افزایش عمر باتری گلکسی زد فولد و زد فلیپ ۴ با یک قابلیت جدید

عمر باتری گلکسی زد فولد و زد فلیپ ۴ با این قابلیت جدید طولانی‌تری می‌شود

سامسونگ بخش جدیدی را به گوشی‌های گلکسی زد فولد و زد فلیپ ۴ اضافه کرده که می‌تواند باعث افزایش عمر باتری این دو پرچمدار تاشو شود.

عمر باتری، یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های پیشرفت کرده گوشی گلکسی زد فلیپ ۴ است، اما این بخشی است که در لایه‌های سخت افزاری زیری پنهان است. سامسونگ با رابط کاربری One UI 4.1.1، یک پروفایل تقویت کننده عمر باتری را به گوشی‌های گلکسی Z Flip 4 و گلکسی Z Fold 4 افزوده که از دید بسیاری پنهان مانده است.

بخش جدید Performance Profile در گلکسی زد فولد و زد فلیپ ۴

در بخش تنظیمات این دو گوشی، بخش جدیدی به نام “Performance Profile” تعبیه شده که دو گزینه به نام‌های “Standard” و “Light” را ارائه می‌کند. به نظر می‌رسد این جایگزین گزینه Enhanced Processing در نسخه‌های قبلی رابط کاربری سامسونگ شده است.

افزایش عمر باتری گلکسی زد فولد و زد فلیپ ۴ با یک قابلیت جدید

این پروفایل عملکرد جدید در ارتباط با توازن بین عملکرد و عمر باتری سیستم است. در واقع اگر حالت Light را فعال کنید، سیستم عمر باتری و خنک‌کنندگی را نسبت به سرعت پردازش در اولویت قرار می‌دهد. سامسونگ به صورت پیش‌فرض این گزینه را روی حالت Standard گذاشته است.

یکی از کاربران ردیت که جزو اولین مشتریان زد فولد ۴ بوده می‌گوید این دو گزینه را آزمایش کرده است. به گفته او وقتی حالت Light فعال بوده، اپلیکیشن‌های بنچمارک‌گیری ۲۰ درصد امتیاز کمتری را به گوشی داده‌اند. بر اساس آزمایشی که او انجام داده این حالت باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی باتری می‌شود، در حالی که همچنان عملکرد گوشی نسبت به گلکسی زد فولد ۳ بهتر است. همین مورد در خصوص گوشی زد فلیپ ۴ نیز صدق می‌کند.

هر دو گوشی تاشو جدید سامسونگ به جدیدترین چیپست پرچمدار کوالکام، اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ مجهز هستند که ادعا می‌شود ۳۰ درصد در بهره‌وری ارتقا پیدا کرده است. این تراشه بیش از هر چیزی مسئول صرفه‌جویی انرژی در گوشی‌های جدید سامسونگ است، اما ظاهراً غول کره‌ای به همین اکتفا نکرده و برای صرفه‌جویی هرچه بهتر، یک بخش نرم افزاری جدید به نام «پروفایل‌های عملکرد» را در گوشی‌هایش معرفی کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*