متفاوت ترین زیر دریایی جهان

متفاوت ترین زیر دریایی جهان توسط اماراتی ها ساخته شد + عکس و ویدیو

استارتاپ هایلند سیستمز که در امارات مستقر است از متفاوت ترین زیر دریایی جهان پرده‌برداری کرد. این زیردریایی مشابه یک فضاپیمای آینده‌نگرانه طراحی شده است.

استارتاپ هایلند سیستمز که در کشور امارات مستقر است به تازگی طرح جدیدی را برای ساخت یک زیردریایی با نام کرونوس ارائه کرده که به دلیل شباهت زیاد به یک فضاپیمای آینده‌نگرانه باید آن را متفاوت ترین زیر دریایی جهان دانست. در واقع این زیردریایی از لحاظ طراحی بیرونی و داخلی نسبت به سایر زیردریایی‌ها کاملا متفاوت به نظر می‌رسد.

ویدیوی متفاوت ترین زیر دریایی جهان

هرچند طی سال‌های اخیر شرکت‌ها در ساخت زیردریایی‌های ویژه عملیات‌های مخفی به میزان چشمگیری پیشرفت کردند، اما به طور کلی طراحی اولیه آنها بر اساس یک استاندارد ثابت است. البته در این میان برخی شرکت‌ها همانند صنعت خودروسازی به پیشرانه‌های برقی و وسایل نقلیه بدون سرنشین نیز توجه کردند و توانستند طرح‌هایی را برای ساخت زیردریایی‌هایی پیشرفته با قابلیت پنهان شدن و کاهش مصرف سوخت ارائه کنند.

متفاوت ترین زیر دریایی جهان

در همین راستا استارتاپ هایلند سیستمز با الهام از پروژه مانتا ری یک زیردریایی جدید را طراحی کرده که به فضاپیماهای آینده‌نگرانه شباهت دارد. متفاوت ترین زیر دریایی جهان می‌تواند 10 سرنشین و یک خدمه را در خود جای دهد. طبق ادعای سازنده، به واسطه طراحی کاملا جدید بدنه این زیردریایی نسبت به سایر رقبا پرسرعت‌تر بوده و مصرف سوخت آن نیز کمتر است.

متفاوت ترین زیر دریایی جهان

زیردریایی کرونوس هرچند به شکل تجاری توسعه پیدا کرده، اما امکان توسعه آن برای عملیات نجات یا جنگ نیز وجود دارد. شرکت سازنده برای این زیردریایی یک ژنراتور دیزلی و یک پیشرانه برقی را در نظر گرفته که به واسطه آنها می‌توان از این زیردریایی به مدت 54 ساعت استفاده کرد. همچنین امکان تا کردن بال‌های زیردریایی برای حمل و نقل آسان آن روی زمین نیز وجود دارد.

متفاوت ترین زیر دریایی جهان

طول این زیردریایی به 9025 میلی‌متر، عرض آن 7432 میلی‌متر و ارتفاع آن نیز به 2089 میلی‌متر می‌رسد. همچنین وزن این زیردریایی حدود 10 هزار کیلوگرم و ظرفیت حمل آن روی آب نیز حدود 3 هزار کیلوگرم اعلام شده است. سرعت متفاوت ترین زیردریایی جهان روی آب با موتور دیزلی به 80 کیلومتر در ساعت و زیر آب به 50 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. عمق کار این زیر دریایی نیز 100 متر و حداکثر عمق آن 250 متر اعلام شده است.

submarine

موتور برقی این زیردریایی نیز می‌تواند قدرتی برابر با 1200 اسب بخار را به تولید برسند. همچنین به واسطه باتری می‌توان تا 36 ساعت از این زیردریایی استفاده کرد. البته باتری‌های این زیردریایی نیز ظرف مدت 1.5 ساعت شارژ خواهند شد.

submarine

طراحان برای داخل متفاوت ترین زیردریایی جهان تهویه مطبوع و سیستم روشنایی تطبیقی را در نظر گرفتند. همچنین در شرایط خاص نیز سیستم پشتیبانی به شکل خودکار عمل خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. منظور از امارات همون کالیفرنیاست دیگه اصل شرکت توی کالیفرنیاست طراحاش آمریکایی آن رونمایی توی امارات شده بعد میگن شرکت اماراتی!

  2. عربا یه دونه کاندوم نمیتونن بسازن چه برسه به این اینا سفارش دادن حسابی طرف مقابل جا کرده براشون ساخته

  3. امارتی ها ساختن 😂😂😂😂

  4. اماراتی ها ساختن ؟!؟!؟! امارات ها نمیتونن مسواک بسازن

  5. به اسم عمارات ساخته شد مثل ماهواره که به اسم امارات ساختن

  6. چه جوک بامزه ای
    امارات خودش ساخته