ربات سایبر وان شیائومی

ربات سایبر وان شیائومی هر روز یک مهارت جدید یاد می‌گیرد

شیائومی از ربات انسان نمای خود به نام سایر وان – CyberOne رونمایی کرد. این ربات با هوش مصنوعی خودش، هر روز مهارت‌های جدیدی را کسب می‌کند.

آیا ما به ربات‌ها نیاز داریم؟ آیا انسان احتیاجی به کمک ربات‌ها دارد؟ اگر قرار باشد به آن‌ها بگوییم که چه کاری را باید انجام دهند، بی‌فایده است. آن‌ها باید از هوش خود‌شان استفاده کنند. اما اگر آن‌ها شعور و درک پیدا کنند آیا باز هم به ما خدمت می‌کنند؟ یا آنکه ما را مجبور می‌کنند هر کاری که از آن‌ها انتظار داریم را خودمان برایشان انجام دهیم و به نوعی ما را به برده خود تبدیل می‌کنند؟

ما حدس می‌زنیم که چنین اتفاقی خواهد. اما برای تبدیل شدن به چنین موجودی راه طولانی را در پیش خواهند داشت. برخی از کمپانی‌ها مثل تسلا و شیائومی اولین گام‌های این مسیر را برداشته‌اند. ربات های تسلا اپتیموس و شیائومی سایبر وان اخیرا به نمایش درآمده‌اند و هر دو آن‌ها جزو انسانی‌ترین ربات‌هایی هستند که تاکنون دیده‌ایم.

بعد از ربات سگ سایبر داگ شیائومی، ربات سایبر وان شیائومی عضو جدید مجموعه ربات‌های خانواده Cyber شیائومی است. به نقل از سخنگوی شیائومی، هوش مصنوعی و ظرفیت‌های مکانیکی CyberOne همگی توسط Xiaomi Robotics Lab توسعه پیدا کرده است. این شامل تعداد زیادی نرم افزار، سخت افزار و الگوریتم‌های در دست توسعه می‌شود. اما چنین ربات‌هایی با هوش مصنوعی همراه هستند. بنابراین آن‌ها در ابتدا مثل یک کودک متولد خواهند شد و هر روز مهارت‌های جدیدی را می‌آموزند. البته برخلاف انسان‌ها، محدودیتی در توانایی‌های آن‌ها وجود ندارد.

ربات سایبر وان شیائومی هر روز، هوشمندتر می‌شود

ربات سایبر وان شیائومی

یکی از سخنگوهای شیائومی می‌گوید که این ربات با ماژول دید عمیق Mi-Sense توسعه یافته توسط خود این کمپانی چینی همراه است که با یک الگوریتم تعاملی هوش مصنوعی ترکیب می‌شود. بنابراین نه تنها توانایی درک کامل یک فضای سه‌بعدی را دارد، بلکه قادر به شناسایی شخصیت‌ها، تشخیص حرکات و درک بیان است. در حال حاضر این ربات می‌تواند اشیائی با وزن ۱.۵ کیلوگرم را یک دستی نگه دارد.

ربات CyberOne شیائومی یک ربات انسان نما با مخچه توسعه یافته و توانایی‌های ورزشی فوق‌العاده است. با این حال ساخت چنین ربات‌هایی هدف خاصی دارد؛ شیائومی می‌خواهد مردم و اینترنت اشیاء هوشمند را به یکدیگر متصل کند. لی جون، مدیرعامل شیائومی معتقد است که در آینده، ربات‌ها وارد زندگی مردم خواهند شد.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*