جذاب ترین خودروهای کلاسیک آمریکایی سلبریتی ها

زیباترین خودروهای کلاسیک آمریکایی سلبریتی های مشهور

در این به مطلب به زیباترین خودروهای کلاسیک آمریکایی سلبریتی های سطح اول می‌پردازیم؛ از شورلت کاماروی متیو مک کانهی تا شلبی کبرای جی لنو.

دهه‌های 60 و 70 میلادی را دوره طلایی خودروسازی در ایالات متحده آمریکا می‌دانند که طی آن خودورهای دلربا و قدرتمند فراوانی از شرکت‌های آمریکایی مختلف روانه بازار شدند. بخش قابل توجهی از این خودروها، خودروهای عضلانی (Muscle Car) بودند. اگر آشنایی زیادی با این نوع اتومبیل‌ها ندارید، باید گفت که اصالت آمریکایی، پیشرانه بزرگ 8 سیلندر، قیمت مقرون به صرفه و سیستم دیفرانسیل عقب برخی از ویژگی‌های اصلی آن‌ها در نظر گرفته می‌شوند.

امروزه بعضی از این خودروها به عتیقه‌های ارزشمندی تبدیل شده‌اند. برخی از سلبریتی ها هم به جای خودروهای لوکس چند میلیون دلاری یا سوپرکارهای فوق سریع، علاقه خاصی به خودروهای عضلانی کلاسیک دارند. در ادامه نگاهی به زیباترین خودروهای عضلانی کلاسیک آمریکایی سلبریتی ها خواهیم داشت.

جذاب ترین خودروهای کلاسیک آمریکایی سلبریتی ها

10. فورد فالکون XB کوپه – اریک بانا

فورد فالکون XB اریک بانا، جزو خودروهای کلاسیک آمریکایی سلبریتی ها

سوپراستار استرالیایی اریک بانا عمری است که عاشق و شیفته دنیای مسابقات اتومبیل‌رانی است. با وجود اینکه بانا بیشتر اوقات از خودروهای روزمره عادی استفاده می‌کند، فورد فالکون XB مدل 1974 او داستان متفاوتی دارد و در دل این بازیگر مشهور جا گرفته است. بانا در گذشته طی مصاحبه‌ای گفت که پس از تماشای یکی از شناخته‌شده‌ترین مسابقات آن زمان در استرالیا همیشه از ته دل یک فورد فالکون کوپه می‌خواسته است.

فورد فالکون XP کوپه اریک بانا

در دوره‌ای که موستانگ و GTO محبوبیت فوق‌العاده‌ای داشتند و خودروهای مهمی به حساب می‌آمدند، عمدتاً به فالکون بی‌توجهی شد. با وجود این، اریک بانا به خوبی ارزش این خودروی آمریکایی را درک کرده است.

9. پلیموث سوپربرد مدل 1970 – جان سینا

پلیموث سوپربرد جان سینا، جزو خودروهای کلاسیک آمریکایی سلبریتی ها

جان سینا، ستاره دنیای WWE کلکسیونی چشمگیر پر از خودروهای آمریکایی خوش‌آوازه قدیمی دارد؛ کاملاً مطابق با انتظار از کشتی‌کج‌کار ورزیده‌ای که زندگی خود را با له و لورده کردن حریف‌های سنگین‌وزنش می‌گذراند. پلیموث سوپربرد مدل 1970 را می‌توان یکی از دوست‌داشتنی‌ترین خودروهای عضلانی موجود در کلکسیون او و یکی از جذاب‌ترین خودروهای کلاسیک آمریکایی سلبریتی ها دانست.

پلیموث سووپربرد 1970 جان سینا

پلیموث سوپربرد و خودروی دیگر جان سینا یعنی دوج دیتونا 1996 نشان از علاقه او به تاریخ مسابقات NASCAR دارند. هرچند سوپربرد در آن زمان سر و صدا به پا نکرد، اما کلکسیونرها و ماشین‌بازها بالاخره بعد مدتی به ارزش آن پی بردند و حالا به عنوان یک خودروی کلاسیک در کلکسیون‌ها جا دارد.

8. پلیموث همی کودا مدل 1970 و دوج چارجر مدل 1970 – کوین هارت

دوج چارجر کوین هارت، جزو خودروهای کلاسیک آمریکایی سلبریتی ها

کمدین معروف آمریکایی کوین هارت یک دوج چارجر 1970 فیبر کربنی ساخته تیونر SpeedKore با نام هلریزر دارد. پیشرانه 7 لیتری V8 سوپرشارژ هلفنت که در این خودروی عضلانی آمریکایی به کار رفته، قادر به تولید قدرت 1000 اسب بخار و گشتاور 1288 نیوتون متر گشتاور است. هلریزر نمایان‌گر اوج توانایی SpeedKore در طراحی و مهندسی است و یکی از قدرتمندترین پیشرانه‌های جعبه‌ای (Crate) را زیر کاپوت خود دارد.

پلیموث همی کدا 1970 کوین هارت

کوین هارت یک همی کودا 1970 را هم به پارکینگ خود برده بود که یکی از خودروهای مورد علاقه او محسوب می‌شد. متاسفانه این خودرو طی تصادفی در سال 2019 نابود شد تا به خاطرات این کمدین خوشنام بپیوندد. همی کودا هنوز هم یکی از محبوب‌ترین خودروهای عضلانی دنیا بر شمرده می‌شود.

7. فورد موستانگ مک وان مدل 1969 – لیام همسورث

فورد موستانگ لیام همسورث، جزو خودروهای کلاسیک آمریکایی سلبریتی ها

لیام همسورث همین الان هم به اندازه کافی جذاب است، اما خودروی کلاسیک فورد موستانگ مک وان 1969 او حتی بیشتر به جذابیت او اضافه می‌کند. این بازیگر استرالیایی بارها پشت فرمان این خودرو دیده شده است و هنوز هم آن را در پارکینگ خود دارد.

فورد موستانگ مک 1 لیام همسورث

لیام همسورث صاحب یک نسخه تولید محدود از مک وان است که فورد پس از موفقیت مدل اول روانه بازار کرد. این خودرو در آن زمان حدود 3 هزار دلار قیمت داشت ولی حالا قیمت مدل 2021 آن به 50 هزار دلار می‌رسد.

6. شورلت کوروت استینگری مدل 1965 – رابرت داونی جونیور

شورلت کوروت رابرت داونی، جزو خودروهای کلاسیک آمریکایی سلبریتی ها

رابرت داونی جونیور با ایفای نقش تونی استارک یا همان آیرون من به یکی از نمادهای دنیای مارول تبدیل شده است. از قرار معلوم آیرون من یک شورلت کوروت 1965 به رنگ سبز تیره دارد که به راحتی یکی از بهترین خودروهای کلاسیک آمریکایی سلبریتی ها به حساب می‌آید.

شورلت کوروت استینگری 1965 رابرت داونی جونیور

این کوروت رویای خیلی از کلکسیونرهای سراسر دنیا است. البته رابرت داونی کار عجیب و غریبی با آن نکرده و به بازسازی، اصلاح موتور و تغییر رینگ‌های آن اکتفا کرده است. این بازیگر محبوب آمریکایی کلکسیونی شامل خودروهای ویژه مختلفی را برای خود ساخته است.

5. پونتیاک GTO کانورتیبل مدل 1967 – جاستین تیمبرلیک

پونتیاک GTO جاستین تیمبرلیک، جزو خودروهای کلاسیک آمریکایی سلبریتی ها

هرجای دنیای پر زرق و برق هالیوود می‌توان شخص معروفی با کلکسیون خودروی گسترده‌ای را مشاهده کرد. خواننده و بازیگر جاستین تیمبرلیک یکی از این اشخاص است و بین تمام خودروهای کلکسیون خود، علاقه فراوانی به پونتیاک GTO کانورتیبل 1967 دارد.

پونتیاک GTO کانورتیبل 1967 جاستین تیمبرلیک

تیمبرلیک پس از اینکه در فیلم «مشکلی با منحنی» (Trouble With the Curve) پشت فرمان پونتیاک GTO نشست، عاشق و شیدای این خودرو شد و تصمیم به خرید آن گرفت. GTO یکی از گران‌ترین خودروهای آنتیک در حال حاضر به شمار می‌رود.

4. شورلت کامارو Z28 مدل 1981 – متیو مک‌کانهی

شورلت کاماروی متیو مک کانهی، جزو خودروهای کلاسیک آمریکایی سلبریتی ها

متیو مک‌کانهی بهترین هدیه ممکن را برای تولد 40 سالگی‌ خود از همسرش کامیلا آلوز دریافت کرده است. یک شورلت کلاسیک نصیب مک‌کانهی شده که در واقع خودروی آرزوهای او در دوره کودکی‌اش بوده است. این شورلت کامارو به لطف رنگ مشکی منحصر به فرد و سقف T-top به یکی از جذاب‌ترین خودروهای کوپه دهه تبدیل شده است.

شورلت کامارو Z28 مدل 1981 متیو مک کانهی

با منش خونسرد و سلیقه متیو مک‌کانهی در زمینه فشن، این کامارو گزینه ایده‌آلی برای پارکینگ او است. این کاماروی نسل دومی با وجود ارزش بالای خود همچنان قیمت قابل قبولی دارد.

3. دوج همی چارجر مدل 199 و باس 429 موستانگ – بیل گلدبرگ

فورد موستانگ بیل گلدبرگ، جزو خودروهای کلاسیک آمریکایی سلبریتی ها

کلکسیون خودروهای کلاسیک بیل گلدبرگ هنوز یکی از بهترین کلکسیون‌هایی است که می‌توان در کل ایالات متحده آمریکا پیدا کرد. این کشتی‌کج‌کار افسانه‌ای چندین خودروی عضلانی کلاسیک پرطرفدار را در پارکینگ خود دارد. یکی از آن‌ها، خوردوی درگ معروف فورد موستانگ باس 429 مدل 1970 موسوم به «لاومن» است؛ خودرویی که باید در لیست بهترین خودروهای کلاسیک آمریکایی افراد مشهور قرار داد.

فورد موستانگ باس 429 مدل 1970 بیل گلدبرگ

این خودروی عضلانی نیروی محرکه خود را از یک پیشرانه 7 لیتری V8 سوپرشارژ با گیربکس اتوماتیک می‌گیرد که خروجی آن به 1000 اسب بخار می‌رسد. ضمن اینکه یکی از معدود نسخه‌های این خودرو است که از یک گیربکس اتوماتیک بهره می‌برد. گذشته از این، گلدبرگ یک دوج همی چارجر 1969 دارد که در واقع باری دیگر توجه مردم را به این برند جلب کرد.

2. فورد موستانگ کانورتیبل مدل 1965 – لیسا بونت

فورد موستانگ لیسا بونت، جزو خودروهای کلاسیک آمریکایی سلبریتی ها

جیسون موموآ در فیلم‌های خود شخصیت سفت و سختی دارد اما در دنیای واقعی یک جنتلمن واقعی است. هدیه فوق‌العاده‌ای که او به لیسا بونت، همسر خود در آن زمان داده بود، گواهی بر این موضوع است.

فورد موستانگ کانورتیبل مدل 1965 لیسا بونت

این خودروی عضلانی را فروشگاه Divine 1 Customs در لاس وگاس مثل روز اول کرده است. همان‌طور که انتظار می‌رود، لیزا با این کار حتی بیشتر از قبل شیفته موستانگ خود شد و شیوه بازسازی این خودرو او را انگشت به دهان گذاشت. البته موموآ و بونت حالا رسماً از همدیگر جدا شده‌اند که باعث می‌شود کمی یادآوری این فورد موستانگ تلخ باشد.

1. شلبی کبرا مدل 1965 – جی لنو

شلبی کبرای جی لنو، جزو خودروهای کلاسیک آمریکایی سلبریتی ها

اگر قرار باشد کسی را پادشاه ماشین‌بازها بدانیم، احتمالاً جی لنو فرد مناسبی باشد. این کمدین و مجری آمریکایی به عشق خود نسبت به خودروها شهرت دارد و با ثروثی که طی سال‌ها فعالیت در صنعت سرگرمی آمریکا به دست آورده، یک کلکسیون تمام و کمال را برای خود ساخته است. او حتی مجری‌گری برنامه‌ای با محوریت خودرو تحت عنوان Jay Leno’s Garage را بر عهده دارد.

شلی کبرا مدل 1965 جی لنو

نسخه‌های کپی زیادی از شلبی کبرا تولید می‌شوند و همیشه در نمایشگاه‌های مختلف به چشم می‌خورند، ولی این روزها پیدا کردن نسخه اصلی این خودروی ویژه آمریکایی کار سختی است. با این حال، جی لنو موفق شده یک شلبی 427 کبرا مدل 1965 را برای کلکسیون خود تهیه کند که یکی از خاص‌ترین نسخه‌های آن در نظر گرفته می‌شود. تنها 23 نسخه کامپتیشن از این کبرا تولید شده است. جی لنو هم تجربه پشت فرمان این خودرو را شبیه به نارنجک دستی و «خیلی لذت‌بخش» توصیف می‌کند. بی‌شک جای سوال ندارد که چرا شلبی کبرا در لیست بهترین و جذاب‌ترین خودروهای کلاسیک آمریکایی جا گرفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*