لامبورگینی اوروس فیس لیفت ۲۰۲۳

لامبورگینی اوروس فیس لیفت 2023 ، سریع‌ترین شاسی بلند جهان شد + ویدیو

لامبورگینی اوروس فیس لیفت 2023 عنوان سریع ترین شاسی بلند جهان را از بنتلی بنتایگا تصاحب کرد. در ادامه شاهد جزئیات بیشتر رکورد این SUV باشید.

لامبورگینی اوروس فیس لیفت 2023 اخیراً با رسیدن به قله کوه پایکس پیک طی 10 دقیقه و 32.06 ثانیه، عنوان سریع ترین شاسی بلند جهان در این مسیر را به دست آورده است. این شاسی بلند اسپرت ایتالیایی با هدایت راننده تست شرکت «پیرلی» (Pireli) به نام «سیمون فاجیولی» (Simone Faggioli) موفق شده است 17 ثانیه زودتر از بنتلی بنتایگا از خط پایان این پیست بگذرد که 4302 متر ارتفاع دارد. بنتایگا در سال 2018 رکورد 10 دقیقه و 49 ثانیه را به ثبت رسانده بود.

لامبورگینی اوروس فیس لیفت ۲۰۲۳

لامبورگینی بر خلاف بنتلی رکورد خود در 156 پیج این مسیر 20 کیلومتری را در قالب مسابقات 2022 ثبت نکرده، ولی از آنجا که مسئولین زمان‌سنجی مسابقات تپه‌نوردی پایکس پیک تدارکات لازم را دیده‌اند، رکورد رسماً به نام این خودروساز ایتالیایی و شاسی بلند آن به ثبت رسیده است.

با توجه به قوانین پایکس پیک، لامبورگینی اوروس فیس لیفت 2023 از رول کیج، صندلی‌های مسابقه‌ای، کمربندهای شش‌نقطه‌ای و سیستم اطفای حریق برخوردار شده بود. از همه مهم‌تر اینکه جدیدترین نسخه تایر نیمه‌لغزنده P Zero Trofeo R پیرلی هم برای این شاسی بلند استفاده شده بود. به گفته لامبورگینی، این تایرها مطابق با مشخصه‌های منحصر به فرد شاسی بلندها مثل وزن بالا و مرکز ثقل نامناسب تولید شده‌اند.

لامبورگینی اوروس فیس لیفت ۲۰۲۳

البته هنوز از نسخه فیس لیفت لامبورگینی اوروس رونمایی نشده و به همین دلیل با پوشش استتاری راهی پایکس پیک شده است. اواخر ماه جاری لامبورگینی بالاخره از این شاسی بلند رونمایی خواهد کرد. باید منتظر ماند و دید که این خودرو از لحاظ مشخصات فنی تا چه حد نسبت به نسخه قبلی خود ارتقا پیدا می‌کند. لامبورگینی رسماً تایید کرده است که اوروس فیس لیفت از یک پیشرانه V8 توئین توربو بهره می‌برد و احتمالاً خروجی آن بیشتر از پیشرانه 4 لیتری کنونی خواهد بود. پیشرانه کنونی اوروس توانایی تولید 650 اسب بخار قدرت و 850 نیوتون متر گشتاور را دارد.

لامبورگینی اوروس فیس لیفت ۲۰۲۳

لامبورگینی اوروس فیس لیفت از نظر طراحی ظاهری هم متفاوت از نسخه حال حاضر به نظر می‌رسد. حذف الگوی شش‌ضلعی جلوپنجره و میله‌های دیاپازون‌شکل در ورودی‌های هوای دو طرف سپر جلو را می‌توان بزرگ‌ترین تغییرات آن دانست. ضمن اینکه در قسمت عقب جهت دریچه زیر چراغ‌های عقب تغییر پیدا کرده و قسمت دیفیوزر سپر پایینی حالا به درب عقب نزدیک‌تر شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*