تعرفه واردات خودرو

تعرفه واردات خودرو تغییر می‌کند

معاون دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت تعرفه واردات خودرو متناسب با میزان تولید داخل تغییر پیدا خواهد کرد.

ابوالفضل خلخالی، معاون دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت در حال حاضر قصد داریم سازوکاری را ایجاد کنیم تا تعرفه خودروهای وارداتی متناسب با میزان تولید داخل تعیین شوند؛ برای مثال اگر در خودروهای وارداتی به داخلی‌سازی 20 درصد برسیم، تعرفه واردات آن خودروها 32 درصد خواهد بود، اما اگر داخلی‌سازی به 20 تا 30 درصد افزایش پیدا کند، تعرفه واردات آن خودروها نیز به 20 درصد کاهش خواهد یافت.

جزئیات تغییر تعرفه واردات خودرو

معاون دفتر صنایع خودروی وزارت صمت در ادامه گفته‌های خود بیان کرد قیمت‌گذاری طبق نظر سازمان حمایت انجام خواهد شد، اما در حال تنظیم آیین‌نامه‌ای هستیم تا برای قیمت‌گذاری به یک معیار تبدیل شود. همچنین با این آیین‌نامه می‌توان رقابتی بودن محصولات را نیز سنجید.

خلخالی در ادامه بیان کرد طبق این آیین‌نامه برای هر کدام از خودروها رتبه رقابتی بودن در نظر گرفته می‌شود. البته این رقابتی بودن طبق سنجش میزان قیمت فعلی محصول با میزان قیمت محصول رقابتی در جهان تعیین خواهد شد.

تعرفه واردات خودرو

معاون دفتر صنایع خودروی وزارت صمت در ادامه عنوان کرد قصد داریم فضای حمایتی که برای خودروسازان به وجود آورده بودیم را از بین ببریم تا آنها بتوانند با جهان به رقابت بپردازند. در همین راستا یک قیمت رقابتی برای هر محصول در نظر گرفته می‌شود و میزان رقابتی بودن این محصولات در مقایسه با قیمت رقابتی بازارهای جهانی سنجیده خواهد شد.

طبق گفته خلخالی، در این طرح به اجزای تشکیل‌دهنده قیمت یک محصول به شکل ویژه توجه خواهیم کرد. همچنین در این طرح، قیمتی که توسط بنگاه اعلام می‌شود از لحاظ رقابتی بودن مورد بررسی قرار خواهد گرفت که آیا قیمت رقابتی است یا خیر و در صورت رقابتی بودن چه رتبه‌ای دارد؟

معاون دفتر صنایع خودروی وزارت صمت تاکید کرد اگر رتبه رقابتی یک محصول پایین باشد، از خط تولید خارج خواهد شد یا اصلاحی روی آن انجام می‌شود تا به قیمت رقابتی برسد. در حقیقت خودروها فقط هنگامی می‌توانند با توجه به قیمت اعلامی بنگاه در بازار عرضه شوند که قیمت آنها رقابتی باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. کاش از نخبگانی همچون آقای آریا غافل نباشند و اجازه ندهند مافیای خودرو از حضور افراد ارزشمند جلوگیری کنند. متأسفانه افراد خاص و البته ناقابل، اجازه نمی دهند تا افراد محترم این سرزمين از کالاهای مرغوب و بروز، همگان استفاده کنند. به امید روزهای روشن و ایرانی آباد

  2. کاش از نخبگانی همچون آقای آریا غافل نباشند و اجازه ندهند مافیای خودرو از حضور افراد ارزشمند جلوگیری کنند. متأسفانه افراد خاص و البته ناقابل، اجازه نمی دهند تا افراد محترم این سرزمين از کالاهای مرغوب و بروز، همگان استفاده کنند.