سری گلکسی اس 10

خبر بد برای دارندگان گلکسی S10 سامسونگ

سامسونگ قرار نیست برای گوشی های سری گلکسی S10 آپدیت اندروید 13 را عرضه کند، اما یک خبر خوب برای کاربران گوشی های سری گلکسی اس 10 دارد.

سامسونگ گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس پرچمداران سال 2019 غول کره‌ای بودند. این سری دو عضو دیگر به نام‌های گلکسی اس 10 ای و گلکسی اس 10 لایت نیز دارد. طی دو سال گذشته، سامسونگ برای پرچمدارانش از سری گلکسی S10 آپدیت‌های سیستم عامل جدید را عرضه کرد، اما دیگر خبری از چهارمین بروزسانی سیستم عامل نخواهد بود.

سامسونگ گلکسی اس 10 و برادر بزرگترش به صورت پیش‌فرض با اندروید 9 پای عرضه شدند. در ادامه آپدیت سه سیستم عامل برای آن‌ها ارائه شد، اما قرار نیست بروزرسانی اندروید 13 را نیز دریافت کنند. با این حال Samsung وعده داد پچ امنیتی ماه آگوست را برای گلکسی اس 10، گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی اس 10 ای عرضه خواهد کرد.

پچ امنیتی اخیرا برای کاربران ساکن برخی مناطق اروپا نظیر آلمان، یونانی، لوکزامبورگ، لهستان و سوئیس منتشر شده است. در ادامه نوبت به سایر مناطق اروپا، آمریکا و سپس جهان خواهد رسید.

بیلد نامبر پچ امنیتی جدید گوشی های گلکسی S10 سامسونگ G97XFXXSGHVH2 است. سازنده مدعی است بعد از دریافت آپدیت جدید، نزدیک به 60 باگ امنیتی مربوط به سیستم عامل و نرم افزارها از بین خواهند رفت. نیمی از باگ‌ها مربوط به سیستم عامل اندروید و نیمی دیگر مرتبط با نرم افزارهای سامسونگ است. این ایرادات در بخش‌های سامسونگ دکس، ناکس وی پی ان، بلوتوث و ان اف تی وجود دارد. یک رخنه امنیتی دیگر که با دریافت پچ امنیتی ماه آگوست برطرف خواهد شد، افشای آدرس مک است.