واردات خودرو تا پایان سال 1401

تا پایان سال 1401 چند دستگاه خودرو وارد کشور خواهد شد؟

طرح واردات خودرو سرانجام پس از چند سال ممنوعیت در اواخر شهریورماه به اجرا می‌رسد؛ اما تا پایان سال 1401 چند دستگاه خودرو وارد کشور خواهد شد؟

طاهری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد عدم وجود تعادل میان عرضه و تقاضا باعث ایجاد اختلاف قیمت بین قیمت بازار و کارخانه شده و به همین دلیل افزایش میزان تولید خودرو در دستور کار خودروسازان قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه بیان کرد وزیر صمت نیز وعده داده تا میزان تولید ماشین تا پایان سال به 1.5 میلیون دستگاه برسد که این میزان تولید می‌تواند به نیاز بازار به خوبی پاسخ دهد. ما نیز تولیدات خودروسازان را به دقت رصد می‌کنیم تا این هدف تحقق پیدا کند.

میزان واردات خودرو تا پایان سال 1401

طاهری در ادامه بیان کرد مجلس و کمیسیون برای عدم انحصار و رقابت‌پذیر شدن بازار، طرح واردات خودرو را در دستور کار خود قرار دادند که سرانجام پس از مصوبه مجلس و پیگیری دولت تصمیم بر آن شد تا امسال طرح واردات خودرو به اجرا برسد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد آیین‌نامه اجرایی واردات ماشین توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه شده و پس از تصویب در هیئت دولت به زودی به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود تا پایان سال 1401 حدود 100 هزار دستگاه ماشین به کشور وارد شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*