بهترین افزونه های گوگل کروم

معرفی بهترین افزونه های گوگل کروم در سال 2022

در این مطلب به معرفی بهترین افزونه های گوگل کروم در سال 2022 می‌پردازیم که نصب آنها در ارتقای تجربه کاربری استفاده از این مرورگر موثر هستند.

هر چند گوگل کروم در حالت پیش‌فرض یک مرورگر قدرتمند و تقریبا کامل است، اما با نصب افزونه های مختلف توسعه یافته، می‌توان آن‌را به ابزاری فوق کاربردی و فراتر از یک Browser عادی تبدیل کرد. هزاران برنامه افزونه (Extension) برای مرورگر گوگل وجود دارند که می‌توان از آنها برای وظایفی نظیر آموزش دستور زبان تا جستجوی قیمت کالاها بهره برد. علی‌رغم گزینه‌های متعدد، تشخیص اینکه کدامیک از افزونه های برتر گوگل کروم هستند، دشوار است. بنابراین در ادامه با جمع‌آوری فهرستی متنوع، به معرفی بهترین افزونه های مرورگر گوگل کروم در سال 2022 می‌پردازیم.

بهترین افزونه های گوگل کروم در سال 2022

Evernote Web Clipper

افزونه Evernote Web Clipper

افزونه Evernote Web Clipper به کاربر این امکان را می‌دهد تا صفحات وب، مقالات یا فایل‌های PDF را در حساب Evernote خود ذخیره‌سازی کند. اگر معمولا مرور مقالات مورد نظر و وب‌سایت‌ها را به زمان دیگری موکول می‌کنید، این افزونه برای شما ایده‌آل خواهد بود. از طریق همگام‌سازی میان دستگاه‌های مختلف، می‌توانید مقاله‌ای را روی دسکتاپ خود ذخیره کرده و آن‌را در زمان دلخواه، در برنامه Evernote باز کنید.

یکی از ویژگی‌های بسیار کاربردی این افزونه، فرمت‌های متنوع آن است. بدین ترتیب، می‌توانید کل صفحه را با قالب‌بندی اصلی ذخیره کرده یا فقط به نشانک‌گذاری آن اکتفا کنید. هم‌چنین امکان سازمان‌دهی پوشه‌های ایجاد شده در Evernote نیز از طریق این افزونه فراهم است.

Tab Wrangler

افزونه تب رنگلر

افزونه Tab Wrangler با بستن خودکار برگه‌های بلااستفاده، این امکان را فراهم کرده تا برگه‌های کروم قابل مدیریت باشند. پس از راه‌اندازی، برنامه مذکور به طور خودکار برگه‌های غیرفعال را پس از زمان تعیین شده، می‌بندد. البته برگه‌های بسته شده برای همیشه از بین نخواهند رفت و در صورت نیاز می‌توانید مجددا آنها را بازگشایی کنید. این برگه‌ها در Tab Corral اختصاصی ذخیره می‌شوند، جایی که می‌توانید دوباره آنها را به سرعت باز کنید. اگر در مدیریت برگه‌های باز شده خود به مشکل خورده‌اید و به یک ابزار مناسب جهت سازمان‌دهی آنها نیاز دارید، تب رنگلر یک افزونه ایده‌آل و کاربردی است.

هم‌چنین تعداد زیادی گزینه برای شخصی‌سازی در این افزونه وجود دارند. به عنوان مثال برای جلوگیری از بسته شدن، می‌توانید برگه‌ها را قفل یا پین کنید یا می‌توانید از بستن برگه‌های سایت‌های مورد علاقه خود، جلوگیری کنید.

Momentum

افزونه مومنتوم

افزونه Momentum جهت افزایش تمرکز کاربر در مرورهای روزمره عرضه شده است. این برنامه، برگه جدید شما را با یک داشبورد شخصی جایگزین می‌کند. پس از باز کردن مرورگر، افزونه مومنتوم از شما می‌پرسد که هدف اصلی شما از مرور چیست و سپس یک Checkbox در کنار پاسخی که می‌توانید بعدا آن‌را تکمیل کنید، اضافه خواهد شد. این یک ویژگی کاربردی است که به شما کمک می‌کند با حفظ تمرکز خود و بدون اتلاف وقت و انرژی اضافی، به مرور صفحات وب بپردازید. افزونه Momentum هم‌چنین فهرستی از وظایف، گزارش آب و هوا و نقل‌قول‌های الهام‌بخش روزانه را به برگه‌های جدید شما اضافه می‌کند.

این برنامه برای افرادی که مایل به مشخص کردن اهداف خود هستند، اما زمان لازم برای نگهداری یک دفترچه یادداشت یا تهیه لیست اختصاصی کارها را ندارند، ایده‌آل است. حتی اگر از ابزارهای بهره‌وری استفاده نمی‌کنید نیز این افزونه یک راه‌حل عالی برای تقویت برگه‌های مرورگر شما محسوب می‌شود.

Awesome Screenshot

افزونه awesome screenshot

افزونه Awesome Screenshot، وظایفی فراتر از یک برنامه ساده اسکرین‌شات را ارائه می‌دهد. این افزونه نیز مانند اکثر برنامه‌های مشابه، گزینه‌ای برای تهیه یک نسخه از صفحه مورد نظر، کل صفحه یا یک بخشی گزینشی است. با این حال، برنامه مذکور به شما این امکان را می‌دهد تا به سرعت تصاویر را حاشیه‌نویسی کرده و سپس آنها را در کامپیوتر یا حافظه ابری خود ذخیره‌سازی کنید. هم‌چنین ویژگی ضبط صفحه، مجموعه‌ای از قابلیت‌ها از جمله امکان گنجاندن ضبط وب‌کم را نیز فراهم کرده است. افزونه Awesome Screenshot ابزاری حیاتی برای افرادی است که به طور منظم از مرورگر خود اسکرین‌شات تهیه می‌کنند یا به ضبط محتوای صفحه‌نمایش می‌پردازند.

Grammarly – یکی از بهترین افزونه های گوگل کروم

افزونه grammarly

افزونه Grammarly، ابزاری کاربردی برای جستجوی املا، روخوانی و ویرایش متون انگلیسی است. این برنامه می‌تواند نوشته‌های شما را در هر بخشی از مرورگر، بررسی کند. بنابراین فرقی نمی‌کند که در حال نوشتن ایمیل، پیام فیس‌بوک یا انتشار پست وبلاگ باشید، این افزونه قادر است به شما در تصحیح و ویرایش اشتباهات نگارشی کمک کند. افزونه Grammarly هم‌چنین می‌تواند نقایص گرامری را برطرف کند، نقطه‌گذاری‌ها را به دقت انتخاب کرده و جملات نامشخص را برجسته کند.

این برنامه بسیار بهینه طراحی شده و شما را با پنجره‌های متعدد بازشو و انبوهی از پیام‌‌ها بمباران نمی‌کند و با ارائه پیشنهاداتی سرراست و بدون مزاحمت، باعث ایجاد وقفه در جریان کار نخواهد شد. اگر از نویسندگان متون انگلیسی‌زبان در اینترنت هستید، بهتر است افزونه Grammarly را همین حالا نصب کنید.

Google Translate – از بهترین و کاربردی‌ترین افزونه های گوگل کروم

افزونه گوگل ترنسلیت

مترجم گوگل یک نام آشنا است. از کمک به دانش‌آموزان در انجام تکالیف زبان‌ گرفته تا ترجمه عبارات خارجی، این یک ویژگی فراگیر در بخش‌های مختلفی از زندگی ما است. افزونه گوگل ترنسلیت، سرویس همیشگی خود را بدون دردسر کپی و چسباندن متن در وب‌سایت ارائه می‌دهد. با کلیک بر روی متن مورد نظر یا برجسته کردن آن و انتخاب نماد ترجمه، بلافاصله ترجمه آن برای شما ظاهر می‌شود.

Mighty Text

افزونه mighty text

افزونه Mighty Text به کاربران این امکان را می‌دهد تا پیامک‌های خود را مستقیما از طریق مرورگر ارسال کنند. در حالی‌که نسخه وب برنامه Google Messages نیز از عملکردی مشابه برخوردار است، اما فقط می‌تواند با برنامه‌های اختصاصی گوگل کار کند. در این میان، Mighty Text با تمام نرم‌افزارهای ارسال پیامک سازگاری دارد.

این افزونه شما را از متون مطلع کرده و این امکان را می‌دهد تا از طریق مرورگر گوگل کروم، به آنها پاسخ دهید و هم‌چنین اعلان‌هایی را از سایر برنامه‌ها به همراه هشدار باتری کم برای شما ارسال می‌کند. Mighty Text ابزاری عالی برای افرادی است که می‌خواهند بدون برداشتن گوشی خود، فورا به پیام‌ها پاسخ دهند.

Forest

افزونه forest

اگر به دفعات زیاد از فیس‌بوک یا یوتیوب بازدید می‌کنید، افزونه Forest ایده‌آل شماست. با استفاده از این برنامه، هر آدرس URL را که می‌خواهید هنگام کار از آن اجتناب کنید را وارد کرده، سپس یک تایمر تنظیم می‌کنید. هنگامی‌که تایمر را انتخاب کردید، این افزونه یک درخت مجازی را خواهد کاشت. اگر سعی کنید از هر یک از انواع URL مسدود شده خود بازدید کنید نیز، با از بین رفتن درخت این امکان فراهم خواهد شد. تنها با اجتناب از URL در طول مدت تایمر، درخت شما به طور کامل رشد کرده و به جنگل مجازی شما اضافه خواهد شد.

افزونه Forest روشی جذاب برای حفظ تمرکز بر روی کار است، هم‌چنین یک نسخه اندرویدی از این برنامه نیز وجود دارد که در هنگام استفاده از گوشی هوشمند، اقدام به از بین بردن درختان می‌کند.

Keepa

کیپا

افزونه Keepa با اضافه کردن نمودارهای تاریخچه قیمت به وب‌سایت آمازون، در صورت افت قیمت و رسیدن به مبلغ دلخواه، به شما فورا اطلاع می‌دهد. در حالی که لیست آرزوهای آمازون نیز قادر به مطلع کردن شما از تغییرات قیمت اقلام ذخیره شده است، افزونه کیپا اطلاعات بیش‌تری از جمله مقایسه قیمت‌های جدید و دست دوم را نیز ارائه می‌دهد. مجموعه‌ای از ویژگی‌های اضافی مانند وارد کردن لیست علاقه‌مندی‌ها، هشدارهای موجودی انبار و اعلان معاملات روزانه به شما کمک می‌کنند تا در هزینه‌های خود هنگام خرید از آمازون، تا حد ممکن صرفه‌جویی کنید.

View Image

افزونه ویو ایمج

به علت انعقاد قرارداد اعطای مجوز میان گوگل و Getty Images در سال 2018، غول فناوری آمریکایی دکمه View Image را از نتایج Google Images حذف کرد. با استفاده از این کلید کاربران می‌توانستند تصاویر را در یک تب جداگانه برای دانلود باز کنند. اکنون، افزونه View Image این دکمه را همراه با کلید جستجو بر اساس تصویر، مجددا به مرورگر کروم بازگردانده است. جستجو بر اساس تصویر به شما این امکان را می‌دهد تا به‌وسیله کلیک راست بر روی عکس مورد نظر، مکان‌های دیگری که تصویر مذکور در آن ظاهر شده است را نیز از طریق گوگل جستجو کنید. افزونه View Image، در واقع قابلیتی که پیش‌تر در گوگل کروم وجود داشته و اکنون حذف شده را مجددا به این پلتفرم اضافه می‌کند.

Magical

افزونه مجیکال

افزونه Magical یک توسعه‌دهنده متن و ایجادکننده قالب برای پیام است. با استفاده از این برنامه می‌توانید میانبرهایی برای عبارات رایج، الگوهای ایمیل یا پیوندها ایجاد کنید. برای موارد مختلفی نظیر استفاده مجدد از تکه‌های کد، ایجاد ایمیل‌های بازاریابی یا درخواست برای مشاغل، در اینجا برای کاربردهای مختلف، یک مورد استفاده وجود دارد. صرف نظر از هدفتان، این افزونه می‌تواند به شما در افزایش دقت تایپ و صرفه جویی در وقت کمک کند.

حداکثر بهره‌وری از مرورگر، با استفاده از بهترین افزونه های گوگل کروم

افزونه‌هایی که در این مطلب معرفی شد، می‌توانند تجربه استفاده از مرورگر کروم را تا حد قابل توجهی بهبود ببخشند و علاوه بر آن، با دیگر مرورگرهای مبتنی بر موتور کرومیوم، نظیر Edge و Opera نیز سازگاری دارند. با این وجود، عملکرد برنامه‌های فوق ممکن است برای مرورگرهای نام‌برده به خوبی کروم نباشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*