هایکان A06

هایکان A06؛ معرفی سدان برقی 5 متری از گک و نیو با 217 اسب بخار

هایکان A06 یک سدان برقی ارزان قیمت با چهره‌ای خاص است که توسط برندهای گک و نیو ساخته شده و با 217 اسب بخار قدرت به خیابان‌ها می‌آید. بدون معطلی به سراغ مشخصات فنی Hycan A06 می‌رویم.

امروز به سراغ یکی از خودروهای برقی بازار چین می‌رویم که محصول همکاری مشترک گک (GAC) و نیو (NIO) است و با قریب به 5 متر طول، یکی از درازترین سدان‌های الکتریکی بازار چین محسوب می‌شود. اما چه چیزی باعث می‌شود تا هایکان A06 نسبت به بقیه‌ی ماشین‌های چینی، خاص‌تر باشد؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم.

نگاهی به هایکان A06

پیش از اینکه به سراغ ادامه ماجرا برویم، بد نیست تا به بقیه‌ی محصولات برند Hycan هم نگاهی داشته باشیم تا با این شرکت گمنام، بیشتر آشنا شویم.

ابتدا کار خود را با ابعاد این EV شروع می‌کنیم که شامل 4965 میلی متر طول، 1920 میلی متر عرض و 1520 میلی متر ارتفاع می‌شود و عدد 2850 میلی متر در فاکتور فاصله محوری، فضای بزرگ کابین را به رخ ما می‌کشد.

هایکان A06

تمام چراغ‌های جلویی با نمای بومرنگی طراحی شده‌اند و دیفیوزر مشکی رنگ هم چهره یک دست جلو پنجره را از بین می‌برد. در نمای کناری علاوه بر رینگ‌‌های 18 اینچی آیرودینامیکی، دستیگره‌های درب پاپ اوت را داریم و سقف خودرو هم تماما به صورت پانارومیک است و درگاه شارژ هم دقیقا در گلگیر جلو راست قرار می‌گیرد.

هایکان A06

اما طراحی قسمت عقب هایکان A06، واقعا ما را به یاد فیلم‌های علمی تخیلی و عینک‌های لیزری می‌اندازد. چراغ‌های خطر بزرگ با طرح نواری که تا روی گلگیرها کشیده‌ شده‌اند و دیفیوزر مشکی رنگ به همراه درب صندوق عقب با طراحی خاص و زاویه‌ی باز شدنِ بیشتر، مواردی نیستند که هر روز شاهد آن‌ها باشید و واقعا نمای خاصی را خلق کرده‌اند.

مشخصات فنی Hycan A06

هایکان A06

این سدان EV چینی در دو تریم متفاوت و با موتور الکتریکی 183 یا 217 اسب بخاری به بازار می‌آید؛ البته حداکثر سرعت هر دو نسخه به 160 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. شرکت سازنده در مورد باتری‌های این خودرو، اطلاعات زیادی را منتشر نکرده است اما می‌دانیم که پکیج باتری‌‍‌ها در هر بار شارژ شدن، برای یک مسافت 500 کیلومتری مناسب خواهند بود. هایکان A06 قرار است در نمایشگاه خودرو بین المللی گوانجو 2022 چین به صورت رسمی رونمایی شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*