میتسوبیشی اکسپندر کراس

میتسوبیشی اکسپندر کراس؛ شاسی بلند ساختارشکن ژاپنی معرفی شد

میتسوبیشی اکسپندر کراس 2023 معرفی شد. این مینی ون/شاسی بلند ژاپنی در نسخه فیس لیفت از تغییرات متعددی بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

شرکت میتسوبیشی در سال 2019 برای نخستین بار اکسپندر کراس را به بازار عرضه کرد تا بتواند به واسطه علاقه مشتریان به خرید خودروهای کراس اوور و شاسی بلند فروش بالایی را تجربه کند. این خودرو بر خلاف تصور در حقیقت یک مینی ون بلندقامت محسوب می‌شود که طراحان برای آن ظاهر خشنی را نیز در نظر گرفتند. این خودرو اکنون یک فیس لیفت را تجربه کرده و نسبت به نسخه قبلی جذاب‌تر شده است.

مشخصات میتسوبیشی اکسپندر کراس

میتسوبیشی اکسپندر کراس

هرچند طراحان برای نسخه فیس لیفت میتسوبیشی اکسپندر کراس تغییرات متعددی را در نظر گرفتند، اما این خودرو کماکان دارای ظاهری همانند خودروهای ون است. این خودرو که در نمایشگاه اندونزی 2022 به معرض نمایش درآمده در بخش جلو به‌روز شده و اکنون در این بخش از چراغ‌های جدید و طراحی جداگانه به شکل T بهره می‌برد. چراغ‌های راهنما نیز نسبت به قبل در بخش بالاتری نصب شدند.

میتسوبیشی اکسپندر کراس

میتسوبیشی اکسپندر کراس به عنوان یک مینی ون/نیمه کراس اوور در رنگ سبز برنزی متالیک معرفی شده و اکنون اورهنگ‌های آن نیز نسبت به قبل تغییر پیدا کرده است. این خودرو از رینگ‌های 17 اینچی با طراحی دو رنگ نیز بهره می‌برد. همچنین طراحان از همان الگوی T شکل جلو برای بخش عقب استفاده کردند که البته استفاده از چراغ‌های جدید در بخش عقب باعث شده این خودرو مدرن‌تر شود.

میتسوبیشی اکسپندر کراس

ارتفاع این خودرو با سطح زمین به 220 میلی‌متر می‌رسد و به همین دلیل قادر است از مسیرهای ناهموار به آسانی عبور کند. البته نباید این خودرو را یک آفرودر دانست. این خودرو به سیستم کنترل حرکت فعال نیز مجهز شده که قادر است با اعمال نیروی ترمز روی چراغ‌های جلو، عملکرد میتسوبیشی اکسپندر کراس را در پیچ‌ها ارتقا دهد. این سیستم چنین تنظیماتی را طبق سرعت، نیروی جی، فشار ترمز و زاویه فرمان اعمال خواهد کرد.

mitsubishi xpander cross facelift

طراحان برای کابین میتسوبیشی اکسپندر کراس فیس لیفت نیز تغییرات متعددی چون نمایشگر مرکزی 8 اینچی، پشت آمپرهای دیجیتالی و ترمز پارک برقی را در نظر گرفتند. همچنین دکمه‌های سنتی سیستم تهویه مطبوع حذف شدند و این تنظیمات اکنون با نمایشگر لمسی انجام می‌شود. ضمن این که این خودرو اکنون از شارژر بی‌سیم موبایل هوشمند نیز بهره می‌برد.

mitsubishi xpander cross facelift

میتسوبیشی اکسپندر کراس به یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی قدرت مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 103 اسب بخار و گشتاور 141 نیوتن‌متر را به تولید برساند. البته چنین پیشرانه‌ای نمی‌تواند پرفورمنس زیادی را ارائه دهد. قدرت تولید شده از این پیشرانه توسط گیربکس CVT یا گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. مشتریان اگر برای این خودرو گیربکس دستی را انتخاب کنند، ارتفاع خودرو از سطح زمین به 225 میلی‌متر خواهد رسید.