تویوتا یاریس جدید

معرفی تویوتا یاریس جدید؛ یک گزینه عالی برای ورد به ایران با قیمتی برابر محصولات داخلی

تویوتا یاریس جدید معرفی شد. این سدان ژاپنی با قیمت ارزان خود گزینه مناسبی برای بازار ایران محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات تویوتا یاریس Ativ آشنا خواهیم شد.

شرکت تویوتا بر اساس نوع بازار هدف یاریس را در نسخه‌های مختلفی به فروش می‌رساند. مشتریان در بازار اروپا می‌توانند این خودرو را در نسخه‌های کراس اوور یاریس کراس یا هاچ بک‌های سه در و پنج در خریداری کنند. همچنین در برخی از بازارها این خودرو در نسخه اسپرت و GR آتشین به فروش می‌رسد. علاوه بر این، تویوتا نسخه ری‌بج شده مزدا 2 را نیز با نام یاریس در بازار آمریکای شمالی عرضه کرد.

در همین راستا این خودروسا ژاپنی قصد دارد نسخه جدیدی از یاریس را برای بازارهای جدید در قالب یک نسخه اقتصادی عرضه کند. تویوتا از یاریس جدید با نام یاریس Ativ در تایلند پرده برداشت که با قیمت ارزان خود گزینه مناسبی برای بازار ایران نیز محسوب می‌شود.

مشخصات تویوتا یاریس جدید

تویوتا یاریس جدید

تویوتا یاریس Ativ با وجود این که به امکانات متعددی مجهز شده، از قیمت بسیار مناسبی بهره می‌برد و می‌تواند آمار فروش بالایی را در بازارهای مختلف به ثبت برساند. تیپ‌های مختلف تویوتا یاریس جدید حدود 15 هزار و 300 تا 19 هزار و 500 دلار قیمت دارند که با توجه به نرخ ارز قیمت آن به 500 تا 600 میلیون تومان می‌رسد؛ یعنی با بودجه خرید بسیاری از خودروهای داخلی می‌توان این محصول جدید تویوتا را خریداری کرد.

تویوتا یاریس جدید

تویوتا یاریس جدید در تیپ پایه به شکل استاندارد از امکاناتی چون استارت دکمه‌ای، چراغ‌های جلوی LED، رینگ‌های 16 اینچی و نمایشگر 8 اینچی لمسی بهره می‌برد. تیپ اسمارت این خودرو نیز به امکاناتی چون نمایشگر بزرگ 9 اینچی و پورت‌های یو اس بی مجهز شده است.

toyota yaris ativ

مشتریان با سفارش تیپ پریمیوم به امکانات بیشتری چون کروز کنترل تطبیقی و کنترل تهویه اتوماتیک با دریچه برای سرنشینان عقب برخوردار خواهند شد. پریمیوم لاکچری به عنوان بالاترین تیپ تویوتا یاریس جدید محسوب می‌شود که از امکاناتی چون سیستم صوتی پایونر با 6 بلندگو بهره می‌برد.

تویوتا یاریس جدید

تویوتا یاریس Ativ از لحاظ سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده نیز در سطح مناسبی قرار دارد. در واقع تویوتا برای این خودرو پکیج Safety Sense را در نظر گرفته است که سیستم‌هایی چون پایش نقاط کور، هشدار خروج از خط و هشدار پیش از برخورد را به همراه دارد.

toyota yaris ativ

هرچند داشبورد تویوتا یاریس Ativ ساده به نظر می‌رسد، اما طراحان با استفاده از تودوزی چرم مصنوعی قرمز رنگ توانستند نمای جذابی را به وجود آورند. از ویژگی‌های کابین این خودرو می‌توان به غربیلک فرمان جدید، صفحه‌آمپر نیمه دیجیتالی 7 اینچی، سیستم اطلاعاتی سرگرمی با پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کار پلی اشاره کرد. همچنین تیپ‌های بالاتر این خودرو از نورپردازی داخلی 64 رنگ نیز بهره می‌برند.

تویوتا یاریس جدید

تویوتا یاریس Ativ از لحاظ ظاهری نسخه کوچکی از کرولا محسوب می‌شود. در نمای جلوی این خودرو ورودی هوای بزرگی به چشم می‌خورد که بخش زیادی از سپر را پوشش داده است. یک تریم تزئینی نیز دو چراغ تهاجمی این خودرو را به یکدیگر متصل کردند. در نمای جانبی این خودرو هم رینگ‌های 16 اینچی به چشم می‌خورد و با تغییراتی که طراحان در نظر گرفتند این بخش نسبت به قبل عضلانی‌تر شده است.

تویوتا یاریس جدید

در نمای عقب این خودرو نیز طراحان از چراغ‌های تیز افقی استفاده کردند و فرم آن نیز به سدان‌های فست بک شباهت زیادی دارد. مشتریان برای اسپرت‌تر شدن این خودرو می‌توانند پکیج Presto را سفارش دهند که مزایایی چون بال عقب، رکاب‌ها و سپرهای جذاب را به همراه دارد.

تویوتا یاریس جدید

نسخه‌های تویوتا یاریس که در بازار اروپا عرضه می‌شوند روی پلتفرم TNGA-B توسعه پیدا کردند، اما تویوتا نسخه جدید یاریس را روی پلتفرم جهانی DNGA توسعه داده است. از این رو طول تویوتا یاریس جدید به 4425 میلی‌متر، عرض آن به 1740 میلی‌متر و ارتفاع آن به 1480 میلی‌متر رسیده که نشان می‌دهد این سدان نسبت به قبل بزرگ‌تر شده است. همچنین فاصله محوری این خودرو حدود 2620 میلی‌متر اعلام شده که از افزایش 70 میلی‌متری نسبت به قبل حکایت دارد.

تویوتا یاریس جدید

با توجه به این که تویوتا یاریس Ativ در ردیف خودروهای اقتصادی قرار می‌گیرد، از لحاظ فنی حرف‌های زیادی برای گفتن ندارد. در واقع یاریس جدید به یک موتور 1.2 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 94 اسب بخار و گشتاور 110 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

toyota yaris ativ

تویوتا برای این خودرو سه حالت رانندگی معمولی، اقتصادی و اسپرت را در نظر گرفته است. از سایر مشخصات فنی این خودرو می‌توان به سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و فنرهای پیچشی در عقب اشاره کرد. ضمن این که ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ وظیفه مهار این سدان اقتصادی را بر عهده دارند. یاریس جدید قرار است در کارخانه‌های تایلند به تولید برسد و پس از آن به 35 کشور مختلف عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*