هونگچی LS7

هونگچی LS7؛ رقیب چینی کادیلاک اسکالید با قیمت 13 میلیارد تومان به میدان آمد + ویدیو

هونگچی LS7، شاسی بلند بزرگ و لاکچری چینی ها است که با 5.7 متر طول، در برابر کادیلاک اسکالید آمریکایی می‌ایستد. امروز به سراغ نسخه نهایی Hongqi LS7 می‌رویم و بهترین عکس‌های آن را می‌بینیم.

بالاخره پس از منتشر شدن تصاویر نمایشگاهی و تبلیغاتی، اکنون نوبت آن رسیده تا به سراغ عکس‌های واقعیِ کادیلاک اسکالید چینی یا همان هونگچی LS7 برویم. اما پیش از ادامه مطلب، از شما دعوت می‌کنیم تا با یک ویدیو جذاب همراه شوید و ابعاد این غول بی شاخ و دم چینی را بهتر درک کنید. حتما این ویدیو را تماشا کنید تا شکوه کابین یا بهتر بگوییم، قصر زیبای متحرک جینی‌ها را بهتر ببینید.

معرفی هونگچی LS7

آخرین شاهکار ابر شرکت خودروسازی فاو (FAW)، نه یک خودرو برقی، بلکه یک شاسی بلند بنزینی با پیشرانه V8 است که در میان انبوهی از ماشین‌های الکتریکی چینی، حسابی جلب توجه می‌کند. اما چرا ال اس 7؟ سدان‌های معمولی و شاسی بلندهای کامپکت هونگچی، با برچسب سری H/HS و اگر برقی یا هیبریدی باشند، با نام سری E معرفی می‌شوند. اما تاج پادشاهیِ این برند با اصالت چینی، به سری L/LS تعلق دارد. فقط منتظر باشید تا خودرو سوپر اسپرت S9 را ببینید تا معنای این جمله را بهتر درک کنید.

به خود هونگچی LS7 و ابعاد آن باز می‌گردیم. این SUV با طول 5695 میلی متر، 2095 میلی متر عرض و 1985 میلی متر ارتفاع، بزرگ‌ترین شاسی بلند چینی است که فاصله محوری آن به عدد غیر قابل باور 3309 میلی متر می‌رسد و 3100 کیلوگرم هم وزن دارد. برای اینکه عظمت آن را بهتر درک کنید، باید بگوییم که کادیلاک اسکالید فقط 6 سانتی متر از هونگچی LS7 درازتر است و این دو خودرو در باقی فاکتورهای ابعادی، تنه به تنه هم حرکت می‌کنند.

چهره هونگچی LS7، فقط و فقط شکوه را به تصویر می‌کشد و اِلمان‌هایی مثل تزئینات کرومی به همراه رینگ‌های 22 اینچی و چراغ‌ها و جلو پنجره‌ی درشت، ظاهر آن را حسابی پهن پیکر و درخشان کرده‌اند.

هونگچی LS7

نمای عقبی هم با چراغ‌های غول پیکر، اسپویلر سقفی، نوارهای کرومی درخشان و سیستم اگزوز دو کاناله، واقعا چهره‌ی از شاسی بلندهای مخصوص FBI را دارد!

کابین کلاسیک با چوب، آهن و طلا

هونگچی LS7

اول از همه به سراغ داشبورد بزرگ و مجلل هونگچی LS7 می‌رویم که با تزئینات چوب قهوه‌ای – مشکی و دو نمایشگر دیجیتال 12.4 اینچی پوشانده شده است.

شاسی بلند Hongqi LS7

بعد از فرمان گرد و کلاسیک با غربیلک دو پره، به کنسول وسطی می‌رسیم که با دستگیره‌های طلایی و ابعاد بزرگ خود، شما را به یاد خودروهای آمریکایی می‌اندازد. در این قسمت می‌توانید تجهیزاتی مثل اهرم دنده، کلید‌های گرمکن و سردکن صندلی، دو جالیوانی، دکمه تنظیم حالت‌های رانندگی و شارژر وایرلس را پیدا کنید.

هونگچی LS7

ساعت آنالوگ کلاسیک و علامت تجاری شرکت Hongqi با طرح کروم بر روی قسمت‌های مختلف کابین هم اصالت هونگچی LS7 را تایید می‌کنند.

هونگچی LS7

حالا به صندلی‌های دریف دوم کابین می‌رویم که قصر متحرک چینی‌ها را پیش روی شما می‌آورند! در این قسمت با دو صندلی کاپیتانی، کنسول اختصاصی و دو نمایشگر 12.4 اینچی طرف هستیم و فضای پای این ردیف هم کاملا در عکس‌ها مشهود هستند.

هونگچی LS7

همچنین بد نیست بدانید که صندلی‌های ردیف دوم از قابلیت‌هایی مثل تنظیم 12 نقطه‌ای در کنار استراحتگاه برقی پا، ماساژور، گرم کن و سرد کن، بهره مند هستند. به علاوه باید اشاره کنیم که تمام کنترلرهای سیستم مولتی مدیای اصلی و اختصاصیِ ردیف عقب، در کنار تنظیمات مربوط به صندلی‌ها، در کنسول ردیف دوم گنجانده شده‌اند.

شاسی بلند Hongqi LS7

اتاق هونگچی LS7 از سیستم نورپردازی هوشمند با 245 رنگ مختلف (شامل طراحی دو رنگ) بهره می‌برد و تم نمایشگرها از رنگ‌های مشکی و طلایی تشکیل شده تا حس لاکچری بودن را در سراسر کابین پخش کنند.

شاسی بلند Hongqi LS7

یکی دیگر از مواردی که توجه ما را به خود جلب کرده، فضای حیرت انگیز صندوق عقب است که متاسفانه در مورد حجم آن، فعلا هیچ اطلاعاتی در اختیار ما قرار نگرفته!

مشخصات فنی و قیمت هونگچی LS7 به حس و حال V8

هونگچی LS7

بدون شک باید گفت که این خودرو، احتمالا آخرین نسل از محصولات چینی است که با موتور V8 تولید می‌شود. در زیر کاپوت هونگچی LS7، یک پیشرانه 8 سیلندر خورجینی توربو شارژ با حجم 4 لیتر را داریم که می‌تواند 360 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس اتوماتیک 8 سرعته راهی هر چهار چرخ کند. اینجا دقیقا جایی است که علم مهندسی کادیلاک، برتری آن‌‎ها را رقم می‌زند! پیشرانه V8 اسکالید (در نسخه سری V) با حجم 6.2 لیتر می‌تواند 680 اسب بخار قدرت تولید کند اما نسخه معمولی اسکالید، تقریبا 420 اسب بخار قدرت دارد.

هونگچی LS7

طبق گزارش‌های شرکت سازنده، حداکثر سرعت هونگچی LS7 به 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و 9.1 ثانیه طول می‌کشد تا بتواند سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را تجربه کند. این موضوع قابل پیش بینی بود چرا که در مورد یک شاسی بلند 3.1 تنی صحبت می‌کنیم که مصرف سوخت ترکیبی آن  در هر 100 کیلومتر برابر با 16.4 لیتر است!

شاسی بلند Hongqi LS7

در انتهای کار به سراغ قیمت هونگچی LS7 می‌رویم. این شاسی بلند سایز بزرگ با برچسب قیمت 215.7 هزار دلار، لقب گران‌ترین ماشین صفر کیلومتر چینی در جهان را تصاحب می‌کند.

هونگچی LS7

همچنین بد نیست اشاره کنیم که در صورت واردات هونگچی LS7 به ایران، قیمت آن از 13 میلیارد تومان هم تجاوز خواهد کرد. به نظر شما در صورت محقق شدن چنین فرضیه‌ای، هونگچی LS7 در برابر لکسوس LX570 (با قیمت 8 تا 11 میلیارد تومان) شانسی خواهد داشت؟ (این دو خودرو به هیچ وجه در یک سگمنت قرار نمی‌گیرند و رقیب یکدیگر هم محسوب نمی‌شود و این مقایسه فقط از این لحاظ صورت گرفته است که هر دو آن‌ها تقریبا در یک بازه قیمتی قرار دارند.)