یک مسافت 600 کیلومتری را طی کنند. همچنین جیلی رادار R6 از فناوری شارژ سریع 120 کیلو واتی DC هم پشتیبانی می‌کند.

کابین مدرن با الهام از پیکاپ‌های گردن کلفت

پیکاپ Geely RADAR ار 6

شرکت جیلی قصد دارد تا نواقص ظاهری و فنی جیلی رادار R6 را در اتاق آن جبران کند. این کابین دقیقا حس و حال پیکاپ‌های غول پیکر آمریکایی را دارد و فرمت اهرم دنده و داشبورد، دقیقا این موضوع را تایید می‌کند.

پیکاپ Geely RADAR ار 6

این‌‍‌ها اولین تصاویر اتاق جیلی رادار R6 پس بیایید و با دقت به آن‌ها نگاه کنیم. کمی بالاتر از دریچه‌های سیستم تهویه هوای دوکاناله‌ی اتوماتیک با طراح دمبلی، نمایشگر سیستم مولتی مدیا با ابعاد 12.3 اینچ را داریم. دقیقا بالای کلاستر 12.3 اینچی هم یک هدآپ دیسپلی 9 اینچی را می‌بینیم که به قابلیت واقعیت افزوده هم مجهز شده است.

جیلی رادار R6

بر روی کنسول وسطی هم به جز اهرم دنده، ترمز پارک و دکمه ESP، می‌توانید کنترلر حالت‌های رانندگی، جالیوانی، پد نگهدارنده گوشی و یک شارژر وایرلس را پیدا کنید. همچنین باید اشاره کنیم که حالت‌های رانندگی در جیلی RADAR R6 شامل حالت‌های اسپرت، اکو و راحت (Comfort) می‌شوند و هرچند که کلید قابلیت «کنترل حرکت در سرپایینی» در این خودرو وجود دارد اما بدون حضور سیستم AWD و 4WD، به هیچ وجه به درد آفرود نمی‌خورد!

در زیر صندلی‌های ردیف دوم هم می‌توانید یک فضای ذخیره سازی با حجم 48 لیتر را پیدا کنید. همچنین در زیر کاپوت جیلی RADAR R6 یا همان فرانک (Frunk)، دوباره یک صندوق 70 لیتری را خواهیم داشت.

قیمت جیلی رادار R6

در پایان کار به قیمت این پیکاپ دیفرانسیل عقب برقی می‌رسیم که طبق برخی شایعات، گفته می‌شود که قرار است در بازه قیمت 17 تا 20 هزار دلار روانه بازار شود.