دانگ فنگ آئولوس هائوجی

دانگ فنگ آئولوس هائوجی؛ رقیب چینی سورنتو با قیمت ۳۲ هزار دلار + ویدیو

دانگ فنگ آئولوس هائوجی یک شاسی بلند بنزینی/پلاگین هیبریدی است که می‌تواند رقیب خطرناک کیا سورنتو باشد. در ادامه به نسخه نهایی Dongfeng Aeolus Haoji نگاهی خواهیم داشت.

تقریبا اوایل تیر ماه امسال بود که شاسی بلند جدید دانگ فنگ با نام فنگ شن (Fengshen ) رسما معرفی شد و اکنون وقت آن است تا با نسخه نهایی فنگ شن که در بازارهای بین المللی با نام Aeolus Haoji معرفی شده است همراه شویم. این SUV چینی در برابر قیمت رقابتی خود، امکانات فوق العاده مناسبی را ارائه می‌دهد و از ارزش خرید بالایی برخوردار است. در ادامه به تمام زوایای دانگ فنگ آئولوس هائوجی نگاهی خواهیم داشت ولی پیشنهاد می‌کنیم که قبل از ادامه دادن مطلب، یک ویدیو جذاب، زیبا و همه جانبه را ببینید و سپس به سراغ بقیه‌ کار برویم.

معرفی  نسخه نهایی دانگ فنگ آئولوس هائوجی

این خودرو از پلتفرم پیشرفته و اختصاصی «دانگ فنگ DSMA» بهره می‌برد که به طور انحصاری برای ماشین‌های پلاگین هیبریدی و بنزینی توسعه یافته است. همچنین از آن جایی که در سگمنت شاسی بلند کامپکت دسته بندی می‌شود، ابعاد آن برابر با 4720 میلی متر طول، 1910 میلی متر عرض و 1702 میلی متر ارتفاع است و زمانی که به فاصله محوری می‌رسیم با عدد 2825 میلی متر رو به رو می‌شویم. اگر فقط به فاکتور ابعاد نگاه کنیم، دانگ فنگ Aeolus Haoji و کیا سورنتو 2022 هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند!

دانگ فنگ آئولوس هائوجی

طراحی ظاهری هم فوق العاده خانواده پسند است. جلو پنجره بزرگ با طرح آبشاری و فلاپ‌‌های بزرگ مه شکن‌ها به همراه هدلایت‌های دو گانه و LED DLR تمام آن چیزی است که در نمای جلویی دیده می‌شود.

شاسی بلند Dongfeng Aeolus Haoji

رینگ‌های 19 اینچی دوال 5 پره به همراه رکاب‌های کناری و ستون‌های مشکی رنگ و ستون غول پیکر D هم خیال راننده را از ایمنی کابین و سواری نرم، راحت می‌کنند.

شاسی بلند Dongfeng Aeolus Haoji

نمای عقبی هم به اگزوزهای دو کاناله واقعی و چراغ‌های خطر ساده با طراحی یکپارچه ختم می‌شود و اگر بخواهیم طراحی دانگ فنگ آئولوس هائوجی را در یک کلام خلاصه کنیم، باید بگوییم که این شاسی بلند چینی واقعا خانواده پسند است!

کابین با فرمان مدرن و نمایشگر دوال اسکرین

شاسی بلند Dongfeng Aeolus Haoji

اتاق دانگ فنگ آئولوس هائوجی هیچ شباهتی با طراحی ظاهری آن ندارد. نمایشگرهای دوال اسکرین 12.3 اینچی (مجموعا 25 اینچی) به همراه فرمان D کات با غربیلک دو پره مدرن، مهم‌ترین اجزای داشبورد را تشکیل می‌دهند.

شاسی بلند Dongfeng Aeolus Haoji

دریچه‌های سیستم تهویه هوای اتوماتیک دو کاناله هم به همراه دکمه‌های لمسی، در یک خط ممتد قرار گرفته‌اند و زمانی که به کنسول وسطی نگاه می‌کنیم، به جز دو جالیوانی، سیستم انتخاب حالت رانندگی، اهرم دنده، ترمز پارک و یک شارژر وایرلس، چیز دیگری را نمی‌بینید. همچنین باید اشاره کنیم که دانگ فنگ Aeolus Haoji از سیستم صوتی Jamo هم بهره می‌برد.

دانگ فنگ آئولوس هائوجی

استراحتگاه اختصاصی پا در صندلی‌های برقی ردیف جلو هم یکی دیگر از امکانات بی‌نظیر این کابین است که مطمئنا آن‌ را در هیچ کدام از رقیبان دانگ فنگ آئولوس هائوجی نخواهید دید.

دانگ فنگ آئولوس هائوجی

همچنین روکش صندلی‌ها هم از چرم با کیفیت ناپا است و صندلی‌های ردیف عقب هم از تنظیم 10 نقطه‌ای بهره می‌برند.

مشخصات فنی دانگ فنگ آئولوس هائوجی و امکانات

شاسی بلند Dongfeng Aeolus Haoji

همانطور که قبلا هم گفتیم، این خودرو در دو تریم مختلف به بازار آمده است. در نسخه تمام بنزینی، یک پیشرانه 4 سیلندر خطی توربو شارژ 1.5 لیتری را داریم که به کمک گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه، 204 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را در اختیار چرخ‌های جلویی قرار می‌دهد. این اعداد معمولا در پیشرانه‌های دو لیتری توربو شارژ به چشم می‌آیند!

دانگ فنگ آئولوس هائوجی

اما زمانی که به سراغ تریم پلاگین هیبریدی می‌رویم، این پیشرانه به یک ژنراتور برای باتری‌های تبدیل خواهد شد. در این نسخه، یک موتور الکتریکی با قدرت 245 اسب بخار و 540 نیوتن متر گشتاور همراه شما است تا در کنار گیربکس بهینه و پیشرفته‌ی E-CTV، محور جلو را درگیر کند. متاسفانه شرکت دانگ فنگ از دادن اطلاعات بیشتر راجع به شعاع حرکتی و باتری‌ها اجتناب می‌کند اما یک سورپرایز بزرگ را به خریداران هدیه داده است.

شاسی بلند Dongfeng Aeolus Haoji

دانگ فنگ آئولوس هائوجی اولین خودرو پلاگین هیبریدی است که از سیستم “HYBRID Dual-engine” (یا به اختصار MHD) استفاده می‌کند. این سیستم می‌تواند در حالت شارژ معکوس باتری‌ها، حدود 90 درصد از انرژی حرکتی چرخ‌ها را به سمت باتری‌ها بفرستد. همچنین سیستم پاسخگویی پدال‌ سرعت با ثبت زمان 0.15 ثانیه، یک رکورد عجیب را خلق کرده است و از حساسیت بالای پدال سرعت این خودرو خبر می‌دهد.

دانگ فنگ آئولوس هائوجی

همچنین از آن جایی که دانگ فنگ آئولوس هائوجی از دستیار رانندگی سطح 2 بهره می‌برد به راحتی می‌توان گفت که امکانات زیر را دارد:

  • کروز کنترل تطبیقی
  • دوربین 360 درجه با نمای پرنده به همراه رادار نقطه کور
  • سنسورهای پارک و دوربین دنده عقب
  • سامانه پایش باد لاستیک‌ها
  • سیستم هشدار خروج از بین خطوط

همچنین باید اشاره کنیم که این خودرو از سیستم اجرای فرمان‌های صوتی هم بهره می‌برد و به 8 حالت رانندگی و دو حالت اختصاصی برای حساسیت فرمان مجهز است.

قیمت دانگ فنگ آئولوس هائوجی

افرادی که به خریدن این شاسی بلند پرچمدار و خانوادگی چینی علاقه مند هستند، از همین الان می‌توانند با پرداخت مبلغ رزرو و هزینه نهایی 31.8 هزار دلار، در صف خریداران دانگ فنگ آئولوس هائوجی قرار بگیرند.