پیکاپ Chevrolet Colorado 2023

شورلت کلرادو استورم 2023، با چهره‌ای خشن، بهترین انتخاب آفرودرها است + ویدیو

شورلت کلرادو استورم 2023 یک پیکاپ کامپکت آفرودی است که از پیشرانه قدرتمند کادیلاک CT4-V بهره می‌برد و به همین علت، می‌تواند همراه قابل اعتمادِ سفرهای آفرودی و طبیعت گردی‌های شما باشد. پس بدون معطلی به سراغ 2023 Chevrolet Colorado می‌رویم.

کلرادو نسبت به دیگر هم نوعان آمریکایی خود، کمی خجالتی‌تر است و شاید کمتر درباره آن شنیده باشید. اما باور که این پیکاپ آمریکایی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در ادامه با مشخصات فنی، ویژگی‌های آفرودی، کابین، قیمت و تریم‌های مختلف آن آشنا خواهیم شد ولی پیش از رسیدن به توضیحات فنی و نگاهی دقیق به تمام جزئیات این پیکاپ جان سخت و خوش ساخت آمریکایی، با ما همراه باشید تا تیزر رسمی آن را مشاهده کنیم.

معرفی شورلت کلرادو استورم 2023

نسل جدید این پیکاپ آفرودی با نمایشگاهی از تغییرات و بهبودها از راه رسیده است اما مهم‌ترین آن‌ها، به پیشرانه مربوط می‌شود. در نسل‌ گذشته، پیشرانه‌های 2.5 لیتری l4 و V6 3.6 لیتری را داشتیم که در کنار موتور دیزل 2.8 لیتری Durmax، همراه خریداران بودند اما شورلت ترجیح داده است تا یکی از قابل اطمینان ترین و بهینه‌ترین پیشرانه‌های خود یعنی موتور 4 سیلندر توربو شارژ 2.7 لیتری کادیلاک CT4-V را به زیر کاپوت شورلت کلرادو استورم 2023 بفرستد؛ اما تمام تریم‌های این پیکاپ جان سخت، از قدرت و گشتاور یکسانی بهره نمی‌برند!

شورلت کلرادو استورم 2023

این پیشرانه که با یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته هماهنگ شده است، در بهترین حالت خود می‌تواند 310 اسب بخار قدرت و 590 نیوتن متر گشتاور را با سیستم AWD ،4WD و در حالت استاندارد یعنی RWD، در اختیار هر 4 چرخ قرار دهد. همچنین بد نیست بدانید که دقیقا همین پیشرانه، در زیر کاپوت پیکاپ هیولای شورلت یعنی سیلورادو هم پیدا می‌شود.

شورلت کلرادو استورم 2023

حالا به سراغ قدرت‌های مختلف آن و تریم‌های متنوع این پیکاپ آمریکایی می‌رویم و باید بدانید که در شورلت کلرادو استورم 2023 با 5 تریم مختلف طرف هستیم. تریم‌های WT (به معنای پیکاپ مخصوص کار) و LT (به معنای پیکاپ ساده)، از تنظیمات استاندار و ضعیف‌ پیشرانه برخوردار هستند که فقط 237 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این کار برای کاهش سوخت و استهلاک انجام شده است. همچنین ظرفیت حمل بار این نسخه به 1.6 تن می‌رسد. تریم‌های Z71 و Trail Boss، از تنظیمات بالاتر و قوی‌تر پیشرانه CT4-V بهره می‌برند که فقط 520 نیوتن متر گشتاور دارد اما گل سرسبد این خانواده یعنی ZR2 با بالاترین تنظیمات پاور یونیت، اکنون می‌تواند 590 نیوتن متر گشتاور تحویل دهد و ظرفیت حمل بار و یدک کشی آن به 3.5 تن می‌رسد.

شورلت کلرادو استورم 2023

در تمام 5 تریم، تنظیمات رانندگی در جاده و آفرود را داریم که در کنار حالت آفرود سنگین، تمام گزینه‌ها را در مقابل شما قرار می‌دهند اما تفاوت‌های دیگر تریم‌ها شامل چه مواردی است؟ از تریم‌های WT، LT و Z71 عبور می‌کنیم زیرا به جز موارد مربوط به پیشرانه، با یکدیگر فرق خاصی ندارند. اما تریم Trail Boss از یک کیت ارتفاع اختصاصی بهره می‌برد که ارتفاع آن را 5 سانتی متر بیشتر می‌کند. ارتفاع این کیت در تریم ZR2 به 7.5 سانتی متر می‌رسد که در کنار سیستم تعلیق چند میله‌ای “Multimatic DSSV”، بهترین پیکاپ کامپکت آفرودی را پیش چشمان شما می‌آورند. به طور کلی می‌توان گفت که ارتفاع کف شورلت کلرادو استورم 2023 از سطح زمین در تریم‌های مختلف، در بازه‌ 20 تا 27 سانتی متر قرار می‌گیرد.

شورلت کلرادو استورم 2023

اما اگر قصد دارید تا طعم واقعی آفرود را با ZR2 بچشید، حتما باید پکیج اختصاصی “Desert Boss” را هم تهیه کنید. مواردی مثل رینگ‌های 17 اینچی آفرودیِ مقاوم‌تر با لاستیک‌های گل درشت، سیستم تعلیق اصلاح شده، دستگیره‌های اختصاصی برای تمام سرنشینان، الی ای دی سقفی یا همان لایت بار و دوربین کف خودرو (underbody camera)، از امکانات این پکیج هستند که تمام نیازهای ابتدایی در سفرهای طبیعت گردی را برطرف می‌کنند. همچنین کمک فنرهای این پکیج از نوع “spool valve” هستند که یکی معمولا در سیستم تعلیق خودروهای رالی دیده می‌شوند. اگر به جزئیات و نحوه عملکرد دقیق این کمک فنرها علاقه مند هستید، می‌توانید این لینک را دنبال کنید.

شورلت کلرادو استورم 2023

در ادامه به حالت‌های رانندگی می‌رسیم که بعضی از آن‌ها مثل حالت Baja، فقط به تریم ZR2 دارند و در مجموع شامل حالت‌های نرمال یا همان عادی، حالت کشیدن یا هل دادن (Tow/Haul)، رانندگی آفرودی، حالت Terrain و باجا (Baja) می‌شوند. زمانی که در حالت Terrain رانندگی می‌کنید، حساسیت پدال گاز و ترمز، کمتر و سیستم پایداری یا همان ESP و ABS، از مدار خارج می‌شوند. به علاوه قفل دیفرانسیل و سیستم کنترل کشش هم به سطح بالاتری از حساسیت می‌روند تا از هرزگردی چرخ‌ها در زمان گیر کردن در گل و لای، جلوگیری کنند. حالت باجا هم برای مواقعی است که بیشترین عملکردی آفرودی را بخواهید.

پیکاپ Chevrolet Colorado 2023

در انتهای این بخش به تجهیزات ایمنی در شورلت کلرادو استورم 2023 نگاهی می‌اندازیم که شامل ترمزهای اضطراری در هر چهار چرخ به همراه سیستم تشخیص عابرین و راکب‌های دوچرخه و موتور سیکلت، سیستم هشدار خروج از بین خطوط، نور بالاهای اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، سیستم تشخیص ترافیک پیشت (RCTA) و دوربین 360 درجه و رادار نقطه کور می‌‎شوند.

طراحی ظاهری و کابین لوکس

پیکاپ Chevrolet Colorado 2023

در شورلت کلرادو استورم 2023 با چهره‌ای ساده طرف هستیم که ترجیح می‌دهد حرف‌های خود را در زمین بازی بیان کند. نمای جلویی در تریم ZR2 به چراغ‌های LED دو گانه، سینی سپر فولادی، قلاب‌های آفرودی که به شاسی متصل هستند و یک جلو پنجره مشبک محدود شده است و اگر کمی دقیق‌تر نگاه کنید، رکاب‌های فولادی، رینگ‌های متفاوت و میله‌ی قسمتِ بار را هم خواهید دید که متاسفانه بقیه تریم‌ها از داشتن آن‌ها محروم هستند.

پیکاپ Chevrolet Colorado 2023

در نمای عقبی هم همه چیز آرام و ساکت است و به جز چراغ‌های مستطیلی با طرح M شکل، واقعا چیز دیگری برای گفتن وجود ندارد. البته بد نیست بدانید که قسمت بار، 115 سانتی متر عرض و 11 سانتی متر ارتفاع دارد و کاملا برای کارهای روزمره مناسب است. همچنین فضاهای مخفی این بخش، مانند فضای داخلی مخفی در درب عقب هم حسابی کار راه انداز هستند. محافظ پلاستیکی این قسمت از پلاستیک خشک ساخته شده است که با 17 پیچ، به بدنه متصل شده و اگر کمی بگردید، می‌توانید درگاه برق 110 ولت AC با جریان 8 آمپر را هم پیدا کنید.

پیکاپ Chevrolet Colorado 2023

اما اتاق شورلت کلرادو استورم 2023 دقیقا جایی است که ذهن شما را فریب می‌دهد و انگار که با یک خودرو تقریبا لوکس طرف هستید. در این قسمت، یک نمایشگر 11.3 اینچی را داریم که در نقش سیستم مولتی مدیا عمل می‌کند و در زمانی که در کنار صفحه نمایش 8 اینچی پشت آمپر قرار می‌گیرد، حس نمایشگر دوال اسکرین را به شما می‌دهد.

پیکاپ Chevrolet Colorado 2023

همچنین 10 دوربین نظارتی، از جمله دوربین زیر شاسی هم در اختیار شما هستند تا سطح جدیدی از دید 360 درجه را خلق کنند. قابلیت‌های دیگر سیستم مولتی مدیا مثل سیستم GPS اختصاصی، سیستم پایش باد لاستیک‌ها، نمایشگر فشار G، هشدار هرزگردی لاستیک‌ها و هشدار چپ کردن، فقط بخشی از سورپرایزهای شورلت برای سفرهای آفرودی شما خواهد بود. به علاوه باید بدانید که دوربین‌های شورلت کلرادو استورم 2023 به دستیار “Hitch Guidance” هم مجهز شده‌اند تا در زمان حمل بار یا کشیدن وسایلی مثل قایق و تریلر، بالاترین سطح از امنیت را در اختیار راننده قرار دهد.

2023 Chevrolet Colorado (24)

ارگونومی داشبورد هم شاید در نگاه اول کمی شلوغ به نظر برسد اما تمامی امکانات را در پیش روی راننده قرار داده است و کلیدهای سیستم تهویه هوا، حالت‌های رانندگی و تجهیزات ایمنی، به صورت فیزیکی طراحی شده‌اند. البته فقدان دستگیره‌ی اختصاصی در کنسول وسطی برای سرنشین جلو، واقعا به چشم می‌آید؛ هر چه باشد، در مورد یک خودرو آفرودی صحبت می‌کنیم! پورت‌های USB معمولی و USB C هم واقعا چیز خاصی نیستند.

پیکاپ Chevrolet Colorado 2023

متاسفانه در مورد قیمت شورلت کلرادو استورم 2023 فعلا خبری در دست نیست اما نسل قبلی آن در بازه قیمت 27 تا 50 هزار دلار قرار داشت و می‌توان گفت که شاید تریم ZR2 هم با قیمت 50 تا 55 هزار دلار به بازار بیاید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*