شاسی بلند بنزین Roewe ار ایکس 5

شاسی بلندهای رووی RX5 و eRX5 با گیربکس اتوماتیک 10 دنده آماده فروش هستند + ویدیو

رووی RX5 و eRX5، شاسی بلندهای جدید بنزینی و پلاگین هیبریدی چینی هستند که در سگمنت شاسی بلند کامپکت دسته بندی می‌شوند. در ادامه با Roewe RX5 و eRX5 آشنا خواهیم شد.

امروز به سراغ‌ یکی از خوش چهره‌ترین و بهینه‌ترین شاسی بلندهای جدید چینی می‌رویم که احتمالا برای شما کمی نا آشنا باشند. پس با ما همراه باشید تا تمام جزئیات رووی RX5 و eRX5 را زیر نظر بگیریم. اما قبل از هر چیزی به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا ابتدا ویدیو زیر را تماشا کنید و سپس به سراغ توضیحات فنی بروید.

معرفی رووی RX5 و eRX5

پیش از شروع کار اجازه دهید تا با پیشینه این خودروهای چینی آشنا شویم. شرکت خودروسازی رووی، یکی از زیرمجموعه‌های ابر شرکت سایک (SAIC) محسوب می‌شود که نسل اول شاسی بلند کامپکت رووی RX5 را در سال 2016 روانه بازار کرد. اکثر محصولات این رووی وال و RX9 از چهره اسپرت و جذابی بهره می‌برند تا قشر جوانان را جذب کنند. همچنین باید به این نکته توجه کنید که خودرو نوک مدادی رنگ، نسخه بنزینی یا همان RX5 است و در مقابل خود، خودرو آبی رنگ یعنی مدل پلاگین هیبریدی (eRX5) را خواهیم داشت.

شاسی بلند بنزین Roewe ار ایکس 5

رووی RX5 در اصل یک خودرو بنزینی بود که بعدها طراحان تصمیم گرفتند تا یک نسخه پلاگین هیبریدی هم به آن اضافه کنند. متاسفانه مهندسین چینی، فکر همه جا را کرده بودند؛ به جز پکیج باتری‌ها؛ اگر کمی دقیق‌تر نگاه کنید، می‌توانید بیرون زدگی لوله‌های اگزوز در نسخه پلاگین هیبریدی را ببینید.

این موضوع به دلیل حجم اضافه‌ی باتری‌های eRX5 رخ داده است و واقعا روی چهره آن تاثیر می‌گذارد. همچنین این موضوع روی ارتفاع استاندارد کف خودرو با سطح زمین هم تاثیر می‌گذارد و احتمالا مانع از حضور این شاسی بلند پلاگین هیبریدی در بازار جهان شود.

طراحی ظاهری خانواده پسند در Roewe ار ایکس 5!

شاسی بلند بنزین Roewe ار ایکس 5

چهره هر دو نسخه، تقریبا یکی است و اگر هواکش مشبک رووی RX5 را حذف کنیم، واقعا تفاوتی را نمی‌بینیم. زمانی که از روبه رو به هر دو آن‌ها نگاه می‌کنیم، یک جلو پنجره ایکس شکل با طرحی از مستطیل‌های کوچک و کرومی را داریم که به هدلایت‌های مثلثی شکل و نوار ال ای دی DRL ختم شده‌اند. در قسمت پایینی هم می‌توانید هواکش‌های گلگیر و لیپ لبه دار سپر را پیدا کنید.

در نمای کناری هم به جز دستگیره‌های درب پاپ اوت، مواردی مثل فلاپ‌های پلاسیتکی و نشان گلگیر، طرح رکاب با نوار کرومی و رینگ‌های 19 اینچی 5 پره، جلب توجه می‌کنند. به علاوه بد نیست به سقف بدون شیب آن هم نگاهی داشته باشیم. این طراحی، فقط مختص شاسی بلندهای خانوادگی است تا بیشترین فضای کابین را در اختیار سرنشینان قرار دهد.

در انتها به بخش عقبی رووی RX5 و eRX5 می‌رسیم که جزئیات زیادی را در خود پنهان کرده است. اول از همه، دیفیوزر اسپرت با طرح سه تکه، نوار کرومی و فلاپ‌های سیستم اگزوز دوال توجه ما را شکار می‌کنند؛ اما این فلاپ‌ها، تقلبی هستند و اگزوزهای واقعی، در زیر سپر عقب جا خوش کرده‌اند. چراغ‌های خطر عقب هم از یک طراح زیبای یک تکه بهره می‌برند و نهایتا با رسیدن به اسپویلر سقفی دو تکه، کار ما با ظاهر رووی RX5 و eRX5 به پایان می‌رسد.

شاسی بلند بنزین رووی RX5

اگزوزهای دوکاناله فیک

در انتها به فاکتور ابعاد می‌رسیم که شامل 4700 میلی متر طول، 1890 میلی متر عرض و 1655 میلی متر ارتفاع می‌شود. فاصله محوری هم در حدود 2700 میلی متر است که از فضای مناسب ردیف دوم خبر می‌دهد و وزن آن‌ هم از 1840 کیلوگرم تجاوز نمی‌کند. از هر جهتی که حساب کنیم، این خودرو نسبت به نسل‌های قبلی خود، هم بزرگ‌تر و هم سنگین‌تر شده است.

کابین مدرن با طراحی خاص

شاسی بلند بنزین رووی RX5

هرچند که با یک شاسی بلند برقی طرف نیستیم اما اتاق رووی RX5 و eRX5، حس و حال به شدت مدرنی دارد. اول از همه به سراغ نمایشگر دوال اسکرین 27 اینچی می‌رویم که در نگاه اول، انگار که یک تکه است اما به شما قول می‌دهیم که از دو نمایشگر مجزا تشکیل شده! غربیلک فرمان هم با طرح D کات و ارگونومی عجیب، قصد دارد تا خود را در قامت یک فرمان دو پره جا بزند.

تریم پیانویی داشبورد در کنار طراحی زیبای کنسول وسط و محل قرار گیری دریچه‌های سیستم تهویه هوا و حالت کریستالی اهرم دنده، همه و همه باعث می‌شوند که اتاق رووی RX5 و eRX5 واقعا در لیگ دیگری قرار بگیرد. همچنین یک فضای اضافی هم در زیر کنسول وسط به چشم می‌آید که می‌توانید از آن برای نگهداری وسایل خود استفاده کنید. تریم عجیب با رنگ نارنجی سیر در کنار فرم زیبای روکش‌های درب خودرو با تریم مشکی هم یکی دیگر از موارد قابل توجه است.

مشخصات فنی و تجهیزات رفاهی و ایمنی رووی RX5 و eRX5

شاسی بلند بنزین Roewe ار ایکس 5

اول از همه به سراغ نسخه پلاگین هیبریدی می‌رویم. در زیر کاپوت رووی eRX5، یک پیشرانه 4 سیلندر خطی 1.5 لیتری توربو شارژ را داریم که در کنار یک موتور الکتریکی می‌تواند به صورت مجموع، 245 اسب بخار قدرت و 570 نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس اتوماتیک 10 سرعته CVT راهی چرخ‌های جلویی کند. حداکثر سرعت این نسخه به 200 کیلومتر بر ساعت محدود شده است و پیشرانه آن می‌تواند در کمتر از 6.9 ثانیه، سرعت 100 کیلومتر در ساعت را به سرنشینان هدیه کند. همچنین مصرف سوخت رووی eRX5 در حالت هیبریدی، فقط 3.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است!

شاسی بلند بنزین رووی RX5

حالا به سراغ نسخه تمام بنزینی می‌رویم و باز هم همان پیشرانه قبلی را خواهیم داشت اما اینبار با 188 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور. حداکثر سرعت این مدل هم از 190 کیلومتر بر ساعت تجاوز نمی‌کند و در بهینه‌ترین حالت خود فقط 6.9 لیتر بنزین را در هر 100 کیلومتر می‌سوزاند.

شاسی بلند بنزین رووی RX5

در انتهای این بخش به تجهیزات ایمنی و می‌رسیم و از آنجایی که گفته می‌شود نسل سوم رووی RX5 و eRX5 از سیستم رانندگی خودکار سطح 2 بهره می‌برد، انتظار داریم که قابلیت‌هایی مثل کروز کنترل تطبیقی، ترمزهای اضطراری، هشدار خروج از بین خطوط، دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور، سنسور و دوربین پارک را در هر دو نسخه داشته باشیم.

قیمت رووی RX5 و eRX5

شاسی بلند هیبرید رووی eRX5

نسل سوم شاسی بلندهای رووی RX5 و eRX5 در بازه قیمت رقابتی وارد بازار می‌شوند و برای تضمین فروش خود باید رقیبانی مثل جیلی بویو L و سهول X8 پلاس را کنار بزنند. اما برچسب قیمت 17.9 هزار دلار برای رووی RX5 و 22.7 هزار دلار برای eRX5 می‌تواند شروع خوبی برای ورود آن‌ها به خیابان‌های چین باشد.