حذف شیپور از گوگل پلی

شیپور در خصوص حذف از گوگل پلی استور به دلیل تحریم بیانیه داد

در اخبار داشتیم که به تازگی اپلیکیشن شیپور از فروشگاه گوگل پلی استور حذف شده است. حالا شیپور در ارتباط با این موضوع و تحریم شدن از سوی گوگل بیانیه‌ای صادر کرده و توضیحاتی ارائه داده است.

در بامداد 22 مرداد 1401، شیپور ایمیلی را از سوی گوگل پلی دریافت کرد که بر اساس آن اپلیکیشن شیپور و تمام برنامه‌های متصل به آن از روی فروشگاه Play Store برداشته شدند. در همین رابطه شیپور بیانیه‌ای را صادر کرد و در این رابطه توضیح داد.

بیانیه شیپور درباره حذف از گوگل پلی

در متن این بیانیه آمده است:

بامداد بیست و دوم مردادماه با دریافت ایمیلی از سوی گوگل پلی که برای حساب شیپور فرستاده شد، متوجه شدیم شیپور و تمام اپلیکیشن‌های متصل به آن به یک‌باره و ظاهرا به دلیل قوانین تحریم از روی این پلتفرم حذف شده‌اند. تلاش داریم که با ارتباط و مکاتبه با گوگل پلی درباره جزئیات آن اطلاعات بیشتری را کسب کنیم.

این اقدام موجب از دست رفتن تاریخچه، اطلاعات و اعتبار چندین ساله شیپور در گوگل پلی شده و کاربران را برای نصب و به‌روزرسانی دچار مشکل کرده که برای جبران مشکل پیش آمده، امکان دانلود اپلیکیشن اندورید شیپور را از روی صفحه وب شیپور به صورت مستقیم برای کاربران فراهم کرده‌ایم و همچنین امکان دانلود در پلتفرم‌های داخلی و خارجی نیز در دسترس کاربران قرار دارد.

با پوزش از کاربران شیپور که بر اثر این اتفاق در به‌روزرسانی و نصب اپلیکیشن دچار مشکل هستند، نهایت تلاش را برای بهبود شرایط و قرارگیری دوباره شیپور در گوگل پلی انجام خواهیم داد.

گفتنی است امروز اپلیکیشن‌های شیپور، شیپور پلاس و آلونک به طور ناگهانی از فروشگاه اپلیکیشن Google Play Store حذف شدند و بنا بر اعلام گوگل به این شرکت، حساب شیپور بر اساس ماده 16.5 قانون توسعه‌دهندگان غیر فعال شده است. به نظر می‌رسد با توجه به ناگهانی بودن این اتفاق، شیپور فرصتی برای بکاپ گرفتن از اطلاعات را نداشته و به همین تاریخچه اپلیکیشن‌ها از دست رفته است.