بهترین گوشی های مناسب برای سالمندان در سال 2022

بهترین گوشی های مناسب برای سالمندان در سال 2022

امروز به معرفی تعدادی از بهترین گوشی های مناسب برای سالمندان و معلولین در سال 2022 خواهیم پرداخت. این محصولات با ارائه قابلیت‌هایی نظیر کلید تماس اضطراری سعی دارند سطح زندگی روزمره این افراد را ارتقا دهند.

گوشی های هوشمند به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی همه ما تبدیل شده‌اند. به کمک این دستگاه‌ها ما با خانواده و دوستان خود ارتباط برقرار می‌کنیم و به صورت آنلاین در جریان جدیدترین اخبار چهار گوشه جهان قرار می‌گیریم.

علیرغم اینکه برای بسیاری افراد، گوشی های هوشمند نقش یک دستگاه جانبی برای کار یا سرگرمی را ایفا می‌کنند، برای سالمندان و یا افراد با محدودیت‌های حرکتی، این محصولات تنها وسیله اتصال به جهان بیرون به شمار می‌روند. به کمک گوشی های موبایل، سالمندان می‌توانند با عزیزانشان صحبت کرده یا در شرایط اضطراری طلب کمک کنند. سالمندان همچنین می‌توانند از طریق گوشی هوشمند خود به برنامه‌های تلویزیونی محبوبشان دسترسی داشته باشند و جدیدترین قسمت از سریال‌های مورد علاقه‌شان را تماشا کنند. در این میان برخی گوشی های هوشمند بازار نیز قابلیت‌های ویژه‌ای برای سالمندان دارند و می‌توانند با تنها یک لمس ساده کمک‌های پزشکی اورژانسی را به این افراد برسانند.

با توجه به تنوع بالای گوشی‌های هوشمند در بازار موبایل پیدا کردن دستگاهی ایده‌آل برای سالمندان کار چندان ساده‌ای نیست. به همین جهت امروز قصد داریم در گجت نیوز به معرفی تعدادی از بهترین گوشی های مناسب برای سالمندان بپردازیم. هر یک از محصولاتی که امروز معرفی می‌کنیم قابلیت‌های منحصربفردی داشته و می‌توانند به نوعی به سالمندان کمک کنند.

از جمله قابلیت‌هایی که یک گوشی را به محصولی مناسب برای سالمندان تبدیل می‌کند، می‌توان به کلیدهای بزرگ فیزیکی یا نرم افزاری، سیستم عامل و رابط کاربری سرراست با پشتیبانی از فونت‌های بزرگ و یا حتی قابلیت‌های اضطراری اشاره کرد. بعلاوه، این دسته گوشی‌ها معمولا فاقد نرم افزارهای سنگین هستند و علاوه بر سریع بودن، اعلان‌های کمی هم به کاربر نشان می‌دهند.

در ابتدای لیست بهترین گوشی های مناسب برای سالمندان، بد نیست به معرفی محصولاتی بپردازیم که قابلیت‌های ویژه‌ای برای این دسته افراد دارند.

بهترین گوشی های مناسب برای سالمندان

Jitterbug Smart3

گوشی Jitterbug Smart3

Jitterbug By Lively یکی از محبوب‌ترین برندهای تولید گوشی برای سالمندان در آمریکاست که محصولاتی با قابلیت‌های اختصاصی را برای این افراد تولید می‌کند. گوشی Smart3 این کمپانی هم از این قاعده مستثنی نیست و با ارائه امکانات منحصربفرد سعی در ساده‌تر کردن کار این دسته افراد دارد.

این گوشی صفحه نمایشی 6.2 اینچی دارد و رابط کاربری آن به صورت منو و زیر هم طراحی شده است. فونت‌های این محصول درشت بوده و اپلیکیشن‌ها به گونه‌ای چیده شده‌اند که کشیدن انگشت به سمت بالا یا پایین صفحه نمایش می‌تواند مخاطبین، دوربین و سایر اپلیکیشن‌های پرکاربرد را نمایش دهد.

با این وجود، آنچه گوشی Jitterbug Smart3 را به محصولی متمایز برای سالمندان و معلولان تبدیل می‌کند، پکیج‌های خدماتی آن است. با استفاده از این پکیج‌ها، خریداران این دستگاه می‌توانند از خدماتی نظیر کلید اختصاصی درخواست خدمات اورژانسی، دسترسی شبانه‌روزی به تعدادی از پزشکان و پرستاران و امکان صحبت تلفنی با آن‌ها بهره‌مند شوند. همچنین قابلیت‌های دیگری نظیر جی پی اس، قابلیت تایپ صوتی، دسترسی آسان به سرویس Lyft و یا حتی بازی‌های فکری جذاب برای درگیر و تحریک کردن ذهن نیز این گوشی را به یکی از برترین محصولات برای افراد سالمند و سالخورده تبدیل کرده است.

Easyfone Royale for Seniors

گوشی ایزی فون رویال

دیگر گوشی جذاب برای سالمندان Easyfone Royale for Seniors است که همانند مورد بالا قابلیت‌هایی اختصاصی را در اختیار این دسته کاربران می‌گذارد. این محصول نیز مجموعه‌ای خدمات را با هدف ارتقای سطح زندگی سالمندان در خود دارد که به راحتی در کشورهای مختلف قابل خرید هستند.

بسیاری از سالمندان گوشی‌های با کلیدهای آنالوگ را به محصولات لمسی ترجیح می‌دهند. به همین جهت این دستگاه نیز تصمیم به استفاده از کلیدهای فیزیکی گرفته است. با این وجود صفحه کلید آن از دکمه‌هایی بزرگ با نور پس زمینه تشکیل شده است. Easyfone Royale for Seniors همچنین صدایی بلند و رسا داشته و به همراه یک کلید اضطراری SOS به بازار عرضه می‌شود که با فشردن آن می‌توان در شرایط اضطراری با تمامی مخاطبین نزدیک تماس گرفت. همچنین شارژ این گوشی نیز از طریق یک داک انجام می‌شود که به مراتب ساده‌تر از شارژ کردن با سیم خواهد بود.

علاوه بر این، گوشی Easyfone Royale for Seniors همچنین به قابلیت اشتراکی CareTouch نیز مجهز است که به واسطه آن، شخص ثانویه‌ای می‌تواند به تمامی محتوای گوشی دسترسی داشته باشد و ضمن تنظیم آلارم برای داروها، پیام‌ها را نیز پاک کرده و اقداماتی مشابه را به انجام برساند.

به طور کلی، این محصول یکی از بهترین گوشی های مناسب برای سالمندان به شمار می‌رود که تمامی آنچه این افراد نیاز دارند را به طور یکجا در اختیارشان قرار می‌دهند.

Doro 8080

بهترین گوشی های مناسب برای سالمندان

گوشی Doro 800 محصول در خور توجه دیگری است که در میان سالمندان، به خصوص اروپایی‌ها بسیار محبوب به شمار می‌رود. این محصول طراحی بسیار زیبا و جذابی داشته و کاملا شبیه به یک گوشی هوشمند معمولی به نظر می‌رسد. با این حال در زیر این طراحی زیبا، رابط کاربری بسیار ساده‌ای قرار دارد که به منظور استفاده سالمندان طراحی شده است.

رابط کاربری دورو 8080 بسیار ساده و سرراست بوده و دربرگیرنده جهار کلید بزرگ تماس، نمایش، ارسال و جستجو در صفحه هوم اسکرین است. این گوشی همچنین با قابلیت جدیدی به نام My Doro به بازار عرضه می‌شود که می‌توان از طریق آن برخی تنظیمات گوشی نظیر اندازه فونت یا صدای آن را از راه دور تغییر داد.

علاوه بر این، گوشی دورو 8080 ضمن داشتن عمر باتری مناسب، به یک صفحه نمایش بزرگ 5.7 اینچی مجهز است که برای تماشای ویدیوها کافیست.

این محصول همچنین به حسگر اثر انگشت در زیر کلید Home مجهز است. بعلاوه، کلید کمک اضطراری در این گوشی نیز به صورت فیزیکی بر روی قاب پشتی قرار دارد و می‌توان با فشردن آن در شرایط اضطراری با مخاطبین تعریف شده تماس گرفت.

البته در کنار تمام این قابلیت‌های مثبت، قیمت نسبتا بالای Doro 8080 را باید به عنوان یکی از نقاط ضعف آن تلقی کرد. با این حال با پرداخت این هزینه، محصولی دریافت می‌کنید که به گوشی‌های معمولی شبیه است؛ اما قابلیت‌هایی اختصاصی را در اختیار نزدیکان سالمندتان قرار می‌دهد.

گلکسی A32 5G

گوشی گلکسی A32 5G

اگر به دنبال یک گوشی اندرویدی ارزان قیمت برای سالمندان هستید که تمامی قابلیت‌های مورد نظر آن‌ها را ارائه دهد، احتمالا باید گلکسی A32 5G را انتخاب کنید.

این گوشی قادر به پشتیبانی از نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی 5G است و طراحی زیبایی دارد.‌ علاوه بر این، لایه محافظ گوریلا گلس 5، صفحه نمایش 6.5 اینچی LCD با رزولوشن 720p و البته شارژ از طریق درگاه USB-C از دیگر مشخصات آن به شمار می‌روند.

کیفیت تماس این گوشی بالاتر از میانگین بوده و قابلیت حذف نویز محیط آن عملکرد قابل قبولی دارد. البته اسپیکر آن عملکرد چندان رضایت‌بخشی ندارد؛ اما با در نظر گرفتن کلاسی قیمتی این محصول نمی‌توان انتظار بیشتری از آن داشت.‌ البته کیفیت دوربین‌های گلکسی ای 32 بسیار خوب است و این امر می‌تواند نکته کاملا مثبتی برای محصولی در این کلاس قیمتی تلقی شود.

علاوه بر آنچه گفته شد، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی این گوشی هم قادر است عمر چند روزه آن را تضمین کند. به طور کلی Galaxy A32 5G محصولی ارزان قیمت است و کیفیت مطلوبی را ارائه می‌دهد.

Moto G Power 2022

گوشی موتو جی پاور 2022

اگر به دنبال یک گوشی با عمر باتری مناسب هستید که برای سالمندان مناسب باشد، موتو جی پاور 2022 گزینه‌ای ایده‌آل برای شماست. این محصول فاقد هرگونه اپلیکیشن اضافی است و عملکردی بسیار روان دارد. علاوه بر این، Moto G Power 2022 قادر است با هر بار شارژ بیش از یک روز شارژدهی را به ارمغان بیاورد.

همچنین علیرغم این باتری نسبتا بزرگ، موتو جی پاور 2022 محصول سبکی به شمار می‌رود و دوربین قابل قبولی هم دارد.

صفحه نمایش این گوشی موتورولا اندازه‌ای 6.5 اینچی داشته و نرخ رفرش 90 هرتز را ارائه می‌دهد. این صفحه نمایش برای تماشای محتوای ویدیویی ایده‌آل است و می‌تواند تا ساعت‌ها تماشای مداوم فیلم یا سریال مد نظر شما را تضمین کند.

آنچه موتو جی پاور 2022 را به یکی از بهترین گوشی های مناسب برای سالمندان تبدیل می‌کند، طراحی ساده و رابط کاربری سرراست است که استفاده از آن برای سالمندان را ساده‌تر می‌کند.

نوکیا 2720 فلیپ

بهترین گوشی های مناسب برای سالمندان

بسیاری سالمندان گوشی‌های ساده با کلیدهای شماره‌ای بزرگ را به محصولات هوشمند با قابلیت‌های متفاوت ترجیح می‌دهند. برای این دسته افراد، Nokia 2720 Flip محصولی ایده‌آل است که ضمن ارائه طراحی ساده و جذاب، مقاومت و استحکام بالایی هم دارد.

البته طراحی یک دستگاه احتمالا اهمیت چندانی برای سالمندان ندارد! با این وجود از زمان‌های گذشته، گوشی‌های تاشو گزینه‌هایی ایده‌آل برای سالمندان بوده‌اند. این محصول نوکیا کیفیت صدای بسیار خوبی داشته و با فونت‌های بزرگی که دارد، متن‌ها روی صفحه آن به خوبی قابل خواندن هستند. علاوه بر این، کلیدهای بزرگ روی کیبورد نیز کار کردن با آن را بسیار ساده‌تر کرده‌اند.

نوکیا 2720 فلیپ از سیستم عامل KaiOS بهره می‌برد و کاربران آن به اپلیکیشن‌هایی چون واتساپ و فیسبوک دسترسی خواهند داشت. علاوه بر این، Google Maps و Google Assistant هم از دیگر قابلیت‌های این محصول به شمار می‌روند که دسترسی به مسیریاب و تایپ به کمک صوت را برای کاربران این گوشی فراهم خواهند کرد.

علاوه بر این، باید توجه کرد که عمر باتری بالای این گوشی نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مهم آن به شمار می‌رود و با هر بار شارژ می‌توان انتظار عمر چند هفته‌ای را از این گوشی داشت.

به طور کلی، Nokia 2720 Flip یک گوشی ایده‌آل برای سالمندان به شمار می‌رود که تجربه‌ای شبیه به گوشی‌های قدیمی‌تر را به آن‌ها ارائه می‌دهد و پاسخگوی بسیاری نیازهای آن‌هاست.

نوکیا 105

گوشی نوکیا 105

بدون شک لیست بهترین گوشی های مناسب برای سالمندان بدون حضور محصولی چون نوکیا 105 کامل نخواهد بود! چرا که نهایت توقع برخی سالمندان از یک گوشی، امکان برقراری صحیح و بدون مشکل تماس‌های تلفنی است. Nokia 105 دقیقا برای همین کار ساخته شده و ساده‌ترین محصول حاضر در این لیست است. این محصول جمع و جور نوکیا تنها قادر به پشتیبانی از ساده‌ترین قابلیت‌های یک گوشی تلفن همراه است و مواردی نظیر ماشین حساب، تبدیل‌کننده واحد، رادیو FM و چندین بازی ساده را به کاربران ارائه می‌دهد.

از طرف دیگر، این گوشی محصولی بسیار سبک است که به راحتی در جیبتان جا می‌گیرد. همچنین بلندگوی باکیفیت، صفحه کلید بزرگ و یک باتری که چندین هفته شارژ آن را فراهم می‌کند نیز از قابلیت‌های دیگر 105 به شمار می‌روند.

بعلاوه، دیگر قابلیت منحصربفرد نوکیا 105 هم قیمت بسیار خوب است که آن را به یک گزینه ایده‌آل دیگر برای سالمندان تبدیل می‌کند.