بازگردانی پیام‌ های پاک شده واتساپ

قابلیت بازگردانی پیام‌ های پاک شده به زودی به واتساپ می‌آید؛ باز هم کپی از تلگرام

اخیرا واتساپ در حال آزمایش روی قابلیت بازگردانی پیام های پاک شده است که با افزودن آن پیامی که اشتباه حذف کرده‌ایم را به راحتی بازمی‌گردانیم.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در واتساپ پیامی را برای فردی به اشتباه فرستاده باشید، یا پیام اشتباهی را برای فرد مورد نظر خود ارسال کرده باشید، فرقی نمی‌کند، در هر حال اشتباهی در این وسط رخ داده است. اگر به موقع و سریع متوجه اشتباه خود شوید، خوشبختانه، گزینه‌ای وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن پیام ارسال شده خود را حذف کنید تا فرد مورد نظر آن را نبیند.

اما اگر پیامی را به اشتباه حذف کردید، یا بدتر از آن، در یک چت گروهی آن پیام را فقط برای خودتان حذف کردید، چه باید کرد؟ نگران نباشید، اکنون واتساپ در حال آزمایش بر روی قابلیت بازگردانی پیام های پاک شده است.

در اوایل ماه ژوئن، گزارشاتی مبنی بر این اینکه واتساپ در حال آزمایش گزینه‌ای برای لغو حذف تصادفی پیام‌هاست، منتشر شد. طبق گزارش WABetaInfo این ویژگی اکنون برای تعداد معدودی از آزمایش کنندگان بتا در اندروید با نسخه 2.22.18.13 برنامه در دسترس است، اما برخی از کاربران می‌توانند گزینه‌ی لغو حذف را در نسخه‌های قدیمی‌تر هم داشته باشند. فعالسازی این ویژگی برای آزمایش کنندگان بتا بیشتر برای هفته‌های آینده برنامه ریزی شده است.

بازگردانی پیام‌ های پاک شده واتساپ

بعد از آنکه پیامی را برای خود حذف کردید، یک نوار اعلان در پایین صفحه برای شما ظاهر می‌شود که  فرآیند حذف را تایید می‌کند. برای بازگردانی پیام‌ های پاک شده واتساپ یک گزینه‌ با عنوان Undo در این نوار تایید خواهید دید.

فقط حواستان باشد که سریع اقدام کنید، زیرا این نوار ظاهر شده فقط چند ثانیه کوتاه در پایین صفحه باقی می‌ماند. در این مدت زمان بسیار کوتاه شما باید تصمیم قطعی خود را بگیرید و در صورت تمایل پیامی که حذف کرده‌اید را بازیابی کنید.

بسیاری از سرویس‌ها و برنامه‌ها چنین قابلیت مشابهی را ارائه می‌کنند که به وسیله آن می‌توانید فورا عملی که انجام داده‌اید را به حالت قبل بازگردانید، به عنوان مثال جیمیل در این مسئله سرآمد است. حالا واتساپ نیز با افزودن این ویژگی پیام رسان خود را ارتقا می‌دهد و همه چیز را فراتر از چیزی که هستند می‌برد.

قابلیت بازگردانی پیام های پاک شده واتساپ می‌تواند در مواقعی که به صورت کاملا اتفاقی دستتان به جای گزینه‌ی Delete for Everyone روی گزینه‌ی Delete for Me خورده است، کمک بزرگی به شما بکند. در هر صورت همه‌ی ما ترجیح می‌دهیم پیام پاک شده را بازگردانی کنیم تا اینکه دوباره کل پیام را تایپ کنیم. در دسترس بودن این ویژگی در نسخه بتا به این معناست که هیچ تضمینی برای جهانی شدن آن وجود ندارد، اما همه‌ی ما دوست داریم که واتساپ این قابلیت را حتما ارائه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*