سگ‌های رباتیک آمریکا، نگهبانان نیروی فضایی ایالات متحده خواهند بود

به نظر می‌رسد عصر ربات‌ها درحال آغاز است؛ زیرا نیروی فضایی آمریکا هم تصمیم گرفته تا از سگ‌های رباتیک در پایگاه‌های فضایی استفاده کند.

ایستگاه نیروی فضایی «کیپ کاناورال» ممکن است به زودی زیر نظر نسخه‌ای الکترونیکی و دیستوپیایی از بهترین دوست انسان قرار گیرد. نیروی فضایی ایالات متحده آمریکا اخیرا نمایشی را با استفاده از سگ‌های رباتیک برای گشت زنی در پایگاه کیپ کاناورال به نمایش گذاشته که به امید خودکار سازی برخی وظایف امنیتی در این ایستگاه فضایی انجام شده است.

این نمایش در 27 ژانویه برگزار شد و نیروی فضایی بعدا چند تصویر از پرسنل خود در کنار دو سگ رباتیک را به نمایش گذاشت. طبق گفته نیروی فضایی، این ربات‌ها که به صورت رسم با نام «Q-UGV» شناخته می‌شوند، برای «کارهای دستی و تکراری» و همچنین «ارزیابی آسیب و گشت‌زنی، جهت صرفه‌جویی در ساعت کاری انسانی» طراحی شده‌اند.

سگ‌های روباتیک

یکی از پرسنل نیروی فضایی آمریکا در کنار دو سگ Q-UGV

آنها ممکن است مانند سگ‌های عادی، پشمالو نباشند یا نیازی به مالش شکم نداشته باشند، اما این سگ‌های رباتیک در انجام وظایف مشابه سگ‌های نظامی به شکل وحشتناک دقیق هستند. این موجودات خطرناک قبلا توسط مقامات آزمایش شده بودند، اما آزمایش‌ها، همیشه خوب پیش نرفته‌اند. در آوریل 2021، اداره پلیس نیویورک مجبور شد سگ رباتیک خود را در پی واکنش شدید مردم، زمین گیر کند. در ماه ژانویه امسال، ویدیویی در توییتر به اشتراک گذاشته شد که یکی از سگ های رباتی را با یک مسلسل تعبیه شده روی سرش نشان می‌داد، که باعث نگرانی دوباره مردم راجع به این حیوانات رباتیک شد.

سگ‌های رباتیکی که توسط نیروی فضایی استفاده می‌شود به دست مهندسان شرکت «Ghost Robotics» مستقر در فیلادلفیا ساخته شده‌اند. این شرکت در وب‌سایت خود نوشت: «آنها غیرقابل توقف هستند و می‌توانند به درستی از پس هرگونه لغزش، سقوط یا شکست برآیند و با استفاده از سیستم پیشرفته و اختصاصی ما به حرکت خود ادامه دهند». این ربات‌های چهارپا دارای حسگرهای بینایی و شنوایی هستند و قادرند توسط یک انسانی کنترل شوند یا به طور مستقل فعالیت کنند.

سگ‌های روباتیک

کنترل سگ‌های رباتیک توسط نیروی انسانی امکان‌پذیر است

نیروی هوایی آمریکا که بر نیروی فضایی هم نظارت دارد، نزدیک به دو سال است که از سگ‌های رباتیک در پایگاه‌های خود استفاده می‌کند. جردن کریس، فرمانده گردان هوایی 325 در یک بیانیه مطبوعاتی در تاریخ نوامبر 2020 گفت: «این سگ‌های ربات به عنوان نیروی کمکی برای افزایش شناخت موقعیتی و گشت‌زنی در مناطقی که برای انسان و وسایل نقلیه مطلوب نیست، استفاده خواهند شد».

پایگاه کیپ کاناورال، بزودی میزبان چندین پرتاب موشکی خواهد بود و احتمال می‌رود از حیوانات رباتیک برای پاسخ به شرایط اضطراری یا شرکت در پروتکل‌های ایمنی استفاده شود؛ موردی که به اندازه‌ی کمک سگ‌های رباتیک در دستگیری خلافکاران یا گشت‌های امنیتی – عمومی وحشتناک نیست. امیدواریم که این روبات‌ها در ایستگاه فضایی، مشکل زیادی ایجاد نکنند!

به نظر شما استفاده از ربات‌ها در زندگی روزمره، عاقبت خوشی خواهد داشت یا خیر؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ربات یک سخت افزاره مثل چاقو مفید و مضر بودن آن بستگی به برنامه ریز آن دارد