آیپد نسل ۱۰ اپل

هرآنچه باید در مورد آیپد نسل ۱۰ اپل بدانید

به زودی تبلت آیپد نسل ۱۰ اپل رونمایی می‌شود. iPad ارزان‌ترین تبلت اپل است. اما چه انتظاری از این دستگاه داریم و چه تغییراتی خواهد داشت؟

شایعه شده که اپل در حال کار روی دهمین نسل آیپد رده ابتدایی خودش است و احتمالاً تا پایان سال از آن رونمایی کند. هر چه که می‌گذرد ما بیشتر در مورد آیپد نسل ۱۰ اپل می‌شنویم. محصولی که سخت افزار بهتر و طراحی جدیدی را ارائه خواهد کرد.

در این مطلب قصد داریم شما را با هرآنچه که باید از آیپد 10 اپل انتظار داشته باشید، آشنا کنیم.

آیپد نسل ۱۰ چه برای ارائه دارد؟

۱. چیپست A14 Bionic

در حالی که نهمین نسل آیپد ارزان قیمت اپل از چیپست A13 Bionic قدرت می‌گیرد، نسل جدید آن قرار است به چیپست A14 Bionic مجهز شود. این اطلاعات توسط وب‌سایت 9to5Mac از طریق منابع نزدیک به اپل منتشر شده است. بنابراین، آیپد جدید به همان تراشه‌ای مجهز خواهد شد که زیر قاب آیفون ۱۲ و آیپد ایر ۴ نیز حضور دارد.

چیپست A14 Bionic

عملکرد A14 در مقایسه با A13 خیلی خیره‌کننده نیست. این تراشه ۳۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به نسل گذشته دارد. البته وقتی عملکرد آن را با دیگر مدل‌های قدیمی‌تر آیپد (نسل ۸ و ۷) مقایسه می‌کنیم، این پیشرفت در عملکرد چشمگیر خواهد شد. نیازی به گفتن ندارد که این چیپست جدید بدان معناست که آیپد اپل می‌تواند هر آپدیتی که آیفون ۱۲ دریافت می‌کند را کسب کند.

در صورتی که اپل ظرفیت رم بیشتری را داخل آیپد جدید خودش قرار ندهد، نمی‌تواند از Stage Manager پشتیبانی کند. Stage Manager قابلیتی است که همراه iPadOS 16 معرفی شد و به کاربران آیپد قدرت مالتی‌تسکینگ بیشتری را می‌دهد که به لطف آن می‌توانند حتی وقتی دستگاه به یک مانیتور دیگر متصل است، بتوانند چند اپلیکیشن را در کنار یکدیگر باز کنند.

ظرفیت رم در آیپد ایر ۴ و آیفون ۱۲ که به چیپست A14 مجهز بودند فقط ۴ گیگ بود. آیپد نسل ۱۰ اپل اگر می‌خواهد Stage Manager را ارائه کند، باید مثل مدل‌های M1 آیپد پرو، حداقل ۸ گیگابایت رم را ارائه کند. این حداقل ظرفیت رم مورد نیاز برای فعال‌سازی این قابلیت مالتی‌تسکینگ است.

اینترنت 5G

تقریباً تمام آیفون‌ها و آیپدهایی که هم اکنون فروخته می‌شود، از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کنند. با این حال نسخه سیم کارت خور آیپد نسل ۹ به اینترنت 4G LTE محدود شده است. به نقل از فعالان بازار، دهمین نسل iPad اقتصادی اپل هم درست مثل مدل‌های گران‌تر از شبکه پرسرعت 5G پشتیبانی خواهد کرد.

آیپد 5G

نیازی به گفتن ندارد که اپل نسخه‌های مختلف آیپد را با وای فای یا وای فای + سیم کارت ارائه می‌کند؛ بنابراین برای دسترسی به این شبکه پرسرعت حتماً باید نسخه سیم کارت خور آیپد را تهیه کنید.

USB تایپ C به آیپد ارزان اپل می‌آید

یکی از بدیهی‌ترین تغییرات آیپد جدید، جایگزین شدن پورت لایتنینگ روی آن با پورت USB تایپ C است. در حال حاضر نسل فعلی آیپد از پورت قدیمی لایتنینگ اپل استفاده می‌کند.

آیپد نسل ۱۰ اپل

ما از منابعی شنیده‌ایم که اپل در دهمین نسل این آیپد اقتصادی پورت لایتنینگ را کنار خواهد گذاشت و یک پورت مدرن تایپ C را جایگزین آن می‌کند. حضور این پورت بدان معنا است که کاربران آیپد می‌توانند هم سرعت شارژ و انتقال فایل سریع‌تری را تجربه کنند و هم از طیف گسترده‌تری از لوازم جانبی استفاده کنند.

با این اوصاف، آیفون تنها محصول اپل خواهد بود که حداقل تا سری آیفون ۱۴، از پورت لایتنینگ استفاده می‌کند.

طراحی جدید

از آنجا که انتظار داریم روی آیپد نسل ۱۰ اپل از یک پورت USB-C استفاده شود، بنابراین انتظار می‌رود طراحی مدرن‌تری پیدا کرده و بیشتر شبیه آیپد ایر، آیپد مینی و آیپد پرو نسل فعلی شود. و از آنجا که اولین نسل قلم هوشمند اپل پنسل برای شارژ به پورت لایتنینگ احتیاج دارد، این محصول از دومین نسل قلم اپل پشتیبانی خواهد کرد که به صورت مغناطیسی به گوشه آیپد می‌چسبد.

رندرهایی که از این تبلت منتشر شده، این شایعه را تأیید می‌کنند. این تصاویر ظاهری شبیه به دیگر مدل‌های جدید آیپد با لبه‌هایی مسطح را نشان می‌دهد. علاوه بر این، بر اساس تصاویر شماتیک موجود آیپد جدید کمی باریک‌تر از نسل فعلی خواهد بود.

پورت USB-C روی آیپد ارزان اپل

جالب اینجاست که بیرون زدگی دوربین پشتی آن بیشتر از آن که شبیه به آیپد ایر و آیپد مینی باشد، شبیه به آیفون X و XS اپل است. رندر بالا ماژول دوربین تک لنزی روی آیپد رده ابتدایی اپل را تأیید می‌کند.

نمایشگر

علیرغم اینکه آیپد نسل ۱۰ طراحی جدیدی دارد، اما نمایشگر آن شبیه همان مدل قدیمی است. بر اساس رندرهایی که اوایل ماه جاری منتشر شده، آیپد جدید از همان نمایشگر مستطیلی با حاشیه‌های ضخیم و دکمه هوم حاوی تاچ آیدی استفاده می‌کند.

شاید این عجیب به نظر برسد، اما نباید شگفت زده شوید؛ چرا که اپل نمایشگر Liquid Retina که جدیدترین فناوری خودش است را فقط در آیپدهای گران قیمت‌تر به کار می‌برد. با این حال ما مطلع شده‌ایم که اپل ابعاد این نمایشگر را بزرگ‌تر کرده و از ۱۰.۲ به ۱۰.۵ اینچی افزایش می‌دهد.

قیمت و زمان عرضه

در حال حاضر اپل نهمین نسل آیپد را با قیمت ۳۲۹ دلار عرضه می‌کند. اما به خاطر تورم جهانی و با توجه به گران شدن چندین محصول اپل، احتمال دارد که قیمت نسخه رده ابتدایی iPad هم با افزایش قیمت مواجه شود.

حافظه داخلی این تبلت احتمالاً بدون تغییر باقی بماند و در دو نسخه ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه شود. با این حال مشخص نیست که آیا اپل این نسل را به جز دو رنگ خاکستری و نقره‌ای در رنگ‌های دیگری هم عرضه خواهد کرد یا خیر.

انتظار می‌رود اپل پاییز امسال میزبان دو رویداد بزرگ باشد که در یکی از آن‌ها آیفون ۱۴ و اپل واچ سری ۸ و در دیگری دستگاه‌های جدید مک و نسل جدید آیپد پرو معرفی شود. معمولاً اپل طی سالیان گذشته، آیپد ارزان قیمت خودش را در رویداد مربوط به آیفون‌ها رونمایی کرده است. اما احتمال دارد که برای نسل دهم آن رویکرد متفاوتی را در پیش بگیرد و از آن در رویداد کامپیوترهای مک خود پرده برداری کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*