لاماری ایما

بررسی لاماری ایما ؛ مشخصات فنی و امکانات شاسی بلند جذاب چینی در بازار ایران

لاماری ایما به عنوان یکی از جدیدترین شاسی بلندهای بازار ایران محسوب می‌شود. در ادامه جزئیات طراحی، مشخصات فنی و سطح امکانات این شاسی بلند جذاب چینی را بررسی خواهیم کرد.

شرکت آرین موتور مدتی قبل لاماری ایما را به عنوان یکی از جدیدترین شاسی بلندهای بازار معرفی کرد و این خودرو با ظاهر جذاب خود توانسته نگاه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. لاماری ایما در واقع نسخه ایرانیزه شده شاسی بلند دانگ فنگ فورتینگ T5 EVO محسوب می‌شود. پلتفرم این خودرو با فردا FMC T5 مشترک بوده و در حقیقت لاماری ایما را باید نسخه اسپرت فردا T5 دانست.

گروه آرین موتور که پیش از ممنوعیت واردات خودرو طی همکاری با برندهای میتسوبیشی و DS به یکی از واردکنندگان بزرگ خودرو در کشور تبدیل شده بود، پس از ممنوعیت واردات در قالب یک خودروساز مونتاژکار شرکت آرین پارس موتور را تاسیس کرد و توانست مجوز عرضه فورتینگ T5 EVO را نیز دریافت کند.

با توجه به این که دانگ فنگ به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانست به شکل مستقیم در ایران حضور پیدا کند، آرین پارس موتور فورتینگ T5 EVO را با برند لاماری و با نام لاماری ایما به بازار ایران عرضه کرد. در همین راستا قصد داریم این شاسی بلند جوان‌پسند را از لحاظ جزئیات طراحی، مشخصات فنی و سطح امکانات مورد بررسی قرار دهیم و با مزایا و معایب آن آشنا شویم.

نقد و بررسی لاماری ایما

بخش طراحی داخلی

لاماری ایما

لاماری ایما بر اساس طراحی روز صنعت خودرو طراحی شده و به همین دلیل از لحاظ ظاهری در سطح بسیار خوبی قرار دارد. از عناصر روز طراحی خودرو در این شاسی بلند می‌توان به چراغ‌های جلوی دو قسمتی و چراغ‌های عقب به هم متصل اشاره کرد.

لاماری ایما

همچنین چراغ ترمز سوم متفاوت، جلوپنجره بزرگ، آینه‌های جانبی نصب شده روی درها، رینگ‌های دو رنگ، اگزوز چهارگانه و شیب ملایم سقف به سمت عقب به عنوان سایر جزئیات طراحی لاماری ایما محسوب می‌شوند که ترکیب آنها خودروی جذابی را به وجود آورده است.

لاماری ایما

لاماری ایما از کابین مدرن و به‌روزی نیز بهره می‌برد. از ویژگی‌های کابین این خودرو می‌توان به دسته دنده الکترونیکی، کنترلرهای لمسی تهویه مطبوع، غربیلک فرمان D کات و پشت آمپر دیجیتال یکپارچه با مانیتور مرکزی اشاره کرد. همچنین طراحان با استفاده از طرح ویژه برای خروجی‌های تهویه مطبوع که به برخی محصولات مرسدس بنز نیز شباهت دارد توانستند نمای جذابی را در کابین به وجود آورند.

امکانات رفاهی و ایمنی

لاماری ایما

از امکانات رفاهی و ایمنی لاماری ایما می‌توان به شش کیسه هوای ایمنی، سنسور فشار باد لاستیک، کنترل سرعت در شیب، کنترل شروع حرکت در سربالایی، کنترل کشش، کنترل پایداری الکترونیکی، کول‌باکس، سیستم تصفیه هوای کابین، سقف پانوراما، کروز کنترل، سنسور نور، دی‌لایت، انتخاب حالت رانندگی اکو و اسپرت، فرمان سه‌حالته، دوربین ثبت وقایع، دوربین دید عقب، تنظیم برقی صندلی راننده، تهویه مطبوع اتوماتیک، مالتی‌مدیا با مانیتور 10.25 اینچی لمسی، ترمز پارک برقی با اتوهلد و کی‌لس استارتر اشاره کرد.

هرچند لاماری ایما از لحاظ سطح امکانات رفاهی و ایمنی در سطح مناسبی قرار دارد، اما رقبای آن در بازار ایران آپشن‌های بیشتری را ارائه می‌کنند که می‌توان همین موضوع را یک نقطه ضعف برای این شاسی بلند جذاب بازار ایران دانست.

مشخصات فنی

لاماری ایما

لاماری ایما همانند سایر خودروهای چینی به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو مجهز شده است. طراحی این موتور را شرکت میتسوبیشی بر عهده داشته و به کمک سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI می‌تواند قدرتی برابر با 195 اسب بخار و گشتاور 285 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

قدرت تولید شده از این موتور نیز توسط گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه از نوع تر به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت 6.6 لیتری را به همراه دارد و ظرف مدت 9.5 ثانیه نیز از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

لیست مشخصات فنی لاماری ایما

موتور4 سیلندر توربوشارژ با آرایش خطی سیلندرها و سیستم تزریق سوخت مستقیم GDI
حجم موتور1481 سی‌سی
حداکثر قدرت195 اسب بخار
حداکثر گشتاور285 نیوتن‌متر
گیربکس7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه از نوع تر
مصرف سوخت6.6 لیتر در 100 کیلومتر
شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت9.5 ثانیه
حجم مخزن سوخت55 لیتر
حجم صندوق بار480 لیتر
ابعاد تایرها235/55 R19
سیستم تعلیق جلومک فرسون
سیستم تعلق عقبمستقل چند اتصالی
طول، عرض، ارتفاع4565 میلی‌متر طول، 1860 میلی‌متر عرض، 1690 میلی‌متر ارتفاع
فاصله بین دو محور2715 میلی‌متر

مزایای لاماری ایما

طراحی جذاب

طراحی جذاب به عنوان یکی از مزایای اصلی لاماری ایما محسوب می‌شود. طراحان برای این خودرو از عناصر طراحی روز صنعت خودرو استفاده کرده و باعث شده این خودرو با ظاهر اسپرت و خشن خود بسیاری از نگاه‌ها را به خود جلب کند.

عملکرد فنی مناسب

lamari eama

لاماری ایما با موتور 195 اسب بخاری خود و ترکیب آن با گیربکس 7 سرعته دو کلاچه عملکرد فنی نسبتا مناسبی را ارائه می‌دهد. شتاب آن نیز نسبت به بسیاری از رقبای موجود در بازار ایران در سطح مناسبی قرار دارد.

جادار بودن کابین

با وجود این که لاماری ایما به گونه‌ای طراحی شده تا بتواند نگاه مشتریان جوان را به خود جلب کند، اما برای خانواده‌ها نیز گزینه مناسبی بوده و می‌تواند با فضای مناسبی کابین خود به نیاز خانواده‌ها در مسافرت‌ها به خوبی پاسخ دهد.

معایب لاماری ایما

کامل نبودن لیست آپشن‌ها

هرچند لاماری ایما از امکانات رفاهی و ایمنی متعددی بهره می‌برد، اما در این رنج قیمتی رقبای آن در بازار ایران امکانات بیشتری مثل تهویه مطبوع دو کاناله، گرم‌کن صندلی‌های جلو، هشداردهنده خروج از خط، هشدار نقاط کور، دوربین 360 درجه، در برقی صندوق بار و سنسور پارک جلو را ارائه می‌دهند.

گیربکس آن فاقد حالت تیپ ترونیک است

lamari eama

در حال حاضر بسیاری از گیربکس‌های اتوماتیک از حالت تیپ‌ترونیک بهره می‌برند و حتی در خودروهایی که به گیربکس CVT مجهز هستند نیز این حالت به شکل مجازی ارائه می‌شود، اما گیربکس دو کلاچه لاماری ایما که برای عملکردی اسپرت و جلب نگاه مشتریان طراحی شده از حالت تیپ‌ترونیک بهره نمی‌برد.

جمع‌بندی

لاماری ایما یکی از جدیدترین شاسی بلندهای بازار ایران محسوب می‌شود که با ظاهر جذاب و پیشرانه نسبتا قوی خود توانسته نگاه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. از این رو این خودرو با تولید در تیراژ مناسب می‌تواند حضور موفقی را در بازار ایران تجربه کند. اگر به دنبال یک شاسی بلند اسپرت و جذاب می‌گردید و آنچنان به پر آپشن بودن خودرو اهمیت نمی‌دهید، لاماری ایما با ظاهری جذاب و عملکرد فنی مناسب خود می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*