تغییرات اقلیمی ثروت جهان

تغییرات اقلیمی، یک منبع ثروت عظیم را به غول‌های تکنولوژی جهان هدیه داده است!

تغییرات اقلیمی و ذوب شدن یخ‌ها، سرمایه گذاران را به وجد آورده و یک منبع ثروت عظیم را برای غول‌های تکنولوژی جهان به ارمغان آورده است.

برخی از ثروتمندترین افراد در دنیا در حال سرمایه گذاری برای جستجوی مواد معدنی در ساحل غربی گرینلند هستند. ظاهراً تغییرات اقلیمی برای آن‌ها فرصت یافتن گنج است! ذوب شدن یخ‌ها، یک منبع ثروت عظیم را برای غول‌های تکنولوژی جهان فراهم کرده است.

تغییرات اقلیمی؛ یک منبع ثروت عظیم برای غول‌های تکنولوژی جهان

بحران تغییرات اقلیمی باعث شد‌ه است که یخ‌های گرینلند با سرعتی بی‌سابقه ذوب شوند. خنده دار است که این مسئله فرصتی برای سرمایه گذاران ایجاد کرده تا به دنبال مجموعه‌ای از مواد معدنی حیاتی که قادر به انتقال به انرژی سبز هستند، بگردند.

گروهی از میلیاردرها از جمله، بیل گیتس، جف بزوس و مایکل بلومبرگ معتقدند که در زیر سطح تپه‌ها و دره‌های جزیره دیسکو گرینلند و شبه جزیره Nuussuaq، مواد معدنی حیاتی کافی برای تامین انرژی صدها میلیون خوردروی الکتریکی وجود دارد. کورت هاوس،‌ مدیر عامل شرکت کوبولد متالز به اخبار سی ان ان گفت:

ما به دنبال اولین یا دومین ذخیره‌ی بزرگ کبالت و نیکل در دنیا هستیم.

تغییرات اقلیمی-ثروت جهان

ناپدید شدن یخ‌های قطب شمال می‌تواند به راه حلی برای تامین فلزات مورد نیاز برای حل بحران زمین تبدیل شود. میلیاردرها از لحاظ مالی به حمایت کمپانی فلزات کوبولد می‌پردازند. این شرکت مختص اکتشاف مواد معدنی و یک استارت آپ مستقر در کالیفرنیا است.

شرکت فلزات کوبولد برای یافتن فلزات کمیاب و گرانبها در گرینلند با ماینینگ بلوجی (Bluejay Mining) همکاری می‌کند. این فلزات برای ساخت وسایل نقلیه الکتریکی و باتری‌های عظیم ذخیره انرژی‌های تجدید پذیر ضروری هستند.

در حال حاضر ۳۰ زمین شناس، ژئوفیزیک دان، آشپز، خلبان و مکانیک در این مکان برای یافتن گنج مدفون اردو زده‌اند. سی ان ان اولین رسانه‌ای است که از فعالیت در این مکان ویدیو تهیه کرده است.

خدمه در حال نمونه برداری از خاک این مناطق هستند. همچنین پرواز پهبادها و هلیکوپترها با هدف اندازه‌ گیری میدان الکترومغناطیسی زیر سطحی و نقشه برداری از لایه‌های سنگ زیرین نیز در حال وقوع هستند. افراد از هوش مصنوعی نیز برای تجزیه و تحلیل داده‌های خود استفاده می کنند تا محل دقیق حفاری را در تابستان آینده مشخص کنند.

تغییرات اقلیمی ثروت جهان

بو مولر استسگارد،‌ مدیر عامل ماینینگ بلوجی به اخبار سی ان ان گفت:

عواقب تغییرات آب و هوایی در گرینلند مایه نگرانی است؛ اما همچنین به طور کلی اکتشاف و استخراج معدن در گرینلند را آسان‌تر کرده است.

استسگارد معتقد است که از آن جایی که تغییرات آب و هوایی، دوره‌های بدون یخ در دریا را طولانی‌تر می‌کند، گروه‌ها قادر خواهند بود که تجهیزات سنگین و فلزات را راحت‌تر حمل کنند و به بازار جهانی ارسال کنند.

ذوب شدن یخ‌ها، بخش‌هایی از زمین را در معرض دید قرار می‌دهد که بین قرن‌ها تا هزاران سال در زیر یخ مدفون بوده‌اند؛ اما اکنون می‌توانند به مکانی بالقوه برای اکتشاف مواد معدنی تبدیل شوند. مایک اسفراگا، رئیس کمیسیون تحقیقات قطب شمال ایالات متحده گفت:

از آنجایی که روند ذوب شدن یخ‌ها در آینده ادامه خواهد داشت، هیچ شکی وجود ندارد که زمین‌های بیشتری با پتانسیل توسعه معدنی در دسترس خواهند بود.

گرینلند

به گفته سازمان زمین شناسی دانمارک و گرینلند، این منطقه می‌تواند محل مهمی برای کشف زغال سنگ،‌ مس،‌ طلا، عناصر خاکی کمیاب و روی باشد. همچنین دولت گرینلند چندین ارزیابی از منابع در سرتاسر زمین عاری از یخ انجام داده و پتانسیل کشور را برای ایجاد تنوع در اقتصاد از طریق استخراج منبع تشخیص داده است.

اسفراگا گفت که طرفداران معدن نیز به محیط زیست توجه دارند. دولت گرینلند از توسعه مسئولانه، پایدار و اقتصادی منابع طبیعی خود حمایت می‌کند. استسگارد تاکید کرد که این مواد معدنی حیاتی، بخشی از راه حل مواجهه با چالش‌های بحران آب و هوایی هستند.

در همین میان بالا رفتن سطح دریاها و ذوب شدن یخ‌های گرینلند، دانشمندان را نگران کرده است. ناتان کورتز، دانشمند ناسا که وضعیت یخ‌های دریا را مطالعه می‌کند به سی ان ان گفت:

نگرانی بزرگ در مورد یخ‌های قطب شمال این است که پیش بینی می‌شود در طی ۲۰ تا ۳۰ سال آینده ناپدید شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*