قابلیت های جذاب آیپد اپل

10 قابلیت جذاب آیپد اپل که شاید از آن‌ها بی‌خبر باشید

اگر از کاربران تبلت آیپد اپل باشید، ممکن است با بسیاری از امکانات آن آشنا نباشید. ما در اینجا ۱۰ قابلیت جذاب iPad را به شما معرفی می‌کنیم.

فرقی نمی‌کند از کاربران قدیمی یا تازه کار آیپد هستید، تبلت اپل امکانات بسیار کاربردی دارد که شاید با آن‌ها آشنا نباشید. به همین بهانه ما در این جا قصد داریم به معرفی ۱۰ قابلیت جذاب آیپد اپل بپردازیم که می‌توانید همین الان روی تبلت خود از آن‌ها بهره‌مند شوید.

۱۰ قابلیت جذاب آیپد

۱. استفاده از آیپد به عنوان نمایشگر ثانویه یک کامپیوتر مک

قابلیت های جذاب آیپد اپل

با قابلیتی به نام Sidecar، شما می‌توانید از نمایشگر آیپد خود به عنوان یک مانیتور ثانویه روی کامپیوتر مک استفاده کرده و فضای کار خود را گسترش دهید. البته استفاده از این قابلیت مستلزم حداقل سیستم مورد نیاز است و با تمام آیپدها و کامپیوترهای مک کار نمی‌کند. با این حال اگر سیستم‌های شما از آن پشتیبانی کنند، قابلیت فوق‌العاده‌ای است.

برای استفاده باید هر دو دستگاه شما به یک اکانت اپل متصل باشند و قابلیت “Handoff” هم فعال باشد. زمانی که اتصال برقرار شد، اپل یک سایدبار کاربردی را به نمایش می‌گذارد که می‌تواند استفاده از اپلیکیشن‌های مک روی آیپد شما را آسان‌تر کند. شما حتی می‌توانید با قلم هوشمند اپل پنسل، از صفحه نمایش آیپد خود برای کارهای گرافیکی روی مک نیز استفاده کنید.

۲. اسکرین شات تمام صفحه از یک سایت

اسکرین شات تمام صفحه روی iPad

با استفاده از قابلیت اسکرین شات گیری آیپد، شما می‌توانید اسکرین شات تمام صفحه از یک سایت بگیرید. برای انجام اینکار ابتدا دکمه بالای آیپد را به همراه ولوم بالا روی آیپدهای فاقد کلید هوم یا دکمه هوم به همراه ولوم بالا روی آیپدهای دارای کلید هوم را فشار دهید. وقتی تصویر کوچکی از اسکرین شات در گوشه صفحه ظاهر شد، روی آن ضربه بزنید و وارد زبانه Full Page از بالای صفحه شوید. در نهایت روی گزینه Save PDF to Files ضربه بزنید تا این اسکرین شات در اپلیکیشن Files ذخیره شود.

۳. ارسال عکس، ویدیوی یا فایل از طریق AirDrop

AirDrop اپل

شما می‌توانید به آسانی از آیپد خود با استفاده از فناوری AirDrop عکس، ویدیو و فایل‌هایتان را به دیگر محصولات اپل مجاور ارسال کنید. ایردراپ از بلوتوث و وای فای استفاده می‌کند و گزینه آن را می‌توان در منوی اشتراک‌گذاری مشاهده کرد. برای استفاده از آن ابتدا باید روی هر دو دستگاه بلوتوث روشن باشد و ایردراپ روی حالت فعال قرار داشته باشد. سپس اپلیکیشن یا فایل چندرسانه‌ای که قصد ارسال آن را دارید انتخاب کرده، دکمه اشتراک‌گذاری را بزنید و گزینه AirDrop را انتخاب کنید. سپس از فهرست به نمایش درآمده دستگاه اپلی نزدیک خود که می‌خواهید فایل را برای آن ارسال کنید، انتخاب کنید.

۴. شورتکات‌های کیبورد آیپد

قابلیت های جذاب آیپد اپل

اگر با آیپد خود از یک کیبورد استفاده می‌کنید،‌ احتمالاً تا به حال از تمام امکانات آن استفاده نکرده‌اید. آیپد درست مثل مک، از شورتکات‌های جذابی برای کیبورد پشتیبانی می‌کند. به طور مثال می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Command + C برای کپی و Command + V برای پیست کردن استفاده کنید. اگر می‌خواهید با شورتکات‌های یک اپلیکیشن خاص آشنا شوید، کافیست روی آن برنامه رفته و دکمه Command را نگه دارید تا آن‌ها را ببینید.

۵. آرامش با Focus

حالت Focus‌ اپل

اگر نمی‌خواهید مدتی درگیر نوتیفیکیشن‌ها، پیام‌ها یا هشدارها شوید، می‌توانید از حالت Do Not Disturb یا لطفاً مزاحم نشوید استفاده کنید که جزوی از قابلیت به نام Focus است. به لطف این تنظیمات، شما می‌توانید حالت لطفاً مزاحم نشوید خودکار را در زمان‌هایی از روز فعال کنید یا که آن را به صورت دستی از طریق کنترل سنتر تنظیم کنید.

۶. دکمه‌های ماوس را شخصی‌سازی کنید

ماوس همراه iPad

اگر روی آیپد خود از یک ماوس استفاده می‌کنید، شما می‌توانید نحوه کار با آن را شخصی‌سازی کرده تا امکانات بیشتری را در اختیار شما بگذارد. برای انجام این کار شما ابتدا باید قابلیتی به نام AssistiveTouch را در آیپد خود فعال کنید، سپس به مسیر Settings > Accessibility > Touch > Devices رفته و نام ماوس متصل به دستگاهتان را انتخاب کنید. سپس گزینه Customize Additional Buttons را انتخاب کرده، روی یکی از دکمه‌های ماوس کلیک کنید و از فهرست موجود یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید. به طور مثال می‌توانید با انتخاب App Switcher فوراً با یک کلیک ماوس به صفحه سوئیچ اپلیکیشن‌ها بروید.

۷. برای بهره‌وری بیشتر کار از مالتی‌تسکینگ استفاده کنید

مالتی تسکینگ با iPad

اگر از تبلت آیپد اپل برای کار کردن استفاده می‌کنید، استفاده بهینه از امکانات مالتی‌تسکینگ می‌تواند کار کردن را برای شما آسوده کند. برای استفاده از آن‌ها روی آیکون سه نقطه در بالا مرکز صفحه ضربه بزنید تا منوی کوچکی به نمایش درآید. در این منو سه گزینه Full Screen View ،Split View یا Slide Over وجود دارد. اپل در آیپد او اس ۱۶ همچنین قابلیت جدیدی به نام Stage Manager را هم به آیپدها اضافه می‌کند که به کاربران امکان کار با پنجره‌ها، مثل کامپیوترهای دسکتاپی را می‌دهد.

بیشتر بخوانید: قابلیت مالتی تسکینگ Stage Manager مک او اس جدید چگونه کار می‌کند؟

۸. استفاده از قابلیت تصویر در تصویر (PiP) برای ویدیوها

قابلیت های جذاب آیپد اپل

اگر در حال تماشای یک ویدیوی مهم هستید یا آنکه مشغول یک مکالمه گروهی فیس تایم روی آیپد خود هستید، شما می‌توانید به لطف قابلیتی به نام تصویر در تصویر یا PiP، همزمان که این کار را انجام می‌دهید، به صفحات دیگر آیپد خود هم سر بزنید.

این قابلیت پنجره ویدیو را کوچک کرده و به گوشه صفحه خواهد برد تا بتوانید از فضای کار نمایشگر آیپد خود استفاده کنید. برای استفاده از آن کافیست در برنامه‌هایی که پشتیبانی می‌کنند، روی آیکون PiP کلیک کنید. این آیکون معمولاً شبیه دو پنجره روی هم است. وقتی ویدیو کوچک شد، شما می‌توانید پنجره پخش آن را به این طرف و آن طرف بکشید. برای خروج از این حالت هم روی آن پنجره ضربه زده و دکمه X را بزنید.

۹. چرخش صفحه آیپد خود را قفل کنید

قابلیت های جذاب آیپد اپل

آیا از این که دائماً صفحه آیپد اپل شما هر زمانی که دستتان را تکان می‌دهید می‌چرخد، خسته شده‌اید؟ خوشبختانه این تبلت قابلیتی را در اختیار شما قرار خواهد داد که امکان چرخش را از آن می‌گیرد. برای استفاده از این قابلیت فقط کافیست با کشیدن صفحه به طرف بالا کنترل سنتر را فعال کرده و روی آیکون قفل ضربه بزنید تا فعال شود. هر زمانی که احتیاج داشتید از صفحه نمایش آیپد خود به صورت افقی استفاده کنید، مجدداً این قابلیت را غیرفعال کنید.

۱۰. از حالت Night Shift برای استراحت دادن به چشمانتان استفاده کنید

قابلیت های جذاب آیپد اپل

اگر عادت دارید که در طول شب از آیپد خود استفاده کنید، نور آبی رنگی که از نمایشگر آن ساطع می‌شود، در دراز مدت باعث بروز مشکلاتی برای چشم‌های شما خواهد شد. اپل برای جلوگیری از این اتفاق قابلیتی به نام Night Shift را در آیپد معرفی کرده است که می‌تواند گرمای بیشتری به صفحه بخشیده و یک هاله نارنجی رنگ را روی نمایشگر بکشد تا فشار روی چشم‌ها در طول شب را بکاهد. برای استفاده از این قابلیت کافیست کنترل سنتر را به بالا کشیده و انگشتتان را روی آیکون روشنایی صفحه نگه دارید تا زیرمنوی تنظیمات آن نمایان شود. سپس از این منوی جدید روی گزینه Night Shift ضربه بزنید تا فعال شود. هر زمانی که به آن احتیاجی نداشتید هم می‌توانید از همین طریق آن را غیرفعال کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. “چرخش صفحه آیپد خود را قفل کنید”
    ینی چه ادم اس.گلی باشه ک اینو ندونه وقتی ایپد ب اون گرونی میخره
    اخه چرخص صفحه؟؟؟؟؟//