لایت مود گلکسی زد فلیپ

حالت لایت مود در گلکسی زد فلیپ و زد فولد سامسونگ، ناجی باتری‌ها خواهد بود

حالت جدید لایت مود در پرچمداران تاشوی گلکسی زد فلیپ 4 و زد فولد 4 سامسونگ با بهینه‌سازی نرم افزاری عملکرد این گوشی‌ها، عمر باتری بسیار بهتری را برای آن‌ها به ارمغان می آورد.

سامسونگ به تازگی مود کم‌مصرف جدیدی را در پرچمداران تاشوی خود تعبیه کرده که عملکرد بسیار ایده‌آلی را ارائه داده و متفاوت از حالت‌های Battery Saving نسخه‌های قبلی One UI است. بررسی‌های انجام شده بر روی این حالت لایت مود جدید – Light Mode در گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 نتیجه‌های جالبی را در بر داشته و حاکی از عملکرد بسیار بهینه این مد است.

فعال سازی حالت لایت مود در گلکسی زد فلیپ 4 و زد فولد 4

مد جدید بهینه‌سازی مصرف انرژی در پرچمداران تاشوی سامسونگ از منوی تنظیمات (Settings) و بخش Performance Profile قابل دسترسی است. در این قسمت دو گزینه Standard و Light قابل مشاهده است و توضیحات مربوط به هریک نیز در کنارشان درج شده است.

پیش از این بسیاری کاربران و منتقدین از عمر باتری نسبتا پایین نسل قبلی گوشی‌های تاشوی سامسونگ شکایت کرده بودند. به همین جهت این کمپانی کره‌ای تصمیم گرفت در نسل جدید محصولات گلکسی زد فلیپ و گلکسی زد فولد، بهینه‌سازی‌های نرم افزاری مناسب‌تری را با هدف ارتقای عمر باتری اعمال کند.

در همین راستا این مد جدید بهینه‌سازی عملکرد در پرچمداران 2022 جایگزین مد پیشین Battery Saver شده و عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. بر اساس تست‌های انجام شده بر روی هر دو نسل از گوشی‌های گلکسی زد فلیپ، عمر باتری نسل چهارم حدوداً 20 درصد بالاتر از نسل گذشته گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: گلکسی زد فولد ۴ در برابر زد فولد ۳؛ مقایسه دو نسل از تاشوهای جذاب سامسونگ

نمودار زیر، مقایسه عمر باتری دو گوشی Galaxy Z Flip 4 و Galaxy Z Flip 3 را نمایش می‌دهد:

باتری گلکسی زد فلیپ 4

عملکرد حالت Light Mode در گلکسی زد فولد 3 و زد فولد 4

به جز ارتقای موثر عمر باتری، فاکتور تاثیرگذار دیگر در عملکرد حالت لایت مود در گوشی‌ها، چگونگی بهینه‌سازی عملکرد دستگاه است. همان طور که در تصویر زیر پیداست، حالت لایت مود در گلکسی زد فولد 4 عملکرد این گوشی را نیز در مقایسه با مد استاندارد حدود 20 درصد کاهش می‌دهد.

لایت مود گلکسی زد فولد

هسته‌های پردازشی قدرتمند کورتکس X2 که در تراشه‌ اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 حاضر هستند، به طور کلی قدرت پردازش بسیار بالایی دارند. در عین حال، این قدرت پردازشی بالاتر عموما با تولید حرارت بیشتر هم همراه می‌شود. به همین جهت در صورتی که این تراشه‌ها با حداکثر توان خود کار کنند، معمولا حرارت زیادی هم تولید می‌کنند.

از طرف دیگر، طراحی باریک و ظریف گوشی‌های تاشوی جدید سامسونگ، خصوصا گلکسی زد فلیپ 4، مانع از تعبیه سیستم‌های تهویه بزرگ و قدرتمند در این دستگاه‌ها می‌شود. به همین دلیل، امکان دفع حرارت در این گوشی‌های آنچنان فراهم نیست و همان طور که در جدول بالا مشاهده می‌شود، در این زمینه Galaxy Z Fold 4 حتی از نسل قبلی خود هم داغ‌تر می‌شود.

در عین حال، فعال کردن حالت لایت مود باعث می‌شود که عملکرد دستگاه کمی بهینه‌تر شده و در نتیجه آن دما پایین‌تر رفته و عمر باتری نیز ارتقا یابد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*