بادبان های خورشیدی ایستگاه فضایی چین

حرکت زیبای بادبان های خورشیدی ایستگاه فضایی چین را تماشا کنید + ویدیو

ویدیویی که آژانس فضایی چین منتشر کرده، حرکت بادبان های خورشیدی ایستگاه فضایی تیانگونگ را نشان می‌دهد. سیاره آبی ما هم در پس زمینه، جلوه زیباتری به تصویر بخشیده است.

اخیرا ماژول جدیدی با یک جفت بادبان خورشیدی به ایستگاه فضایی چین اضافه شد. این بادبان‌های عظیم، وظیفه جذب انرژی خورشید را برعهده دارند و در این ویدیو، می‌توانید به خط شدن آن‌ها را ببینید.

این آرایه، بخشی از ماژول آزمایشی ونتیان (Wentian) است که در ژوئیه به فضا پرتاب شد. زاویه این پنل‌های خورشیدی، قابل تغییر است تا به بهترین شکل در راستای خورشید قرار بگیرند.

بلندی هر یک از دو بادبان خورشیدی ونتیان، نزدیک به 30 متر است و مجموع طول بال آن به بیش از 55 متر می‌رسد (این رقم برای ایستگاه فضایی بین‌المللی، 73 متر است). محدوده جذب نور هر پنل خورشیدی هم به 110 متر مربع می‌رسد.

چین قصد دارد سومین و آخرین ماژول را نیز در ماه اکتبر به ایستگاه تیانگونگ بفرستد. این‌یکی هم با نام منگتیان (Mengtian) ماژولی آزمایشی است که یک جفت بادبان خورشیدی، مشابه ونتیان دارد.

تمام این پنل‌های خورشیدی، برای تامین انرژی Tiangong طراحی شده‌اند؛ ایستگاهی که چینی‌ها می‌خواهند با استفاده از سه خدمه چرخشی، آن را بیش از یک دهه به طور دائم سرنشین‌دار نگه دارند.

هم‌اکنون، سه فضانورد ساکن ایستگاه فضایی چین در قالب ماموریت شنژو 14، خود را برای اجرای نخستین راهپیمایی فضایی از ماژول ونتیان آماده می‌کنند.

عظمت تیانگونگ وقتی که تکمیل شود، به حدود 20 درصد ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رسد که 460 تن وزن دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه