موتور سیکلت برقی وکتور

موتور سیکلت برقی وکتور معرفی شد؛ تسلای دنیای موتور سیکلت‌ها با ظاهر فضایی

موتور سیکلت برقی وکتور که به «تسلای موتور سیکلت ها« مشهور شده رسماً رونمایی شد. این پیشرفته‌ترین موتوری خواهد بود که تا به حال ساخته شده است.

شرکت موتور سیکلت‌سازی بریتانیایی Arc از موتور سیکلت برقی وکتور رونمایی کرد. این موتور بهترین، پیشرفته‌ترین و سفارشی‌ترین موتور بدون آلایندگی در جهان است که آن را «تسلای دنیای موتور سیکلت‌ها» می‌نامند و پس از مدت زمان زیادی انتظار کشیدن سرانجام معرفی شده است. کمپانی Arc پس از بهبودی مشکلات مالی که در سال ۲۰۱۹ گریبان‌گیر آن شده بود، سرانجام آماده عرضه ۱۰ نسخه نمونه اولیه موتور Vector AE به ۱۰ خریدار خوش شانس شده است. این ۱۰ خریدار می‌توانند در برنامه توسعه سیستم Arc HMI که یک رابط ماشین و انسان است نیز شرکت کنند.

موتور سیکلت برقی وکتور

موتور سیکلت برقی وکتور AE از طراحی آینده‌نگرانه‌ای بهره می‌برد و در حالی که استارتاپ‌های تولیدکننده موتور سیکلت‌های عجیب و غریب این روزها تعدادشان کم نیست، اما قطعاً وقتی موتور Vector AE را در خیابان‌ها ببینید، با هر محصولی که تاکنون دیده‌اید متمایز است. تمام توجه‌ها اکنون به سوی یک سیستم رابط بین ماشین و انسان است که Arc آن را HMI می‌نامد و می‌تواند با اتصال راکب، موتور سیکلت و محیط پیرامون به یکدیگر و با استفاده از یک کلاه کاسکت فوق پیشرفته تجربه سواری منحصر به فردی را رقم بزند.

موتور سیکلت برقی وکتور

مارک ترومان، بنیان‌گذار و مدیرعامل Arc می‌گوید:‌

این یک پیشرفت چشمگیر و قدم رو به جلوی بسیار مهم برای موتور سیکلت‌سواری است که لایه‌های بسیاری دارد. ابتدای امر، آن سیستمی را ایجاد می‌کند که لذت موتورسواری را بهبود می‌بخشد و باعث نجات جان موتورسواران خواهد شد. در آینده، اضافه شدن توانایی اتصال به اینترنت اشیاء و ارتباط با فناوری واقعیت افزوده، می‌تواند موتور سواری امن‌تری را هم به وجود بیاورد.

یک کلاه کاسکت و ژاکت هوشمند برای موتور سیکلت برقی وکتور

در حال حاضر قرار است ۱۰ نمونه تولید شده اولیه موتور سیکلت برقی وکتور در اختیار مشتریان آمریکایی و بریتانیایی قرار بگیرد تا عملکرد این وسایل نقلیه در جاده‌ها سنجیده شود. این ۱۰ مشتری در واقع به توسعه هر چه بهتر این موتور کمک خواهند کرد. دو سال بعد یعنی سال ۲۰۲۴ یا اوایل سال ۲۰۲۵، سرانجام نسخه نهایی تولید شده این موتور به دست مشتریانش در سراسر جهان خواهد رسید.

موتور Arc Vector AE

کلاه کاسکت Arc Zenith و ژاکت مخصوص موتور سیکلت Arc Origin از جمله اقلامی هستند که همراه آن در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. اما این دو لوازم جانبی معمولی نیستند. کلاه کاسکت آرک به وای فای متصل می‌شود، از فرامین صوتی پشتیبانی می‌کند و به یک نمایشگر سر بالا (HUD) مجهز است که سرعت، مسیر و داده‌های دوربین دید عقب را به نمایش می‌گذارد. نمایشگر HUD این کاسکت جایگاه و سرعت دیگر وسایل نقلیه درون مسیر را به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این حتی به یک کلید وایرلس نیز مجهز است که قابلیت استارت کی‌لیس را در اختیار شما می‌گذارد.

کلاه کاسکت Zenith Origin‌ موتور Arc Vector AE

کلاه کاسکت Zenith Origin‌

دومین وسیله جانبی وکتور، یک رابط کاربری انسان به ماشین به نام Arc Origin است. Origin که یک ژاکت ضد ضربه مخصوص موتور سیکلت است، با حسگرهای لمسی از نوع صوتی در مناطق حساس، برای ارائه نوتیفیکیشن‌ها و بازخوردهای بسیار ظریف استفاده می‌شود. به طور مثال ژاکت روی شانه‌های موتورسوار لرزش ریزی را ایجاد می‌کند که به او هشدار می‌دهد اتومبیلی در حال آمدن به طرف او یا سایر حوادث جاده‌ای است. این ژاکت دارای حالت اسپورت نیز هست که می‌تواند بازخوردهایی بیشتر را در اختیار موتور سوار قرار دهد. البته موتور سواران می‌توانند به دلخواه خود این بازخوردهای لمسی را غیرفعال کنند.

موتور Arc Vector AE

حالت جذاب دیگری به نام Euphoric نیز دارد که از طریق بازخوردهای لمسی به پخش موسیقی می‌پردازد و نوت‌های باس را با استفاده از آمپلی‌فایر داخلی خود ژاکت شبیه‌سازی می‌کند. به گفته آرک این ژاکت وایرلس بوده و می‌تواند تا ۲ ساعت شارژدهی داشته باشد.

استفاده از متریال باکیفیت در ساخت

آرک وکتور با الهام از موتور سیکلت‌های کلاسیک بریتانیایی کافه ریسر و ترکیب آن با عناصر مدرن-فضایی ساخته شده است. بدنه آن دارای جنس کربن کامپوزیت است و دارای یک ماژول باتری سفارشی مونوکوک است که به ادعای سازنده حتی برای مسابقات MotoGP هم کافی است.

بازوهای چرخشی کربنی در جلو و عقب این موتور تعبیه شده، دارای دمپرهای سفارشی Ohlins و ترمزهای Brembo است. وزن کل موتور هم بیشتر از ۲۲۰ کیلوگرم نیست که به گفته سازنده بهترین تناسب توان به وزن در تمام موتورهای الکتریکی است.

موتور سیکلت برقی وکتور

آرک مشخصات فنی پیشرانه این موتور سیکلت را اعلام نکرده، اما اعداد و ارقام آن شگفت انگیز است. آن در کمتر از ۳.۱ ثانیه از سرعت ۰ به ۹۶ کیلومتر بر ثانیه می‌رسد و حداکثر سرعت آن هم ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است. پکیج باتری ۱۶.۸ کیلووات ساعتی سامسونگ نیز در داخل آن استفاده شده که اجازه پیمایش ۳۲۰ کیلومتر در داخل شهر و حدود ۱۹۰ کیلومتر در اتوبان با یک بارش شارژ کامل را می‌دهد.

قیمت Arc Vector AE چقدر است؟

آرک می‌گوید برای آنکه بتوانید برنامه AE HMI را با این موتور سیکلت تجربه کنید، باید ۱۳۵ هزار دلار هزینه کنید. مسلماً این هزینه زیادی برای خرید یک موتور سیکلت برقی است؛ به خصوص اینکه برندهای نام آشناتری در بازار حضور دارند که محصولاتی با قیمت به مراتب کمتر را ارائه می‌کنند؛ اما هیچ یک از آن مدل‌ها از چنین متریال و فناوری‌های بهره نمی‌برند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*