لینک اند کو 01 EM-F

نسخه نهایی شاسی بلند جیلی لینک اند کو 01 EM-F ، به خیابان‌‌ها آمد + ویدیو

لینک اند کو 01 EM-F یک شاسی بلند هیبریدی از کشور چین است که با همکاری شرکت جیلی ساخته شده. در ادامه به صورت کامل با Lynk & Co 01 EM-F آشنا خواهید شد.

تقریبا در اوایل ماه گذشته بود که برای اولین بار با شاسی بلند لینک اند کو 01 EM-F آشنا شدیم و امروز قصد داریم که به نسخه نهایی آن که برای فروش آماده شده است، سری بزنیم و تمام جزئیات آن را بررسی کنیم. اما قبل از رسیدن به بررسی‌های فنی و نگاهی به دنیایی از جزئیات این SUV پرچمدار و جذاب چینی، با ما همراه باشید تا طی یک ویدیو کامل، از طراحی ظاهری تا کابین و تجربه‌ی رانندگی با آن را زیر نظر بگیریم .

معرفی لینک اند کو 01 EM-F و مشخصات فنی

می‌توان گفت که تمام محصولات شرکت Lynk & Co با سیستم محرک هیبریدی یا پلاگین هیبریدی طراحی شده‌اند اما این شاسی بلند با تمام محصولات قبلی شرکت خود، یک تفاوت بزرگ دارد. در این HEV با سیستم هیبرید جدیدی به نام “LYNK E-MOTIVE” طرف هستیم که بر اساس پلتفرم هیبرید “Leishen Hi-X” شرکت جیلی طراحی شده است.

شاسی بلند هیبرید Lynk & Co 01 EM-F

پیشرانه 3 سیلندر تنفس طبیعی 1.5 لیتری در این شاسی بلند هیبریدی یعنی پیشرانه “DHE15-ESZ”، می‌تواند 150 اسب بخار (110 کیلو وات) قدرت تولید کند و نسبت به نسل‌های قبلی خود، از نظر مصرف سوخت و تولید گرما، به ترتیب 40 و 43.32 درصد بهینه‌تر شده است. این پیشرانه مستقیما از طریق یک گیربکس اتوماتیک 3 سرعته DHT به چرخ‌های جلویی متصل شده است و در این قسمت، دوباره با یک موتور الکتریکی قدرتمند با توان 100 کیلو وات (136 اسب بخار) طرف هستیم. پس باید بگوییم که لینک اند کو  01 EM-F، یک شاسی بلند دیفرانسیل جلو است.

لینک اند کو 01 EM-F

مجموع این اعداد، یک شاسی بلند هیبرید 245 اسب بخاری (180 کیلو واتی) با گشتاور 545 نیوتن متر را نوید می‌دهد که می‌تواند در کمتر از 7.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن هم به 185 کیلومتر در ساعت محدود شده است. همچنین بد نیست بدانید که مصرف این پیشرانه هم بر اساس تست‌های موسسه معتبر WLTC، به 4.88 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد.

شاسی بلند هیبرید Lynk & Co 01 EM-F

البته لینک اند کو  01 EM-F یک نسخه پلاگین هیبریدی هم دارد که با نام 01 EM-P به بازار می‌آید و پیشرانه بنزینی در این نسخه، فقط به عنوان ژنراتور باتری‌های عمل خواهد کرد. در کف اتاق هم می‌توانید پکیج باتری‌های سه گانه‌ی «نیکل – منگنز – کادیوم» را پیدا کنید که فقط 1.82 کیلو وات ساعت ظرفیت دارند پس به هیچ روی رانندگی تمام برقی، حساب باز نکنید.

طراحی ظاهری، کابین و ابعاد

لینک اند کو 01 EM-F

لینک اند کو 01 EM-F ترکیبی از یک شاسی بلند اسپرت با نمایی ساده است. در قسمت جلویی، با نمایشگاهی از جزئیات طرف هستیم؛ مانند خط هواکشِ جلو پنجره با طرح مشبک مستطیلی شکل و چراغ‌های هدلایت کناری، چراغ‌های LED اصلی با دو نوار موازی و دیفیوزر نقره‌ای رنگ و هواکش‌های گلگیر که همه و همه‌ی آن‌ها، نگاه شما را جذب خود می‌کنند.

شاسی بلند هیبرید Lynk & Co 01 EM-F

در نمای کناری هم می‌توانید رینگ‌های جذاب 10 پره‌ی 19 اینچی، طرح عجیب رکاب، هواکش و فلاپ‌های گلگیر و ستون‌های و دستگیره‌های دو رنگی را ببینید که به همراه سقف مشکی رنگ پانارومیک، از کیفیت بالای طراحی در این SUV هیبرید چینی خبر می‌دهند.

لینک اند کو 01 EM-F

زیبایی چراغ‌های خطر پرانتزی شکل و دیفیوزر عقبی که با چند صفحه‌ی end plate همراه شده است را هم فراموش نکنید. در انتها به ابعاد لینک اند کو 01 EM-F می‌رسیم که شامل 4549 میلی متر طول، 1860 میلی متر عرض و 1689 میلی متر ارتفاع است و فاصله محوری هم 2734 میلی متر گزارش شده.

شاسی بلند هیبرید Lynk & Co 01 EM-F

اما این کابین لینک اند کو 01 EM-F است که هوش از سر شما می‌برد. در این قسمت، یک نمایشگر 15 اینچی برای سیستم مولتی مدیا داریم و نمایشگر دیجیتال 10.4 اینچی پشت آمپری هم کاملا از داخل فرمان، قابل دیدن است. فرمان D کات سه پره به همراه اهرم دنده خاص، کلیدهای فیزیکی سیستم تهویه هوا و خط زیبای دریچه‌های تهویه هوا، از مواردی هستند که کابین لینک اند کو 01 EM-F را فوق العاده خاص و زیبا می‌کنند. همچنین کنسول کرکره‌ای، شارژر وایرلس و یک درگاه USB C هم در این قسمت وجود دارد.

شاسی بلند هیبرید Lynk & Co 01 EM-F

واقعا بی انصافی است که به تریم مشکی و سفید اتاق هم اشاره نکنیم. این ترکیب رنگ، یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌های چینی‌ها است که آن‌ها را به یاد پانداهای جذاب کشور خودشان می‌اندازد. البته خریداران می‌توانند تریم آبی دلفینی را هم در نظر بگیرند.

قیمت لینک اند کو 01 EM-F

لینک اند کو 01 EM-F

این شاسی بلند هیبریدی از نظر قیمتی، در سه تریم متفاوت قرار می‌گیرد. در تریم پایه که با نام “AM” معرفی شده است، برچسب قیمت 26.9 هزار دلاری را داریم که این عدد در تریم‌های “PM” و بالاترین تریم یعنی “Sunrise”، به ترتیب به 28.3 و 30.1 هزار دلار می‌رسد. تفاوت تریم «طلوع خورشید» با تریم‌های AM و PM در امکانات بی‌نظیری مثل سیستم رانندگی خودکار “Driver Fatigue Monitoring System”، قابلیت پارک خودکار، نمایشگر هدآپ دیسپلی و سیستم صوتی قوی‌تر با 10 اسپیکر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*