عکس در شب

چگونه با گوشی خود بهترین عکس ها را در شب بگیریم؟

عکس گرفتن در شب به ویژه با گوشی هوشمند می‌تواند چالش برانگیز باشد. اما با رعایت نکات مهم می‌توان در تاریکی بهترین عکس‌ها را با گوشی گرفت.

تا زمانی که دوربین‌های حرفه‌ای فول فریم مثل Nikon D850 می‌توانند جزئیات و کنتراست عالی را ارائه دهند، عکاسی در شب با گوشی‌های هوشمند بی‌معنی است. علاوه بر تفاوت قیمت (برخی از دوربین‌های رده بالا هزاران دلار قیمت دارند) دو دلیل عمده دیگر وجود دارد که افراد برای عکاسی دوربین گوشی خود را به دوربین حرفه‌ای ترجیح دهند: استفاده راحت و قابل حمل بودن.

احتمالا عکاسی با تلفن هوشمند اندرویدی یا گوشی آیفونتان برای شما بسیار راحت‌تر است. پس اگر بخواهید در محیط‌های کم نور یا شب عکس بگیرید، بی‌شک بهتر است که به جای هزینه برای دوربین‌های گران قیمت با گوشی خود عکس بگیرید. برخی از عکاس‌های حرفه‌ای می‌گویند که گرفتن عکس‌های عالی در شب با هر دوربینی امکان پذیر است، اما یک سری نکات و ترفندهای مهم برای عکاسی با گوشی وجود دارد که بهتر است آن‌ها را بلد باشید.

با این حال، مهم نیست که چگونه عکس‌های خود را در محیط‌های تاریک بگیرید، مهم این است که همه چیز تا حد ممکن پرفکت و عالی بنظر برسد. زیرا در محیط‌های تاریک و کم نور سرعت شاتر کم می‌شود و اگر شما به طور ناخواسته کمی گوشی یا دوربین را تکان دهید، سوژه یا عکس کمی تار می‌شود.

عکاسان حرفه‌ای برای گرفتن بهترین عکس‌ها از غروب خورشید از سه پایه استفاده می‌کنند، شما هم در محیط‌های تاریک می‌توانید از سه پایه استفاده کرده یا گوشی خود را روی سطح صافی مستقر کنید تا بتواند به صورت عمودی قرار بگیرد. اپلیکیشن‌های مختلفی برای گوشی‌های هوشمند وجود دارد که می‌توانند عکس گرفتن در شب یا محیط‌های کم نور را برای شما ساده‌تر کنند، اما استفاده از آن‌ها می‌تواند کار را برای شما کمی متفاوت کند.

رفع نقص‌های عکس در شب با استفاده از اپلیکیشن‌‌های موبایل

عکس در شب

اپلیکیشن‌های بسیار خوبی برای گوشی‌های هوشمند وجود دارند که می‌توانند برای عکاسی در شب کمک زیادی به شما بکنند. به عنوان مثال برای گوشی‌های آیفون برنامه‌ای به نام Neuralcam وجود دارد که به خوبی می‌تواند میزان نورپردازی صحنه عکس را تنظیم کند، حتی زمانی که نتوانید تلفن خود را با استفاده از سه پایه ثابت نگه دارید.

راه اندازی و استفاده از آن بسیار ساده است و نصب آن از اپ استور فقط ۵ دلار هزینه دارد که این مقدار با توجه به کیفیت عکس‌هایی که حتی در محیط‌های کم نور تولید می‌کند، بسیار ناچیز است. به عنوان مثال، به تفاوت رنگ و کنتراست عکس‌های گرفته شده توسط برنامه Neuralcam و دوربین استاندارد خود گوشی آیفون XS که از ابرماه در شب گرفته شده، دقت کنید.

عکس در شب

همچنین می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن‌ها که به شما امکان عکسبرداری با سرعت شات بالا را می‌دهند، عکس‌ها با کیفیتی بگیرید، اما این قانون را به یاد داشته باشید: هرچه میزان نوردهی بیشتر باشد، عکس‌های شما بهتر خواهد بود.

همچنین نکته‌ی دیگری که اهمیت دارد این است که آیا شما نسبت به سوژه خود در حال حرکت هستید یا خیر. به عنوان مثال اگر در حال عکس گرفتن از ستارگان باشید، به دلیل سرعت مدار زمین، یک شاتر ۳۰ ثانیه‌ای به قدری کند محسوب می‌شود که باعث کج و کوله شدن عکس شود.

علاوه بر این شما می‌توانید عکس‌ها خود را با فرمت خام (RAW) بگیرید و سپس همه چیز آن‌ها را در برنامه لایت روم تنظیم کنید. نسخه‌ی اندرویدی این برنامه دقیقا همان کاری که نسخه آی او اس آن انجام می‌دهد را به شما ارائه می‌کند.

استفاده از سه پایه

عکس در شب

خریدن یک سه پایه برای عکاسی با گوشی در شب یا حتی عکاسی در محیط‌های کم نور ایده‌ی بسیار هوشمندانه‌ای است. زیرا با استفاده از این ابزار دیگر نگران لرزش دست و تکان خوردن ناخواسته دوربین نخواهید بود. سه پایه‌های قابل حمل مثل DJI OM 4 را می‌توانید با ۱۰۰ دلار در آمازون پیدا کنید. اما ممکن است که بخواهید از سه پایه‌های بلندتری برای عکاسی در طبیعت استفاده کنید: مثل سه پایه‌ی Manfrotto Element MII.

با این حال، نباید سرعت شاتر خود را پایین بیاورید، به خصوص وقتی سوژه عکاسی شما چیزی مثل ستاره یا ماه در آسمان باشد. اگر مجبورید گوشی خود را با دست نگه دارید، می‌توانید مانند تک تیر اندازها عمل کنید: یعنی نفس خود را برای چند ثانیه حبس کنید تا در حد امکان لرزش دست و بدن شما کم شود و در انتها به قدری کلید شاتر را آرام فشار دهید که هیچ لرزشی ایجاد نشود. تا حد امکان ISO دوربین خود را پایین نگه دارید و بعد با رفتن به تنظیمات همه چیز عکس خود را تنظیم کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*