مرسدس بنز EQS برابوس

مرسدس بنز EQS برابوس با چهره مافیایی و شعاع حرکت 825 کیلومتری از راه رسید

مرسدس بنز EQS یک سدان برقی است که به لطف تیونینگ بارابوس، اکنون چهره‌ای متفاوت و مافیا گونه‌ای را پیدا کرده. در ادامه با تغییرات Mercedes EQS Modified By Brabus نسبت به مدل معمولی همراه خواهیم بود.

تیونینگ، ارتقا و شخصی‌ سازی خودروهای بنزینی، امری رایج است و این کار هر روز توسط شرکت‌های بزرگ و کوچک انجام می‌شود. اما زمانی که به سراغ خودروهای برقی و هیبریدی می‌رویم، همه چیز عوض خواهد شد. خودروهای هیبریدی و به خصوص تمام برقی، پیچیدگی فنی فوق العاده بالایی دارند و تغییر در مشخصات فنی یا بهبود آن‌ها در راستای افزایش اسب بخار موتورهای الکتریکی، کار خطرناک و نا امنی است.

سدان Mercedes EQS Brabus

پس فعلا تیونرها ترجیح می‌دهند تا توان خود را روی بهبودهای ظاهری و آیرودینامیکی خودروهای برقی متمرکز کنند. شرکت تیونینگ برابوس از کشور آلمان قصد دارد تا برای اولین بار، تیونینگ مرسدس بنز EQS را به رخ دنیا بکشد. در ادامه با آخرین شاهکار فلان که سدان برقی اشتوتگارتی‌ها است همراه خواهیم بود اما به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از ادامه دادن مطلب، با تیزر جذاب و هیجان انگیز معرفی این خودرو همراه شوید و بعد از آن به سراغ توضیحات فنی بروید.

معرفی مرسدس بنز EQS برابوس

این سدان در اصل یک EQS 450 است که به لطف کیت آیرودینامیکی برابوس، اکنون مانند یک پروانه پرواز می‌کند و مانند یک زنبور نیش می‌زند! ضریب درگ EQS 450 در نسخه استاندارد، تقریبا در محدوده 0.20 Cd اندازه گیری شده بود که این عدد در نسخه‌ای که به کیت آیرودینامیکی مجهز است، تا 7.2 درصد بهبود یافته و تقریبا به عدد 0.18 Cd می‌رسد. در طراحی تمام قطعات این کیت یا بهتر بگوییم، بدنه‌ی مرسدس بنز EQS برابوس، از فیبر کربن با روکش مشکی متالیک استفاده شده است.

مرسدس بنز EQS برابوس

مهم‌ترین قطعات این کیت، اسپویلر آیرودینامیکی عقب و دیفیوزر سپر جلو هستند که در منحرف کردن جریان هوا، نقش فوق العاده زیادی دارند. تخمین زده می‌شود که اگر مرسدس بنز EQS Brabus در بازه سرعت 100 تا 140 کیلومتر حرکت کند، کارایی این کیت به قدری نمایان می‌شود که حتی می‌تواند شعاع حرکتی خودرو را 7 درصد افزایش دهد.

مرسدس بنز EQS برابوس

در همین رابطه بد نیست بدانید که در نسخه استاندارد مرسدس ای کیو اس، پکیج باتری‌های 107.8 کیلو وات ساعتی را داریم که در هر بار شارژ، می‌توانند تقریبا 770 کیلومتر دوام بیاورند. با یک حساب و کتاب ساده به راحتی می‌توان حدس زد که باتری‌های مرسدس بنز EQS برابوس با همان ظرفیت قبلی، اکنون برای سفرهای 824 کیلومتری آماده هستند!

سدان Mercedes EQS Brabus

یکی دیگر از بهبودهای این نسخه به رینگ‌های غول پیکر 22 اینچی مربوط می‌شود که ما را به یاد میباخ‌ها می‌اندازد. این رینگ‌ها در محور جلو از لاستیک‌های 255/35 ZR22 و در محور عقبی از لاستیک‌های 295/30 ZR22 بهره می‌برند که اکنون در کنار سیستم تعلیق بادی و فعال برابوس، به راننده این امکان را می‌دهند تا فاصله کف خودرو از سطح زمین را بین 15 تا 20 میلی متر کاهش دهد.

مرسدس بنز EQS برابوس

البته در مورد آیرودینامیک بودن این رینگ‌ها، واقعا جای بحث وجود دارد؛ هرچند باید قبول کنیم که رینگ‌های آیرودینامیکی، اصلا جذابیت ظاهری ندارند و از کسی هم پوشیده نیست که برابوس هیچ وقت زیبایی را فدای بهبودهای فنی نمی‌کند!

مرسدس بنز EQS برابوس

در ادامه کار به کابین مرسدس بنز EQS برابوس می‌رسیم که با نمایشگاهی از چرم مشکی به همراه دوخت قرمز پوشانده شده است.

مرسدس بنز EQS برابوس

همچنین مواردی مثل پدال‌های فیبر کربنی یا فلزی، کف پوش‌های نرم، کنسول وسط فیبر کربنی و برخی قسمت‌های دیگر کابین را می‌توانید به سلیقه خودتان انتخاب کنید.

سدان Mercedes EQS Brabus

نهایتا به قیمت مرسدس بنز EQS برابوس می‌رسیم که متاسفانه تا این لحظه، هیچ عددی از سوی شرکت سازنده اعلام نشده است اما EQS 450 در نسخه استاندارد با قیمت 105 هزار دلار به فروش می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*