پولستار 3

پولستار 3 با این مشخصات فنی، احتمالا تسلا مدل X را له خواهد کرد

پولستار 3 یک کراس اور برقی از کشور سوئد است که قصد دارد تا تسلا مدل ایکس را نابود کند. در ادامه با مشخصات فنی لو رفته‌ی جدید Polestar 3 همراه خواهیم بود.

امروز به سراغ اطلاعات فنی جدید لو رفته از پولستار 3 می‌رویم که حسابی ایلان ماسک را نگران کرده است زیرا این کراس اور برقی می‌تواند داستان تسلا مدل X را به کلی عوض کند. البته قبل از هر چیزی باید بگوییم که تولید پولستار 3 در عرضه اولیه، به 1500 نسخه محدود شده است. چرا این نکته را بیان کردیم؟ زیرا ایلان ماسک اخیرا با یک توییت طعنه آمیز، آمار تولید رقیب آمریکایی خود یعنی شرکت لوسید موتورز و محصول آن‌ها یعنی لوسید ایر را حسابی مسخره کرده بود!

جواب ایلان ماسک به آمار تولید کم شرکت لوسید: در مدتی که شما این حجم از خودرو را تولید کردید، من می‌توانم فرزندهای بیشتری تولید کنم!

اکنون با ما همراه باشید تا جدیدترین اطلاعاتی که از کراس اوور برقی Polestar 3 لو رفته است را بررسی کنیم.

نگاهی به مشخصات فنی پولستار 3

پولستار 3

طبق این اطلاعات اکنون می‌دانیم که با یک کراس اور EV به طول 4902 میلی متر و عرض 1968.5 میلی متر طرف هستیم. این اعداد در تسلا مدل X به ترتیب برابر با 5,036 و 1,999 میلی متر هستند. از همان ابتدای کار هم می‌دانستیم که سوئدی در قیمت گذاری، اصلا رحم و بخشش ندارند و اکنون این موضوع به واقعیت تبدیل شده است. گفته می‌شود که پولستار 3 در دو نسخه AWD و با نام‌های “Long Range” و “Long Range Performance” به بازار خواهد آمد که قیمت هرکدام به ترتیب، 90 و 97 هزار دلار خواهد بود. برای مقایسه بد نیست بدانید که قیمت تسلا مدل X در بازه 98 تا 115 هزار دلار قرار می‌گیرد و زمانی که به سراغ مدل X Plaid می‌رویم، این عدد به 138 هزار دلار می‌رسد. پس باز هم این سوئدی‌ها هستند که دست بالا را خواهند داشت.

تسلا مدل ایکس

تسلا مدل ایکس

همچنین هر دو نسخه‌ی پولستار 3 از پکیج باتری‌های 111 کیلو وات ساعتی بهره می‌برند و تفاوت‌ آن‌‌ها احتمالا در امکانات رفاهی و قدرت موتورها خلاصه خواهد شد. اما از آن‌ جایی که مصرف باتری‌های در نسخه دوم بیشتر خواهد بود، انتظار می‌رود که باتری آن فقط 564 کیلومتر دوام بیاورد؛ بر خلاف تریم اول که در هر بار شارژ می‌تواند 615 کیلومتر را طی کند.

پولستار 3

گفته می‌شود که مجموع توان موتورهای الکتریکی نسخه لانگ رنج به 482 اسب بخار قدرت و 840 نیوتن متر گشتاور می‌رسد و این اعداد در تریم «لانگ رنج پرفورمنس»، به 512 اسب بخار قدرت و 910 نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا خواهند کرد. همچنین بهترین شتاب 0-100 ثبت شده در پولستار 3، فقط کمی با 4.6 ثانیه فاصله دارد و طبق اطلاعات لو رفته، اکنون می‌دانیم که سرعت هر دو نسخه از 210 کیلومتر بر ساعت تجاوز نخواهد کرد. البته هنوز در مورد برداشتن این محدودیت به صورت شخصی، هیچ اطلاعاتی در دست نیست.

کراس اور Polestar 3

طبق اطلاعاتی که تا اینجای کار و به لطف وب سایت AutoWeek دستگیر ما شده است و از هر دری که برویم، این پولستار 3 است که تسلا مدل X را به زانو در می‌آورد. به نظر شما ایلان ماسک برای جواب دادن به این خودرو برقی، نسخه جدیدی از تسلا مدل X را روانه بازار می‌کند یا به فکر طراحی یک خودرو کاملا جدید خواهد بود؟