آی او اس ۱۶

سیستم عامل iOS 16 از راه نرسیده، دل اندرویدی‌ها را برده است

با این که تا انتشار نسخه پایدار سیستم عامل iOS 16 فاصله داریم اما طوفان این سیستم عامل، آغاز شده و بسیاری از کاربران اندرویدی حاضر هستند به خاطر آی او اس ۱۶، به گوشی‌های آیفون مهاجرت کنند.

نبرد میان اندروید و آیفون بیش از یک دهه در جریان بوده و در اکثر این سال‌ها، گوشی‌های آیفون با وجود در اختیار داشتن سهم کمتری از بازار، توانسته بودند با اتکا به ویژگی‌های نرم‌افزاری، سازگاری بهتر سخت‌افزار با نرم‌افزار و کیفیت بالاتر گوشی‌ها توجه کاربران بیشتری را به خود جلب کنند. این نبرد حالا با نزدیک شدن به انتشار نسخه پایدار سیستم عامل iOS 16، داغ‌تر از همیشه شده و این سیستم عامل، توانسته توجه اندرویدی‌های زیادی را به گوشی‌های اپل جلب کند.

گوشی‌های اندرویدی همیشه سهم بزرگ‌تری از بازار تلفن همراه را در اختیار داشته‌اند اما شاید یکی از بزرگ‌ترین مشکلات گوشی‌های مجهز به این سیستم عامل، در رابط کاربری و خود سیستم عامل نهفته باشد. این مشکلات باعث شده‌اند بسیاری از کاربران با وجود استفاده از گوشی‌های اندرویدی، میل بیشتری به خرید آیفون‌های اپل داشته باشند. اندروید ۱۲ با این که رنگ و روی سیستم عامل Android را پس از مدت‌ها تغییر داد اما نتوانست به خوبی در دل کاربران جا باز کند و حالا iOS 16 اپل، می‌خواهد بازی را برای همیشه تغییر دهد و اندرویدی‌های بیشتری را به کاربران آی او اس تبدیل کند.

آمارها درباره سیستم عامل iOS 16 چه می‌گویند؟

10 قابلیت مخفی iOS 16

به تازگی نظرسنجی در ایالات متحده آمریکا انجام شده که در آن، ۱۰۰۳ نفر از کاربران سیستم عامل اندروید در آن حضور داشته‌اند. در این نظرسنجی، مشخص شده حدود ۲۵ درصد از کاربران سیستم عامل اندروید، حاضرند به سیستم عامل iOS مهاجرت کنند. با این که سیستم عامل iOS 16 تاثیر زیادی در نظر این افراد داشته اما ظاهرا حدود ۴۹ درصد از افرادی که در نظرسنجی حاضر بوده‌اند، به دلیل امنیت بالاتر گوشی‌های آیفون می‌خواهند بی‌خیال گوشی‌های اندرویدی‌شان شوند.

با این که سیستم عامل اندروید در گذشته از نظر امنیت مشکلات بیشماری داشت اما می‌توان گفت پس از اندروید ۱۰، گوگل نیز به امنیت گوشی‌های اندرویدی اهمیت بیشتری داد و حالا این دو سیستم عامل در بحث امنیت، به هم نزدیک‌تر شده‌اند. آمار‌ها نشان می‌دهند حدود چهل درصد از کاربران سیستم عامل اندروید و آی او اس، مشکلات امنیتی را تجربه کرده‌اند. اما برای مثال زمانی که اطلاعات گوشی به دلیل موارد امنیتی از بین می‌رود، کاربران آیفون در بازیابی اطلاعات حدود بیست درصد موفق‌تر هستند.

کاربران آیفون ۱۳ پرو مکس باور دارند گوشی‌هایشان امن‌ترین است!

حذف اپلیکیشن های پیش فرض در iOS 16

حالا که صحبت از امنیت گوشی‌های هوشمند شد، بهتر است راجع به تصور کاربران راجع به امن بودن گوشی‌هایشان نیز صحبت کنیم. در نظرسنجی‌ها، از کاربران گوشی‌های بالارده سامسونگ و اپل، درباره امنیت گوشی‌هایشان سوال شد. به لطف این نظرسنجی مشخص شد در مقایسه با کاربران دیگر گوشی‌ها، صاحبان آیفون ۱۳ پرو مکس دوبرابر بیش‌‌تر باور داشتند گوشی فعلی‌شان، امن‌ترین تلفن همراهی است که تا به امروز داشته‌اند.

در این نظرسنجی مشخص شد چیزی حدود ۷۶ درصد از کاربران گوشی‌های آیفون باور دارند گوشی‌هایشان از نظر امنیتی، عملکرد خوبی دارند. جالب است بدانید حدود ۷۴ درصد کاربران گوشی‌های بالارده سامسونگ نیز باور داشتند گوشی آن‌ها امن است.

سیستم عامل آی او اس همیشه به عنوان امن‌ترین سیستم عامل در دنیای گوشی‌های هوشمند شناخته شده است. سیستم عامل iOS 16، توانست گوشی‌های این شرکت را بیشتر از همیشه امن کند و با معرفی ویژگی‌های امنیتی مهمی مانند حالت لاک داون، مجوزهای کلیپ بورد، کلیدهای عبور، امکان نصب به‌روزرسانی امنیتی بدون نیاز به آپدیت کل سیستم عامل و … باعث شد حالا کاربران بیشتری از سیستم عامل اندروید، حداقل به خاطر امنیت بیشتر بخواهند سراغ آیفون‌های اپل بروند.

میزان سهم اپل از بازار گوشی‌های هوشمند بیشتر خواهد شد؟

آموزش نصب نسخه بتا توسعه دهندگان iOS 16

پیش از هر چیز، بهتر است یادمان باشد این آمارها، بر اساس نظر هزار نفر از کاربران آمریکایی سیستم عامل اندروید منتشر شده است و نمی‌توان با استناد به این آمارها، درباره چند میلیارد کاربر اندروید صحبت کرد. با این حال چیزی که مشخص است، تلاش اپل برای به دست آوردن سهم بزرگ‌تری از بازار گوشی‌های هوشمند است.

جی پی مورگان اواخر سال گذشته میلادی اعلام کرد آیفون اس ای که اقتصادی‌ترین گوشی اپل است، می‌تواند بیش از یک میلیارد نفر از کاربران گوشی‌های اندرویدی را جذب کند! این نظر پیش از معرفی سیستم عامل iOS 16  گفته شد و حالا با توجه به غوغایی که آی او اس ۱۶ به پا کرده، احتمالا تعداد اندرویدی‌هایی که می‌خواهند آیفون بخرند بیشتر از همیشه شده باشد.

سیستم عامل اندروید همین حالا ۶۹.۷۴ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را در دست دارد و اپل راهی سخت و طولانی برای به دست آوردن سهم اندروید دارد. جالب است بدانید درصد کاربران سیستم عامل اندروید در بخش‌هایی از جهان مانند قاره آفریقا، بسیار بیشتر از میانگین جهانی است. در بسیاری از نقاط جهان مانند کشورمان، گوشی‌های آیفون به دلیل قیمت بسیار بالاتری که دارند، انتخاب اول بسیاری از کاربران نیستند.

با این که در برخی نقاط جهان حال و روز آیفون خوب نیست، در آمریکای شمالی و اقیانوسیه، اپل بیش از ۵۴ درصد از بازار را در اختیار دارد و توانسته از اندروید پیشی بگیرد.

در گجت نیوز بخوانید: آی او اس 16 – iOS 16 ؛ تاریخ انتشار، ویژگی ها و لیست دستگاه های دریافت کننده

سیستم عامل iOS 16، به باوری بسیاری از کاربران بهترین نسخه این سیستم عامل تا به امروز است و آمارها نشان می‌دهند کاربران اندرویدی بیشتری با توجه به ویژگی‌های کاربردی و امنیتی این سیستم عامل، حاضر هستند به iOS مهاجرت کنند. با این حال این آمارها مربوط به ایالات متحده هستند و نمی‌توان آن‌ها را به کشورمان تعمیم داد. نظر شما چیست؟ اگر جزو کاربران سیستم عامل اندروید هستید، حاضرید گوشی بعدی‌تان آیفون باشد؟ اگر قیمت آیفون‌ها همانند گوشی‌های اندرویدی می‌بود، شما چه گوشی را انتخاب می‌کردید؟ نظر خود را با گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اگر سازنده بودم گزینۀ (OS Switch) میگذاشتم تا هرکاربر هرگاه خواست بتواند بین انتخاب سیستم عامل‌ها آزادی عمل داشته باشد. و السلام