بهترین گوشی های گیمینگ 2022

معرفی بهترین گوشی های گیمینگ در سال 2022

در این مطلب با بررسی ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مبتنی بر بازی، به معرفی بهترین گوشی های گیمینگ بازار در سال 2022 می‌پردازیم.

گوشی های گیمینگ امروزه از هر زمان دیگری محبوبیت بیش‌تری دارند و از قدرتمندترین تراشه‌های ساخته شده بازار قدرت می‌گیرند. برخی از تلفن‌های هوشمند این دسته، به ویژگی‌های اختصاصی نظیر چراغ‌های RGB در پشت و فن‌های خنک‌کننده مخصوص مجهز هستند. اکثر این دستگاه‌ها دارای نمایشگرهایی بزرگ و باتری‌های قدرتمند هستند که با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، ظرف کم‌تر از 45 دقیقه به شارژ کامل می‌رسند. در این مطلب، فهرستی از بهترین گوشی های گیمینگ در سال 2022 را گردآوری کرده‌ایم که مدل‌هایی از پوکو، بلک‌ شارک، ردمجیک و راگ را شامل می‌شوند.

بهترین گوشی های گیمینگ سال 2022

نوبیا ردمجیک 7S پرو

نوبیا ردمجیک 7s پرو

نوبیا چندی پیش از گوشی گیمینگ جدید خود، ردمجیک 7S پرو رونمایی کرد. این دستگاه قدرتمند از جدیدترین چیپست پرچم‌دار کوالکام به نام اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده می‌کند و دارای ظرفیت رم 12/18 گیگابایت و حافظه داخلی قابل توجه برای ذخیره بازی‌های مورد علاقه شما است. این گوشی هم‌چنین به چراغ‌های RGB در قاب پشت و مجموعه‌ای از ویژگی‌های اختصاصی بازی و یک فن برای خنک نگه داشتن حرارت چیپست مجهز شده است.

نوبیا رد مجیک 7S Pro یک گوشی گیمینگ نسبتا مقرون به صرفه محسوب می‌شود. حتی دوربین سلفی این گوشی در زیر نمایشگر تعبیه شده تا در هنگام بازی، مزاحمتی ایجاد نکند. شارژر سریع 65 وات آن نیز قادر است تا دستگاه را در مدت کم‌تر از نیم ساعت، به طور کامل شارژ کند. عمر باتری گوشی جدید نوبیا، تا یک روز کامل یا حتی بیش‌تر دوام می‌آورد که آن را به گزینه‌ای مناسب برای گیمرهای حرفه‌ای تبدیل کرده است.

بلک شارک 5 پرو – یکی از بهترین گوشی های گیمینگ 2022

بلک شارک 5 پرو

بلک شارک 5 پرو یکی از قدرتمندترین گوشی های گیمینگ است که از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 قدرت می‌گیرد. این گوشی هم‌چنین از ظرفیت 16 گیگابایتی رم و حافظه NVMe با گنجایش 512 گیگابایت از نسل UFS 3.1 برخوردار است. نمایشگر بزرگ 6.67 این دستگاه اینچی از نوع OLED و با نرخ تازه‌سازی 144 هرتزی بوده که از نرخ نمونه‌برداری لمسی 720 هرتز نیز پشتیبانی می‌کند. مانند بسیاری از گوشی های گیمینگ، بلک شارک 5 پرو نیز فاقد هرگونه استاندارد IP است، اما در مقابل، تریگرهای پاپ‌-آپ گیمینگ فیزیکی در کناره آن باعث شده تا لذت بیش‌تری نسبت به حسگرهای نوری در سایر نمونه‌های رقیب به کاربر منتقل شود.

گوشی گیمینگ شیائومی دارای دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی به همراه لنزهای اولترا واید 13 مگاپیکسلی و تله‌فوتو 5 مگاپیکسلی است که برای عکاسی در شرایط مختلف کاربرد دارند. این دستگاه هم‌چنین دارای باتری 4650 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سیمی 120 واتی است. طبق ادعای سازنده، این گوشی در مدت 15 دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود. این گوشی گیمینگ با قیمت نسبتا اقتصادی نسبت به همتایان خود، برای افرادی که وقت زیادی را صرف بازی‌های موبایل می‌کنند، گزینه‌ای جذاب به‌شمار می‌رود.

ایسوس راگ فون 6 پرو

ایسوس راگ فون 6 پرو

گوشی گیمینگ جدید ایسوس که ROG Phone 6 Pro نام دارد، از چیپست جدید اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده می‌کند که با رم 18 گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایت تکمیل شده است. این گوشی هم‌چنین دارای استاندارد IPX4 مقاومت در برابر آب است که آن‌را به یکی نمونه‌های خاص در میان گوشی های گیمینگ تبدیل کرده که از هر نوع محافظتی در برابر پاشش آب برخوردار است. این دستگاه به نمایشگر 6.78 اینچی AMOLED با نرخ نوسازی 165 هرتز مجهز شده و دارای ماشه‌های حساس به فشار در کناره و یک پنل 2 اینچی ثانویه OLED در قاب پشتی است.

گوشی هوشمند ROG Phone 6 Pro علاوه بر بهره‌مندی از تمام ویژگی‌های گیمینگ و عملکرد بالا، به مجموعه دوربین‌های مناسبی نیز مجهز شده است. این دستگاه نیروی خود را از یک باتری 6000 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سیمی 65 وات تامین می‌کند. به ادعای ایسوس، این محصول قادر است در مدت 40 تا 42 دقیقه به شارژ کامل برسد که با توجه به ظرفیت بزرگ باتری، قابل توجه است. با این حال، راگ فون 6 پرو با قیمت 1100 دلاری خود، یکی از گران‌ترین دستگاه‌های موجود در لیست است که باعث شده از جذابیت آن تا حدی کاسته شود.

پوکو F4 GT – بهترین گوشی گیمینگ 2022 از جنبه قیمتی

پوکو اف 4 جی تی

پوکو اف 4 جی تی به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 همراه با رم 8/12 گیگ و حافظه داخلی 128/256 گیگابایت از نوع UFS 3.1 مجهز شده است. این دستگاه هم‌چنین دارای نمایشگر بزرگ 6.67 اینچی AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی 480 هرتزی است که آن را به یک گوشی گیمینگ با پاسخ‌گویی بالا و عالی برای گیمرها تبدیل می‌کند.

پوکو F4 GT داری باتری 4700 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 120 واتی است که حداقل برای یک روز کامل دوام می‌آورد. این گوشی با قیمت نسبتا مناسب 599 یورو عرضه شده که آن را به یکی از ارزان‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین دستگاه‌های بازار تبدیل می‌کند. پوکو اف 4 جی تی از گزینه‌ها و ویژگی‌های متنوع گیمینگ برخوردار است که کاربر با استفاده از آنها می‌تواند بیش‌ترین بهره را از بازی مورد علاقه خود ببرد.

گلکسی اس 22 اولترا و پلاس

گلکسی اس 22 اولترا

احتمالا وقتی پای صحبت از گوشی های گیمینگ به میان می‌آید، سری گلکسی اس 22 سامسونگ اولین موردی نباشد که به ذهنتان خطور می‌کند؛ اما با در نظر گرفتن توان سخت‌افزاری و استفاده از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 در کنار ظرفیت رم 8/12 گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی فراوان، می‌توان از آن به عنوان یک گوشی تمام‌عیار برای گیمرها نیز یاد کرد.

هر سه دستگاه خانواده گلکسی اس 22، برای اجرای بازی‌هایی با گرافیک بالا، عالی عمل می‌کنند، اما در این میان انتخاب اصلی ما گلکسی اس 22 پلاس و اولترا به دلیل اندازه بزرگ‌تر نمایشگر است که باعث می‌شود تا تجربه بهتر و لذت بیش‌تری از بازی به کاربر منتقل شود. علاوه بر این، هر سه نسخه نه تنها در اجرای بازی، بلکه در دیگر جنبه‌ها از جمله قابلیت‌های عکاسی نیز بسیار خوب عمل می‌کنند و از جمله بهترین پرچم‌داران بازار در سال 2022 به شمار می‌روند که خرید آنها قطعا شما را پشیمان نخواهد کرد.

آیفون 13 پرو مکس

آیفون 13

از آنجا که اپل به تولید برخی از بهترین و قدرتمندترین گوشی‌های بازار شهرت دارد، اشاره به سری آیفون 13 خالی از لطف نیست. در حالی که آیفون‌ها از ویژگی‌‌های اختصاصی مبتنی بر بازی برخوردار نیستند، اما iOS یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای سازندگان بازی‌های موبایلی است. این سیستم‌عامل هم‌چنین دارای یک موتور پیشرفته بازی بوده که آن را به یک انتخاب عالی برای گیمرهای حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

در میان سری آیفون 13، نسخه پرو مکس به دلیل عمر بالای باتری، قابلیت‌های متنوع دوربین و عملکرد بی نظیر در مالتی تسک و اجرای بازی‌های سنگین، بهترین گزینه برای انتخاب گیمرها است. دستگاه‌های آیفون به لطف پردازنده بهینه، حتی در صورت بازی به مدت طولانی و مداوم، تنها کمی گرم خواهند شد و خبری از حرارت بیش از حد و به تبع آن کاهش عملکرد نیست.

وان پلاس 10T

وان پلاس 10 تی

وان‌ پلاس 10T که اخیرا رونمایی شده، از حالا به دلیل قیمت مناسب و مشخصات قدرتمند خود، برای بهترین گوشی‌های هوشمند بازار خط و نشان کشیده است. این دستگاه به آخرین چیپست پرچم‌دار کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 مجهز شده که با ظرفیت 8/16 گیگابایتی رم و فضای ذخیره‌سازی فراوان برای نصب بازی‌های گرافیکی متعدد مشکلی نخواهد داشت.

این گوشی دارای یک نمایشگر بزرگ 6.7 اینچی AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی تا 1000 هرتز است که آن را برای تجربه‌ گیمینگ روان و سیال، عالی و پاسخگو کرده است. متاسفانه وان پلاس 10 تی فاقد شارژ بی‌سیم است، اما با پشتیبانی از فناوری جدید شارژ سریع 150 واتی قادر است در مدت 20 دقیقه به شارژ کامل برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*