سدان BMW ام سه Manhart GTR

بی ام و M3 Competition با کیت MH3 GTR منهارت، اکنون یک سوپر سدان 641 اسب بخاری است

بی ام و M3 Competition با کیت MH3 GTR منهارت، یک سدان اسپرت 641 اسب بخاری با چهره‌ای تهاجمی است. در ادامه با این BMW که دست پخت شرکت تیونینگ آلمانی Manhart است آشنا خواهیم شد.

کشور آلمان به جز تینورهایی مثل منصوری و غول تیونینگ جهان یعنی برابوس یا AMG، میزبان برند منهارت (Manhart) هم هست. این تینور در آخرین شاهکار خود به سراغ BMW M3 کامپتیشن نسل G80 رفته تا هیولای درون این سدان باواریایی را بیدار کند.

معرفی بی ام و M3 Competition مجهز به کیت MH3 GTR منهارت

سدان BMW ام سه Manhart GTR

اول از همه به سراغ اجزای زیر کاپوت می‌رویم. در این قسمت باز هم میزبان پیشرانه فابریک S58 یعنی همان موتور 6 سیلندر خطی تویین توربو شارژ 3 لیتری هستیم که در نسخه استاندار، فقط 503 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور را تقدیم راننده می‌کرد. اما کیت MH3 GTR منهارت با اضافه کردن توربو شارژهای بزرگ‌تر و بهینه‌تر در کنار کیت افزایش بوست “MHtronik” و یک ECU با ستاپ اسپرت، اکنون توان S58 را به 641 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور افزایش داده است.

سدان BMW ام سه Manhart GTR

اما چنین اعدادی بدون وجود سیستم اگزوز اسپرت، اصلا به چشم نمی‌آیند. پس این شرکت آلمانی ترجیح داده است تا یک اگزوز چهار کاناله فعال تمام استیل با دریچه‌های 100 میلی متری (3.9 اینجی) را به بی ام و M3 Competition با کیت MH3 GTR منهارت اضافه کند. البته خریداران می‌توانند این اگزوز را با تریم فیبر کربن یا سرامیک هم سفارش دهند.

سدان BMW ام سه Manhart GTR

اما کار آلمانی‌ها با اگزوزهای این سدان هنوز تمام نشده است! در ادامه به یکی از هیجان انگیزترین آپشن‌های سیستم اگزوز یعنی نوع کاتالیزورهای آن می‌رسیم. خریداران می‌توانند از بین کاتالیزورهای 200 یا 300 سلولی، یکی را انتخاب کنند. همچنین بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که خریداران غیر آلمانی، یک امتیاز اضافه را خواهند داشت! آن‌ها می‌توانند از رانندگی با بی ام و M3 Competition MH3 GTR منهارت، آن هم بدون حضور کاتالیزورهای اگزوز لذت ببرند. هر چند که این کار به ضرر محیط زیست خواهد بود اما باید قبول کنیم که سیستم اگزوز بدون کاتالیزور، علاوه بر صدای جذاب‌تر، بهتر هم نفس می‌کشد و شتاب بالاتری را هم در اختیار راننده می‌گذارد.

بی ام و M3 Competition کیت MH3 GTR منهارت

در ادامه به سیستم تعلیق پیشرفته‌ای می‌رسیم که کمک‌ فنرهای آن یکی از شاهکارهای برند KW محسوب می‌شوند و از ستاپ تنظیم چهار حالته هم بهره می‌برند. اما اگر رانندگی کف خواب را ترجیح می‌دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که همان کمک فنرهای H&R منهارت را سفارش دهید و خرج اضافه نکنید! همچنین ترمزهای سرامیکی 4 پیستونی هم یکی دیگر از آپشن‌های کیت کیت MH3 GTR منهارت بی ام و M3 Competition خواهد بود.

تغییرات ظاهری و رنگ اختصاصی

بی ام و M3 Competition کیت MH3 GTR منهارت

این سدان آلمانی از یک رنگ خاکستری تیره خاص بهره می‌برد که در هیچ کدام از محصولات قبلی Manhart دیده نشده بود. این رنگ در قطعاتی مثل کاپوت و درب‌های خودرو، به یک نوار زیبا با رنگ خاکستری روشن تغییر می‌کند تا بی ام و M3 Competition را خاص‌تر از همیشه جلوه دهد. در ادامه به نمایشگاهی از قطعات فیبر کربن می‌رسیم که علاوه بر افزایش داون فورس خودرو، وزن کلی آن را هم کاهش می‌دهند. شما می‌توانید این قطعات را در باله‌های کناری، اسپویلر و لیپ سپر عقب، آینه‌های بغل و دیفیوزر جلویی پیدا کنید.

سدان BMW ام سه Manhart GTR

رینگ‌های اختصاصی 20 اینچی با طرح 5 پره دوال هم اینجا هستند تا در کنار دیسک جدید خنک شونده و کالیپر ترمز زرد رنگ، شاهکار آلمانی‌ها را به اوج خود برسانند. این رینگ‌ها از رنگ مشکی ساتین بهره می‌برند اما خریداران می‌توانند رنگ آن‌ها را طبق سلیقه خود سفارش دهند. از نشان MH3 GTR در قسمت‌های مختلف بدنه مثل شیشه جلویی و صندوق عقب هم عبور می‌کنیم تا به کابین برسیم. این نشان در قسمت استراحتگاه سر صندلی‌ها هم به چشم می‌آید و اگر علامت تجاری منهارت را از روی غربیلک فرمان حذف کنیم، می‌توان گفت که کابین بی ام و M3 Competition مجهز به کیت MH3 GTR منهارت با نسخه فابریک آن، تفاوت قابل توجهی نخواهد داشت.

بی ام و M3 Competition کیت MH3 GTR منهارت

البته فراموش نکنید که صندلی‌های این کابین در ردیف جلویی، از صندلی‌های اسپرت “Recaro Podium” هستند. این صندلی‌ها به خاطر ارگونومی ریسینگ و استفاده از فیبر کربن در ساختار خود، یکی از گزینه‌های اصلی تیم‌ها برای مسابقات حرفه‌ای به حساب می‌آیند.

سدان BMW ام سه Manhart GTR

همچنین کمی از فیبر کربن‌های بدنه به کنسول وسطی هدیه داده شده‌ است که در برابر داشبورد بزرگ این خودرو، واقعا به چشم نمی‌آید. همچنین نمایشگر دیجیتال سیستم مولتی مدیا و کلاستر پشت آمپر هم به مانند نسخه فابریک، از نوع 10.4 اینچی هستند.

قیمت BMW ام 3 کامپتیشن با کیت کیت MH3 GTR منهارت منهارت

سدان BMW ام سه Manhart GTR

تا این لحظه هیچ عددی از سوی شرکت منهارت اعلام نشده است اما از آن جایی که بی ام و M3 Competition معمولی در نسخه RWD و AWD، تقریبا 77 و 81 هزار دلار قیمت دارد، می‌توان حدس زد که با اضافه شدن کیت کیت MH3 GTR منهارت به این نسخه، قیمت آن از 90 هزار دلار هم بالاتر برود!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*